Professor Layton and the Azran Legacy (2013)

Alternatieve titel: Professor Layton en de Erfenis van de Azran

Nintendo 3DS
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door Level-5

Professor Hershel Layton en zijn assistenten, Luke Triton en Emmy Altava, reizen af naar de stad Snowrassa om een meisje te onderzoek dat ingevroren is in een blok ijs. Het meisje, genaamd Aria, vormt de sleutel tot een eeuwenoude beschaving, bekend als de Azrans. Na haar uit het ijs te hebben gehaald komen ze tot de ontdekking dat Aria haar geheugen kwijt is geraakt. Hun zoektocht naar de geheime schat van de Azrans neemt ze mee over de hele wereld. Layton en zijn reisgenootjes zijn echter niet de enige die op zoek zijn naar de schat. Een bekende rivaal van Layton duikt op.

Zou deze niet ook binnenkort hier uitkomen? ... even zelf nagekeken, gamemania verwacht deze 8 November. Goed nieuws voor m'n ma.