New Adventure Island (1992)

Alternatieve titel: Takahashi Meijin no Shin Bōken Jima

Nintendo Wii / TurboGrafx-16 / Nintendo Wii U
Platform

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Hudson

Master Higgins en zijn verloofde Tina worden op weg naar het altaar, waar zij elkaar het ja-woord zouden geven, overvallen door de duistere Baron Bronsky en zijn zes onderwereldfiguren. Zij ontvoeren Tina en alle kinderen van het eiland. Higgins zint op wraak en moet langs zes stages en vier werelden om uiteindelijk Baron Bronsky in zijn kasteel te komen opzoeken. In dit spel moet de speler het einde van het level zien te halen voordat de tijdmeter leeggelopen is. Deze tijdmeter kan worden aangevuld door al het fruit in de levels te verzamelen. Higgins heeft verschillende wapens tot zijn beschikking waaronder de speer, werpbijl, boemerang en een vuurbal die vinden is in een verborgen ei.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Een van mijn favoriete hucards op mijn Pc-engine. New adventure island is een soort verbeterde versie van adventure island op de NES. Alleen vind ik de SNES en NES games net wat leuker dan deze. Enige klacht die ik heb is de wat armoedige pc-engine onwaardige muziekkwaliteit.

PS. Check die coole cover, dat is toch gewoon kunst!