Super Adventure Island II (1994)

Alternatieve titel: Takahashi Meijin no Daibōken Jima II

Super NES
Platform

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Hudson

Master Higgins en zijn kersverse echtgenote Tina zijn net begonnen aan hun huwelijksreis als een gigantische wervelstorm hen scheidt en naar een andere eilandengroep transporteert. Ze verliezen beiden hun geheugen en weten niet waar ze zijn. Master Higgins ontwaakt op een eiland waar de koning op het punt staat in het huwelijk te treden met een bloedmooi meisje dat ook aan geheugenverlies lijdt. Dit doet Master Higgins zijn wenkbrauwen fronsen. Kan het zijn dat...? Hij zal direct in actie moeten komen om te kunnen achterhalen wie zij is.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik vond het geweldig dat ze dit nog hebben geprobeerd. Dankzij een soort van rechtenkwestie bezat Hudson ook het concept van Wonderboy en mocht men een soort Wonderboy-V kloon (III in Japan) maken. Aangezien Westone zelf geen nieuwe wonderboy games meer wilde maken, was dit wel welkom. Hij is alleen nergens zo leuk en lekker speelbaar als Wonderboy V, met vervelende battle momenten en Caribische muziek die snel op je zenuwen ging werken. Had daarnaast nog enige diepgang in de vorm van minigames en geinige eighties synthpop deuntjes. Ik heb hem nog nooit uitgespeeld.