Fred en de Flessenfiets (1998)

Educational

Ontwikkeld door Tivola
Uitgegeven door Lannoo

Fred de pinguïn heeft een geheimzinnige vondst gedaan: een fles met daarin het bouwplan van een fiets. Een fiets op de Zuidpool, dat zou pas leuk zijn! Tijdens zijn zoektocht naar de onderdelen van zijn fiets komt Fred in een grote, vreemde stad. Hij ziet er gevaarlijk brommende voertuigen die hem bijna omver rijden. Gelukkig is er Cleo, de vriendelijke meeuw die Fred leert hoe hij op een veilige manier door de stad kan trekken. Help Fred om alle delen van zijn fiets te vinden. Verken samen met hem de boeiende stad en leer wat je moet doen in het verkeer.

avatar van Vincentvalentine
Voor mij is dit spel echt nostalgie. Vroeger had ik er echt moeite mee om dit spel uittespelen, sommige onderdelen lagen namelijk echt op gemene plekken. 3 maanden geleden kwam ik deze game weer tegen en heb ik heb het toen weereens uitgespeelt. Het stomme is dat ik aan zulke spellen hele goede herinderingen heb maar als ik ze dan weer speel vind ik er niets meer aan.

Omdat dit een kinderspel is waar kinderen echt wat van kunnen opsteken krijgen deze game toch nog 3* van mij.