The Wonderful 101 (2013)

Alternatieve titel: The Wonderful 101 Remastered

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Platinum
Uitgegeven door Nintendo en Platinum

Kwaadaardige buitenaardse wezens hebben het op de aarde voorzien en zetten een aanval in. De superhelden die leven op aarde, met ieder hun eigen unieke superkrachten, zien de buitenaardse wezens liever weer vertrekken en besluiten de strijd met hen aan te gaan. Echter, de superhelden blijken zwakker dan de wezens van buitenaf en de aarde lijkt gedoemd. Waar alle hoop verloren lijkt, besluiten de aardse superhelden hun krachten te bundelen en alsnog een poging te wagen om de buitenaardse wezens te verslaan. Neem de rol aan van één van de superhelden. Gedurende het spel kom je steeds meer superhelden tegen die je kunnen helpen in de strijd. Deze zullen zich bij je aansluiten en je vaardigheden verbeteren.

kiriyama
Ah! Waarom moet naast Bayonetta 2 nou ook dit spel exclusief voor de WiiU komen.

Trailer ziet er heerlijk uit:

Omdat WiiU spelers ook eens iets willen

Nou daar gaan we weer! het is weer een 'vreemd' Nintendo spel. dus dat zal hier ook wel weer niet leven.. net zo als bij het Geweldige Pikmin 3 totaal ondergewaardeerd zeg ik je...

Houd dit forum levend! geef dit soort spellen een kans...

Wel zekers, maar het is nog niet uit, dus nog even wachten met panikeren

Grovonion schreef:
Wel zekers, maar het is nog niet uit, dus nog even wachten met panikeren

Nou ik ben benieuwd...

De demo is nu ook te downloaden op je Wii-U...

avatar van CarealotCarrot
Ik kijk hier echt al tijden naar uit. Een Hideki Kamiya game is altijd leuk .
Las alleen dat de controls niet al te goed zouden werken, maar dan kom ik vast wel overheen.

Heb het spel zelf nog niet in huis omdat ik eventjes krap zit, maar wel het grootste gedeelte van de avond bij een vriend gespeeld en moet zeggen dat de controls me erg meevallen. Als het echt erg hectisch wordt is het soms eventjes vloeken maar verder lijkt het toch vrij goed te werken. In ieder geval staat Wonderful 101 wel hoogst op mijn lijst van nog aan te schaffen spellen momenteel - het is echt erg leuk om te spelen, lijkt me voorlopig voldoende diepgang te hebben en is grafisch echt geweldig om in actie te zien (ook hier weer - heel af en toe een beetje hectisch als er heel erg veel gebeurt - maar nooit echt storend).

kiriyama
Jammer dat dit spel niet meer aandacht krijgt. Ik ben zelf pas in de 2e wereld, maar vind het tot nog toe echt geniaal! Komt op sommige momenten erg dicht in de buurt van Bayonetta. Wel moet ik bekennen er vrij slecht in te zijn. Ik heb enkel nog Consolation Prizes 'gewonnen'. De uitleg van sommige gameplay mogelijkheden hadden ook wel wat duidelijker gemogen. De sfeer, look en ervaring zijn echter geniaal en ik geniet er ondanks het vele doodgaan toch erg van. Lijkt er ook op dat het best een lang spel is. Jammer dat velen dit spel onopgemerkt voorbij laten gaan.

avatar van threeohthree
Klinkt goed. De game is mij eigenlijk ook een beetje voorbij gegaan (mede omdat ik pas een WiiU heb), maar wil deze (net als Beyonetta) nog steeds erg graag spelen. Fijn om te horen dat het bevalt in ieder geval, zal hem gelijk maar even aanschaffen. (anders blijft het er toch vaak bij).

Deze net gratis gedownload (bij MK8 gekregen). Leek me altijd interessant en nog steeds, maarrrrr... snap er bar weinig van qua gameplay na een half uurtje. Hopelijk wordt het me nog duidelijk.

Ik snapte er op het begin ook niets van, maar vanaf wereld 2 ging het bij mij dagen en nu is het super veel fun, ondanks dat ik ook alleen maar consolation prices haal op normal mode

Lekker chaotisch actiespel met erg veel humor. Origineel, gevarieerd en kleurrijk!

avatar van JacoBaco
Ik weet het nog niet... Misschien is dit iets te chaotisch voor mij. Ik haal steeds wel levels, maar het gevoel van weten waar ik mee bezig ben ontbreekt nog steeds. Alsof ik niet kan zwemmen en door allerlei rare bewegingen te maken ik m'n hoofd maar net boven water weet te houden.

Platinum teaset Wonderful 101 of opvolger voor de Switch:

Platinum Games Teases The Wonderful 101 for Switch - Nintendo Life - nintendolife.com

That's it, ik ga mijn WiiU verzameling verkopen. Na Tokyo Mirage Sessions ook deze, nu blijft er echt bijna niks meer over qua goede exclusieve WiiU titels...

Grovonion schreef:

Nintendo land .

CarealotCarrot schreef:
Nintendo land .
Oow, jaaa! Dat maakt een verschil, tuurlijk! Hoe kan ik de verzameling nu opgeven, deze referentie-titel hoort in elke verzameling... NOT.

avatar van CarealotCarrot
Toch wel de betere party game. Unieke minigames die vooralsnog niet te vinden zijn op andere consoles. Ik hou lekker alles aan .

Ik denk dat ik dit spel een 2de kans geef het speelde op de Wii toch nooit zo fijn zo als ik gedacht had.
En het is ook uitermate geschikt voor op het kleine scherm een intenser beleving.
Als ze de bediening behoorlijk verbeterd hebben dan haal ik hem voor Switch.
Dit spel heeft ook een hele fijne met elkaar maken we het sfeer en is feestelijk.
En ik hoop op een online Co-op!.

The Wonderful 101 Remastered Review - Mob Mentality - GameSpot
een 4

Laat maar ik haal het origineel wel weer uit de kast..

Banjo schreef:
The Wonderful 101 Remastered Review - Mob Mentality - GameSpot
een 4

Laat maar ik haal het origineel wel weer uit de kast..

Voegt niet veel toe tov origineel maar reviews vliegen alle kanten op, 4 van Gamespot maar een 9 van IGN bijvoorbeeld.

Hmm dat is ook weer apart nou ja nog even wat recensies af wachten dan...

"Even if the technical hiccups get fixed in a patch, though, the Wonderful 101 doesn’t stand the test of time".
Aan de hand van deze recensie ben ik nog niet overtuigd het op de Wii U te doen ipv Switch. Zijn argumenten komen voornamelijk neer op dingen die al in het origineel zaten. Alleen het tekensysteem, dat op nu op het tv scherm gedaan moet worden, klinkt als een port hinder. Je kunt het in handheld mode spelen, maar dan zit je naar een klein scherm te kijken. In dat opzicht werkte de Gamepad heel goed in combinatie met het tv scherm. Soepelere besturing vs meer overzicht, ipv beiden hebben.

Wel vraag ik me af wat hij precies bedoeld met "technical hiccups". Zo gauw heb ik er geen concrete voorbeelden gevonden. Even afwachten tot er video vergelijkingen komen.