Mickey Mania (1994)

Alternatieve titels: Mickey Mania: The Timeless Adventures of Mickey Mouse | Mickey's Wild Adventure

PlayStation / Sega CD / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / PlayStation 3 / PlayStation Portable
Platform

Ontwikkeld door Traveller's Tales en Psygnosis
Uitgegeven door Sony

In deze platformgame speel je Mickey Mouse door de jaren heen. Alle levels zijn gebaseerd op bekende tekenfilms van hem. Zo begin je bij zijn eerste filmpje "Steamboat Willie" en eindig je bij "The Prince and the Pauper". Er zijn kleine puzzles in de game geïntegreerd, maar uiteindelijk is het de bedoeling vijanden op je weg zien te verslaan.

avatar van kArIzMa_TuRk
Speelt dit spel zich (een gedeelte) af op een boot? en is het zwart-wit?

avatar van Hadouken
Het is grotendeels zwart-wit ja. En de eerste levels zijn op een boot, of er in de buurt als ik me goed herinner.

avatar van JohnWilliams
Hadouken schreef:

Klinkt leuk en aantrekkelijk!

avatar van Brain Stew
Het eerste level is zwart wit en gabasseerd op het filmpje Steamboat Willy, het eerste filmpje van Mickey Mouse als ik het goed heb. Hoe verder je in het level kwam, hoe meer kleur het kreeg. Leuk om te zien vond ik dat altijd.

Matig spel verder, 2,5*

feeder
Inderdaad heel leuk hoe de eerste wereld langzaam maar zeker ingekleurd werd.

Deze game is best wel vermakelijk, er zitten een paar heel leuke ideeën in verwerkt. Qua Graphics is het ook niet eens zo slecht. Gewoon een leuke game.

avatar van Bahamut Zero
Goed spel die mij wist te boeien. Leuke levels en voldoende geheimpjes. Maar hoe was dit ook al weer, moest je hem in 1 keer uitspelen of kon je het spel ook opslaan? Heb hem ooit wel uitgespeeld, vondt vooral de spookwereld altijd leuk om te spelen

Ook weer heel, heel lang terug eens gespeeld. Ik herinner me een vrolijke en kleurrijke game die soms best pittig was.

avatar van Bahamut Zero
Bahamut Zero schreef:

Ben er achter, je moest hem in 1 keer uitspelen. Laatsten in 3 kwartier gelukt bij een kameraad van me thuis

avatar van dave
Elk level in dit schitterend spel is legendarisch in mijn ogen.

De grote toren, die gekke professor, het karretje..
Jeugdsentiment ten top 8-)

Mr.Bungle
The Mad Professor zo indrukwekkend toendertijd,nog steeds leuk.

Onlangs een ps1 gescoord (Voor naast de PlayStation mini en de Dreamcast) voor een paar tientjes inclusief 10 games en ook deze game. Op de ps1 heet ie Mickey’s Wild Adventure en heb ik in de loop der jaren best vaak gespeeld via emulatoren. Nu eens ‘echt’ spelen, benieuwd of ik hem ooit ga uitspelen. 1e level met Steamboat Willie die van zwart-wit naar kleur gaat is in elk geval legendarisch. Alleen daarom al 3.5*