Marvel vs. Capcom 2: New Age of Heroes (2000)

Arcade / Sega Dreamcast / PlayStation 2 / Xbox / Xbox 360 / PlayStation 3 / Apple iOS
Fighting
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Marvel vs. Capcom 2 is het vierde (en tot nu toe laatste) deel uit de reeks. Je hebt de keuze uit meer dan 50 personages: 28 uit het Capcom universum en 28 uit de Marvel wereld. Je vecht met tag teams bestaande uit drie personages die je zelf kunt uitkiezen. Het vechten in teams zorgt voor tactische mogenlijkheden en assist moves.

Een van de beste fighters ooit gemaakt

"50 personages: 28 uit het Capcom universum en 28 uit de Marvel wereld"

Ehm..

avatar van Jermaine
Goodfella_90 schreef:
"50 personages: 28 uit het Capcom universum en 28 uit de Marvel wereld"

Ehm..

"Je hebt de keuze uit MEER dan 50 personages: 28 uit het Capcom universum en 28 uit de Marvel wereld."

Leuk Beat Him Up game, waar je lekker je kunt op af reageren.

De Cartoon style was ook knap, en alles gaat lekker vlot zoals het moet.

avatar van Jer0en
Samen met street fighter 3rd strike mijn favoriete fighter. Ontzettend veel characters die er te kiezen zijn en je bent een behoorlijke tijd bezig om alles te unlocken.

Game_Kaza
Ik heb de demo voor de ps3 gedownload.
Ontzettend leuk. Helaas denken m'n vrienden er anders over. Dus ik heb nooit tijd het echt te spelen. Weet iemand waar ik dat kan kopen voor ps3?

Edit: het blijkt dat je Marvel vs. Capcom kunt downloaden voor xbox-live of playstation store.

"and will be released August 13th, 2009 for the PlayStation Network. ". Morgen dus.
Heb ik van wiki. Maar hopen dat wiki dit keer gelijk heeft.

Game_Kaza
Jup. Wie de game wil en een ps3 heeft, kan het downloaden voor 15 euro.

Wat me tegenviel is dat er geen unlockables zijn. Je hebt direct alle characters en levels. Wel heb je een leuke online functie en throphies.

Het is tegelijkertijd ontzettend moeilijk. Ik werd online en in arcade keihard gepownend.
In elk geval. Het is erg leuk zoveel characters te hebben. Gewoon oefenen met een paar characters en daarmee verder gaan. Daarnaast behouden alle characters hun eer. Zoals Wolverine, Spider Man, Ryu etc. Geen 1tje word als idioot neergezet of doet iets dat ie nooit zal doen.

Ik geef nog geen stem. Dit is gewoon m'n eerste indruk.
Het hangt een beetje tussen 3,5 en 4*. Ik zie nog wel.

Game_Kaza
Voorlopig 3,5*. De characters zijn gevarieërd en mooi gemaakt. Maar het is mij gewoon veel te moeilijk. Bij gamekings zeiden ze dat je het niet hoeft te kunnen om te kunnen winnen. Integendeel. Zowel in arcade mode als online word ik elke keer hard af gemaakt.

Ik weet dat dat aan mij ligt. Maarja, je hebt er geen fun mee. Wel is het leuk om soms effe een potje te spelen.

avatar van youngtick
een van de beste fighting games ooit gemaakt.
klassieke fighters flinke slagen en specials dat je echt van je stoel valt. vooral als zze alle drie tegelijkertijd op je afkomen. Gevaarlijke game.

pepper schreef:
Een van de beste fighters ooit gemaakt

dat is geen twijfel mogelijk

War-Ultima
Veel personages maar er zit geen balans in qua game-play, de ene is sterk en sloom, de ander is snel en de andere is sterk en snel, niet eerlijk, daarom is er natuurlijk team fighting maar gaat veel te snel allemaal.

War-Ultima schreef:

daarom is het ook zo leuk. de juiste characters en de snelheid

avatar van youngtick
ik heb hem eindelijk op xbox 360 de full version sinds gisteren dat wordt flink spelen weer haha

Marvel VS Capcom 2 is een kleinigheidje die leuk is om eens met vrienden te spelen, als ze liefhebber van het 2D fighting-game genre zijn. Maar als een single-player game heeft het te weinig houvast om stand te houden, en het is niet de meest beginners-vriendelijke vechtgame die je zult tegenkomen. Ik ben iemand die een bepaald doel wil in een vechtgame: bij Dead or Alive is het alle kostuums vrijspelen, bij Mortal Kombat is het de story & ladder mode, bij Tekken zijn het alle eind-cinematics vrijspelen etc. Deze doelen zorgde ervoor dat ik tientallen uren in de vechtgames had gestoken voordat ik erop uitgekeken was. Bij MVC2 daarentegen begin je met alle personages, kostuums en levels waardoor ik niets had om naar te streven (de PS3 versie althans). Er zitten geen diepgaande modes in om je nieuwsgierigheid te prikkelen, en online zijn de spelers zo dusdanig goed dat ik als beginner geen kans maakte ook maar één personage uit te schakelen van de tegenstander. Daarnaast heeft de game vrijwel geen tutorials of tips over hoe je het beste kan spelen waardoor ik in het begin moeite had combo’s te ontwikkelen, terwijl games als Tekken of Mortal Kombat op subtiele wijze je de basis leren waardoor ik als speler kon experimenteren en groeien vanuit de basis.
Als MVC2 de helft van de speelbare personages had verborgen en je door verschillende uitdagingen te laten doen de personages liet vrijspelen, dan hadden er zo tientallen uren in kunnen zitten. De uitdagingen kunnen dingen zijn als “speel arcade uit met ..”, of “voltooi training missie met …”. Er waren meerdere manieren om de game meer diepte te geven en Capcom heeft de moeite niet genomen. Daarom voelt MVC2 meer als een cash-in voor fans van de serie, met een middelvinger naar beginners die meer zoeken dan doelloos arcade opnieuw blijven doen.

Niet dat MVC2 alles fout doet. Er is keuze uit een grote hoeveelheid personages van het Marvel & Capcom universum die ieder prima vormgegeven zijn en soepel besturen. De level design & muziek zijn gevarieerd en zit prima in elkaar, met uitzondering van de muziek de je bij het hoofdmenu te horen krijgt, dat is een oneindige loop van een 6 seconden deuntje die me op gegeven moment de strot uitkwam.
Waar MVC2, voor mij, het beste in scheen in de eindbaas. Capcom weet wel hoe je een sfeervolle, pittige laatste uitdaging moet neerzetten. Onlangs de tekortkomingen is het vechtsysteem wel onderhoudend om een paar keer arcade mee te doen, en om met sommige personages combo’s te oefenen.

Als je een groot liefhebber bent van het genre en/of je regelmatig vrienden over de vloer hebt om het mee te spelen raad ik het aan te kopen. Ben je op zoek naar een vechtgames met diepgaande modes en veel unlockables dan is Marvel VS Capcom iets om over te slaan. Ikzelf was er aardig snel op uitgekeken, maar de game is onderhoudend genoeg geweest in de tijd dat ik het speelde.

Fonzzz002 schreef:

Aight, aight. I see, i see. Het is idd zo dat alle characters speelbaar zijn op de PS3 en de X360. Op de Dreamcast, Playstation en Xbox waren de helft unlocked en moest je kopen aan de hand de punten die je hebt gekregen tijdens het spelen.

De reden waarom deze game niet diepgaand is omdat het eerst arcade is, zwaar arcade plus een cross-over titel. De titels die je opnoemd behoren tot de main series van de franchises en zullen meer een verhaal bevatten, wat je in MVSC2 niet hebt. Persoonlijk vind ik het zeer geweldig, maar smaken verschillen of course. Een goede en duidelijke review, Fonnzz

avatar van youngtick
Het muziek in deze game blijft zo GOED en STERK, het gaat helemaal nergens over. Funk en Jazz die ziekelijk gecombineerd worden. Ik luister er regelmatig nog naar.

Marvel Vs. Capcom 2 - Airsh...

avatar van theo79
Bijzonder goede fighting game. Wat mij betreft de beste uit de Marvel Vs Capcom reeks. Erg leuke characters met lekker over the top gameplay.