Guild Wars: Factions (2006)

multi player / online

Ontwikkeld door ArenaNet
Uitgegeven door NCsoft

Factions is een alleenstaande uitbreiding in de Guild Wars serie. Spelers met de originele Guild Wars kunnen blijven spelen zonder Factions, al is er wel de mogelijkheid om de wereld uit te bereiden met vele vernieuwingen. Spelers die geen Guild Wars bezitten kunnen ook beginnen met de alleenstaande uitbreiding, maar door de diepe lijn die door beide games loopt wordt de originele Guild Wars wel aangeraden.

avatar van Spawn NL
Het iets meer PvP georienteerde deel uit de serie, ik vond het pve gedeelte dan ook matig en niet wat ik er van gehoopt had. De 2 nieuwe characters zijn wel goed uitgeblanceerd zoals we gewend zijn eigenlijk ik vond vooral de ritualist heel orgineel. Best een toffe uitbreiding en er zijn genoeg uren aan gameplay weer te beleven.

avatar van Zuzuu
Inderdaan, Factions is aan de betere kant vergeleken met Guild Wars.

Even off-toppic: Maar wat een prachtige Cover! Bij allemaal eigenlijk wel.

avatar van Spawn NL
Klopt, ik heb de collectors edition ervan dus de mijne ziet er iets anders uit, maar dan krijg je wel een hele toffe muismat...

Dat is dan toch ook weer mooi meegenomen Spawn NL.

Zitten jullie er ook nog allemaal veel op?
Misschien dat ik jullie is kan ontmoeten.

JohnWilliams schreef:
Zitten jullie er ook nog allemaal veel op?
Misschien dat ik jullie is kan ontmoeten.

Ik in ieder geval, eigenlijk nog steeds dagelijks. Ik heb al een tijdje een super gezellige guild en hou me nu een beetje bezig met het behalen van titels. Vermakelijk maar het meeste hang ik gewoon een beetje rond met andere mensen,

Dat is ook leuk...
Ik speel het ook elke dag sinds kort omdat ik hem pas sinds zaterdag heb...wat is jouw naam?

Vandaag nieuwe armor gekocht dankzij Spawn!
Nog bedankt voor het zetje in de goeie richting

Voor de rest wilde ik eigelijk kwijt over dit spel dat het gewoon prachtig in elkaar is gezet, al die werelden. Een pracht spel voor in mijn top 10!

JohnWilliams schreef:
Vandaag nieuwe armor gekocht dankzij Spawn!
Nog bedankt voor het zetje in de goeie richting

Perfect gezegd John

Ook factions blijft een prachtig spel en naar mijn mening het beste spel van alle Guild Wars spellen tot nu toe...

Van Prophecies naar Factions en dan naar Nightfall. Dit zijn toch echt wel de 3 toppers. Maar wat ik zo leuk vind aan Factions zijn die chinese straatjes en natuurlijk dat begineiland met de Shing Jea Monastry. Verder zijn de missies allemaal leuk en hik ik er niet tegen aan. Bij Nightfall hik ik namelijk altijd tegen Jennur's Horde aan, hier kan je dat ook hebben met Gyala Hatchery maar daar moet je gewoon om de turtles heen lopen. Ik heb nu dit spel 3 keer uitgespeeld. 1 keer met me monk, 1 keer met me ele en tenslotte ook nog met me ritualist. In Factions kan je ook mooie armors krijgen en die varieren natuurlijk per profession. Zo kan je een heel mooi Canthan armor nemen of een prachtig Elite Luxon pak.

Kortom: Een spel met veel mogelijkheden wat betreft: Armor, Skills, gebieden, Missies, Eindbazen en natuurlijk is het einde het leukste met het verslaan van Shiro. Het verhaal zit ook goed in elkaar, beter dan in EOTN. Daarom echt de volle 5* en een plaats in mijn persoonlijke top 10.

Ik speel het weer!

Mensen die dit spel spelen zouden in mijn Guild mogen!

Tot op Guild Wars!
Mijn naam daar = Gyndo the Dwarf

avatar van ps3me
Mijn stem verhoogd naar een 4.5 net weer even opgepakt dit spel. En het is zo fantastisch mooi allemaal, met je party lekker trainen. Spullen kopen bij je locale merchant en natuurlijk de Guilds.

John, ik wil heel graag in je guild! en ik voeg Gyndo the Dwarf wel even toe! mijn naam is trouwens Addicted X D
Voor iedereen die mij toe wilt voegen!

JohnWilliams schreef:
Mensen die dit spel spelen zouden in mijn Guild mogen!

Tot op Guild Wars!
Mijn naam daar = Gyndo the Dwarf

Hoi, ik heb jou toegevoegd op Guild Wars in mijn friend list

Als je mij wil toevoegen heet ik: Zera Destroyer
zo heet ik dus.
Alvast bedankt.

Heb al een klein deel van factions geproefd...stugge en sterke tegenstanders dan in Prophecies, waar wel weer tegenover staat
dat de classes hierin weer sterker zijn..vooral de Assasin..waar ik het al aan de stok mee heb gehad in de straatjes. Van wat ik gezien heb is het een heerlijke grauwe stad met die smalle straatjes.
Ben er alleen geweest met mijn Necromancer...heeft daar puike armor kunnen kopen, waardoor hij in Prophecies een flink stuk taaier is geworden. Is mij al verteld dat Factions de thougste tegenstanders heeft.
Het leukste en tofste gedeelte waar ik heb gevochten was de Undercity.
Van wat ik heb mogen proeven alvast geef ik een 4,5*..(vanwege de strakke armor van mijn necro).

maar Factions zal niet naast Prophecies komen te staan..(Dat deel is toch meer Medival Fantasy..vooral Ascalon..ben dan ook een echte ridder-fantasy player en schrijver).
Maar deze game zal het uitstekend doen als ik met Prophecies klaar ben.

Voor undercity en de vette necro-armor 4,5***!!!

Akron777
Erg sfeervol. Leuke aziatische wereld die je door het Chinees/Japanse platteland voert, drukke slums in de grote steden, Versteende bossen met 10 meter hoge champignonnen en een zee van vast jade. 2 nieuwe interessante professions en een berg aan nieuwe skills.

Er is alleen een nadeel: de ellendige poorten die alle explorable area's dichtmaken. Wat is het nut ervan? Ik denk dat het beter zou zijn geweest om net zoals bij prophecies de spelwereld open te maken. Op die manier doet iedereen wat hij het leukste vind.

Ja zeker een berg nieuwe skills, vooral erg veel leuke
In ieder geval zitten hier heel veel uurtjes in, dit is echt het beste GW spel.

Akron777
Zeker dat. Vooral voor PvP-spelers een echte must. Het beste durf ik niet te zeggen, maar hij had wel het meest vette thema. Ik zit vooral vast met die rottige poorten die je het verkennen belemmeren. Maarja, ik heb hem toch uit, dus kan ik nu gaan verkennen. Alleen het einde vond ik wat afgezaagd. Kom je weer terug in de hoofdstad en dan is Shiro de keizer leeg aant zuigen. Gaat Togo nog dood (die vreemd genoeg nog steeds na zijn dood te vinden is in zijn Monastery) en moet je even de Shiro doden, gevolgd door een vrij saaie cutscene. Het eindgebied is wel leuk.

avatar van Spock
Een super tweede deel. Heerlijke sfeer, mooie locaties. De professions zijn leuk, maar helaas niet zo sterk in de campaign zelf. Maar voor de rest is de wereld zo fantastisch opgezet dat ik gewoon niet lager geef dan vijf sterren.

avatar van Oortrommel
Beste deel in de Guild Wars serie, de China-setting spreekt me enorm aan en de intrede van de factions (Kurzicks vs. Luxons) was een enorme toevoeging aan het GW universum. Mede hierom een zeer hoog cijfer (net geen volle pond, dat is voor classics en daar is deze game niet baanbrekend genoeg voor).