Brave Story: New Traveler (2006)

Alternatieve titel: Brave Story: Aratanaru Tabibito

Nintendo DS / PlayStation 2 / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Game Republic
Uitgegeven door Sony en XSEED

Tatsuya en zijn vriendin Miki zitten op een bankje in het park van de zomer te genieten. Tatsuya zit verdiept in zijn PSP game, als hij plotseling door Miki's hond, Kratos, wakker wordt geblaft en ontdekt dat zijn vriendin verdwenen is. Als hij Miki ergens flauwgevallen aantreft, vraagt een stem uit de lucht of hij haar wil redden. Maar om dit te bereiken zal hij het Traveler's Sword moeten bemachtigen om de donkere kracht uit een andere dimensie te verslaan.

avatar van Mithrandir
Ben deze game nu aan het spelen en is een aardige game zover ik nu gepeeld heb (7 uur), de characters zijn geweldig te noemen. Je main character zegt niet veel, dus een binding krijgen met hem is a no go, maar de 2 partymembers die ik nu heb zijn een slag apart. Yuno (een katachtig mensenmeisje) joined je party als eerste, die in moeilijkheden verkeert als je haar de eerste keer ontmoet en red en net nu een half uur geleden heeft Sogreth mijn party gejoined, hij is een soort draconian reptiel. Daarna net als in de oude Final Fantasy games, travel je over een worldmap, met random encounters, waar plaatsen, dungeons, caves en andere nog te ontdekken locaties te vinden zijn. De battles zijn zoals je ze in Japanse turn-based RPG's verwacht. Hij lijkt makkelijk in het begin, maar gaande weg gaat de moeilijkheidsgraad omhoog...dus ook in deze game, ontkom je niet aan grinden.
Het verhaal is goed, maar al vele malen voor bij zien komen, maar dan steeds in een ander jasje. Maar aardige game, die voor PSP begrippen lang moet duren, ben benieuwd.

jij speelt gewoon al die spellen die ik al jaren op mijn rek heb staan en mezelf wijsmaak dat ik ze wel binnenkort eens ga spelen. Well done!

avatar van Mithrandir
Ik ken het probleem, heb ook nog vele games op mijn lijstje staan die ik nog moet gamen haha.
Daarom probeer ik steeds na een game gespeeld te hebben, een andere console/pc/handheld (PSP of PPSSPP) te kiezen, om zoveel mogelijk games uit te proberen.