Darkstalkers Resurrection (2013)

PlayStation 3 / Xbox 360
Fighting

Ontwikkeld door Iron Galaxy
Uitgegeven door Capcom

In het spel heb je een keuze uit maar liefst achttien personages uit het Darkstalkers universum waarmee je de strijd aan gaat tegen de computer of tegen je vrienden. Nieuwelingen kunnen gebruik maken van de tutorial terwijl anderen een uitdaging vinden in de vele trials van de challenge mode. Het spel bevat ook een online tournament mode waar je met maximaal acht spelers een toernooi kan spelen. Ook is er de optie om je herhalingen van gevechten rechtstreeks te uploaden op Youtube. Tijdens het vechten verdien je punten waarmee je bonussen kan vrijspelen.

Euh nee. Bedankt. Dit was DE fighting game van 1995 (en 1998). Maar ik loop echt niet warm van weer eens een re-release van een oeroude fighter van Capcom. Dat ze eens werk maken van een echte sequel ala Street Fighter. Dit laat ik echter netjes aan me voorbij gaan.

avatar van Nomak
Die echte sequel zal er hoogstwaarschijnlijk ook komen, al kan dat nog wel even duren.
Het zou me niets verbazen als Capcom in het geheim al bezig zou zijn hiermee want de geruchten horen we al langer dan een jaar.

Yoshinori Ono zei in oktober trouwens het volgende:
Making a Darkstalkers 4 is the ultimate goal
Deze Darkstalkers Resurrection heeft dezelfde behandeling gekregen als Street Fighter III 3rd Strike Online Edition, en heeft met Derek Neal ook dezelfde producer.

Ben hier net zoals de meeste fans heel blij mee, dit betekent vele tientallen uren speelplezier.
Bishamon zal mijn main character zijn in deze game.

Een sequel zie ik dus inderdaad wel zitten. Benieuwd of het er dan ook daadwerkelijk van komt.

Nou de hoofdreden dat ik niet zo heel erg veel kan met die re-releases is eigenlijk net dat ik niet zo'n online gamer ben. Fighting games vind ik enkel leuk als ik een potje kan doen met vrienden / bekenden voor de televisie (of solo natuurlijk voor de eindes en dergelijke) - online heb ik er niets mee. En aangezien ik Darkstalkers wel nog op de psp heb liggen ...

avatar van Nomak
Begrijp ik. Ik ben ook niet zo een fan van online gamen. Ik speel enkel de SF4 serie online. En af en toe ook wel SF3, al speel ik die meer offline. De rest van mijn spellen speel ik enkel offline, al ga ik deze Darkstalkers ook wel online spelen.

Maar die re-release van SF3 is bijvoorbeeld ook heel geschikt voor offline te spelen hoor. Heeft een aantal erg moeilijke trials en er is veel vrij te spelen door punten die je verdient tijdens in-game challenges. En deze Darkstalkers heeft dat ook allemaal.

Ik ben ook zo enthousiast over deze game omdat ik weet dat het goed zal zijn. Je weet bij deze game wat je gaat krijgen + nog veel meer en mooier dan ooit. Bij een nieuwe Darkstalkers is het nog bang afwachten welke kant ze opgaan. Als ze het serieus aanpakken zoals de SF4 serie dan is het heel goed. Ik hoop maar dat ze er niet zo een gedrocht van maken als SFxT, wat een teleurstelling was dat. Zo lang naar SFxT uitgekeken want het begon zo veelbelovend, maar hoe dichterbij dat de release kwam hoe zekerder ik werd dat ik daar mijn geld niet aan zou uitgeven.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik SFxT best aardig vind om af en toe een potje te spelen. Het is niet iets wat ik heel vaak opzet en haalt het niet bij bvb een SFIV of Tekken 6 (of Tag 2) maar voor iemand die eerder een casual speler is qua fighting games (wat ik dus wel ben) kan het er best mee door.

Maar goed - ik zie wel wat deze Darkstalkers Resurrection uiteindelijk brengt als het online staat. Misschien dat ik het alsnog aanschaf maar ik waag het te betwijfelen momenteel.