Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2013 (2012)

PlayStation 3 / Xbox 360 / PC / Apple iOS
Card / Strategy

Ontwikkeld door Stainless
Uitgegeven door Wizards of the Coast

Reis door wonderlijke werelden, zoek nieuwe confrontaties en tegenstanders op, ontcijfer puzzels en ga in Planechase in multiplayermodus de strijd aan met drie andere spelers. Met tien aanpasbare kaartspellen biedt Magic 2013 een nieuw rangordesysteem met sterren zodat je het kaartspel kunt kiezen dat het beste bij de situatie past. Andere nieuwe functies zijn afzonderlijke verslagen van je spel en nieuwe spelitems die kunnen worden ontgrendeld.

avatar van Dragonslayer
Ik heb hem voor de pc. Leuk spel maar het zit vol bugs en onhandigheden die maar niet gefixt worden.

- Alt Tab werkt niet
- Als je een kaart vrijspeeld moet je eerst naar de deck manager omdat ze anders niet worden opgeslagen.
- De 'Quick game' optie in de multiplayer doet het niet.
- Het duurt vaak veel te lang om een tegenstander te vinden in de multiplayer, heel vaak krijg je de "game no longer available" foutmelding.
- Daar komt nog bij dat het stikt van de hosts die AFK zijn.
- Soms kun je plotseling geen spelers meer vinden en moet je het spel opnieuw opstarten.
- De deck manager is niet erg praktisch, je kunt maar 1 versie van hetzelfde deck opslaan. Bovendien is het erg onoverzichtelijk.
- Geluid staat soms plotseling erg zacht.

avatar van dave
Zoals te verwachten een vrij verslavend spel dat echter vrij beperkt aanvoelt. Je hebt niet de kans om je eigen deck te maken. Ook herinner ik me dat de multiplayer bijna nooit werkte. Lange wachttijden.