Mensa Academy (2012)

PC / Xbox 360 / PlayStation 3 / Nintendo 3DS / Nintendo Wii / Apple iOS / Mobile
Educational / Puzzle
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Silverball
Uitgegeven door Square Enix

Test je kennis in meer dan 100 puzzels welke allen ontworpen zijn om specifieke delen van je geheugen te trainen, waaronder: taal, visueel- en logisch denkvermogen. De vragen zijn bedacht door leden van Mensa, een internationale organisatie voor mensen die bij een IQ-test in de bovenste twee procent van de bevolking scoren.

Ik heb deze onlangs opgepikt voor de Wii, omdat ik wel een beetje een sucker voor IQ-games ben.
Interessant weetje is dat deze in US uitgekomen is als "American Mensa Acedemy" en daar voor prijzen boven de 100€ verhandelt wordt. Lijkt erop dt deze veel minder in circulatie was in de Verenigde Staten en daardoor nu een hebbedingetje voor collectors is geworden. In Europa vind je hem vanaf 10€...