Cannon Fodder (1993)

PC / Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32 / Super NES / Sega Mega Drive/Genesis / Atari ST / Atari Jaguar / Game Boy Color / Mobile / Plug and Play / Macintosh / Evercade VS / Evercade EXP
Action / Strategy

Ontwikkeld door Sensible
Uitgegeven door Virgin, Ocean, Codemasters, Sold Out, Kuju en Telcogames

Loods een team van soldaten door het slachtveld heen. Zorg dat je soldaten het einde zonder kleerscheuren halen. Onderweg kun je je mannen granaten laten oppakken, zodat ze ook gebouwen op kunnen blazen. Schiet de vijand neer, bestuur voertuigen, verstop je achter bomen, doe alles om niet als kanonnenvlees te eindigen.

avatar van Thomas83
Dit spel was wel geinig, omdat ik een echte liefhebber van Sensible Soccer in die tijd, en met dit spel kon je dan met diezelfde type mannetjes met dezelfde type 'animaties' soldaatje gaan spelen, erg grappig.
De gameplay was nog redelijk leuk. Volgens mij kon je als je iemand neerschoot door blijven knallen waardoor je dat lichaam over het scherm kon laten stuiteren zeg maar.
Toch is dit zeker geen topper met geweldige gameplay. Ik hou het maar op 2.5* voorlopig in elk geval.

Louis2703
Is dit dat spel met Jules, Jops en Sto? Zo heetten die soldaatjes volgens mij.
Volgens mij wel.
Ik kan niets anders zeggen dan dat dit een geniaal spel was. Simpel in zijn eenvoud, en urenlang speelplezier.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik zou niet weten hoe je dit zou kunnen spelen zonder muis.. gaaf intro met die soldatenuistrusting uit de Vietcong oorlog. En ik kan het niet laten... war has never been so much fun.

avatar van horizon
foute tekst idd...

killing with a gun
dying in the sun

Stuitte vandaag toevallig op:
Random Encounter - Cannon Fodder - GameSpot.com
Die dude maakt wel grappige reportages van random games.

Maar wat een geweldige game is dit toch, op den duur wel veels te moelijk maar zo enorm veel uren plezier aan gehad.