KickBeat (2012)

PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Xbox One / Nintendo Wii U / PlayStation 4
Music
single player / online

Ontwikkeld door Zen
Uitgegeven door Zen

Energieke muziek en 3D-gevechten komen samen in een wereld waar je de beat moet volgen om je vijanden te verslaan. Verzamel bollen om krachtige aanvallen uit te voeren of nog sterker te maken en ga online de strijd aan met anderen. Geniet van gelicentieerde muziek van onder andere Pendulum en Marilyn Manson of maak nieuwe nummers met je eigen opgeslagen muziek.

Ok muziek-ritme spelleke met aan de haren getrokken verhaal, geschreven door een puberterende tiener. De muziek is redelijk in orde, hoewel het nu-metal gehalte hoog is en er slechts 14 liedjes in het spel zitten. Het is een van de gratis PS+ spellen deze week en ga het toch proberen uitspelen, dus qua prijs-kwaliteitsverhouding kan dat tellen.

Heb hem op Steam. Maar ik vind er dus geen ruk aan. Half uurtje mee gespeeld denk ik en nooit meer geinstalleerd. (toegegeven...dat gebeurt wel vaker, maar bij deze was dat dus een bewuste keuze!).

Ach...misschien dat het nog wel eens ooit in de herkansing gaat. Maar ik betwijfel het eerlijk gezegd...

Ik ben nu eenmaal een sucker voor muziek-ritme games, zoals gezegd is dit zeker geen hoogvlieger, ook niet in het genre. Wel een origineel concept en omdat ik er toch aan begonnenn ben wil ik het (verhaal) nu ook uitspelen.

...en uitgespeeld op normal en hard mode. Niet zeker of ik nog verder ga met expert en master mode. Het "verhaal" heb ik volledig gezien, inclusief rete-veel recycling.

Heb deze op de vita gespeeld en uitgespeeld op normal en heb de game nu wel gezien. Wel grappig, niet top.