Willow (1989)

Nintendo Entertainment System
Action / RPG

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Gebaseerd op de gelijknamige film. Jij bent beginnend magiër Willow Ufgood, verkozen om de aangespoelde mensenbaby weer terug te brengen naar haar eigen land. Maar al snel ontdekt hij dat het kind een belangrijke rol moet vervullen, zij is de uitverkorene die het meedogenloze rijk van koningin Bavmorda ten val zal brengen. Willow zal nu een tocht vol gevaren moeten ondernemen, om de baby, Elora Danan, naar de legendarische tovenares Fin Raziel te escorteren.

Waarom staat dit spel dubbel in t lijst

Drie keer zelfs!

De 3 versies (Arcade, NES en PC/C64/Amiga/ST) zijn compleet verschillende games, maar hebben dezelfde titel en zijn in hetzelfde jaar uitgebracht, vandaar die I, II, of III, achter de titel.