Platoon (1987)

Amstrad CPC / Apple II / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC / Nintendo Entertainment System / Sinclair ZX Spectrum

Ontwikkeld door Ocean, Quicksilver en Choice
Uitgegeven door Ocean, Data East en Sunsoft

Gebaseerd op de gelijknamige film. Speel de harde strijd na van een peloton soldaten tijdens de Vietnamoorlog. Ren en schiet je een weg door de jungle om voor nacht een belangrijke positie in te nemen, en verken onderweg de hutten voor informatie of vallen. Help je collega's het vijandelijke kamp te bereiken en probeer het over te nemen om de Viet-cong voorgoed uit het gebied te verdrijven.

avatar van dutchtuga
Een klassieker met een fantastische score. Toen waren games gebaseerd op films nog het uitkijken waard. De eisen lagen destijds wel wat lager, maar wat heb ik hier toen van genoten. Ocean rules.

avatar van JonnieBrasco
dutchtuga schreef:
fantastische score

Op de C64 inderdaad een heerlijke score van Jonathan Dunn. Eén van de beste gehoord op de C64, en dat al in 1987 toen nog niet de volle potentie van de soundchip werd benut. Onder andere de openingstrack (de Ocean Loader) hier is ijzersterk, waar nog af en toe weer een mooie nieuwe uitvoering van wordt gemaakt.