menu

Rayman Jungle Run (2012)

mijn stem
3,21 (7)
7 stemmen

Apple iOS / Mobile
Platform
single player

Ontwikkeld door Ubisoft en pastagames
Uitgegeven door Ubisoft

In dit platformspel moet je obstakels mijden door op het juiste moment op het scherm te tikken waardoor je Rayman laat springen. Tijdens deze rit moet je zoveel mogelijk ‘lums’ in het level verzamelen.

zoeken in:
avatar van mrdig
4,5
1 van de beste games die ik op de iPad heb gespeeld, ziet er net zo goed uit as Rayman Origins en speelt heerlijk. Dit is ook 1 van de wenige iOS games die ik helemaal heb uitgespeeld: alle lums, alle levels 100%. Minpuntjes zijn er ook: de game is ietwat te kort en te makkelijk, maar ja het is wel een spotgoedkope game Stiekum hoop ik nog op nieuwe levels.

SouthParkFan
Ik heb geen mobiel D:

Taken
Ik wel

SouthParkFan
Ik niet

avatar van Rujar
Mijn ervaring met games op de mobiel is dat de besturing zo fucking ruk werkt.

avatar van Grovonion
3,5
niet in dit geval, waarbij je met enkel op het oppervlak tikken je karakter bestuurd
In het algemeen telt je statement vooral voor spellen die geporteerd worden. Originele spellen voor touchscreen (osmos, world of goo, angry birdcrap etc) werken wel heel goed.

avatar van Manny Calavera
4,0
Erg vermakelijk en onderhoudend spelletje dat uitblinkt prachtig weergegeven levels en een uiterst simpele, handige besturing. Je kan slechts springen en later een vuistslag doen. Wonder boven wonder werkt dit enorm effectief en blijft de game erg leuk door het snelle tempo. Het deed me wat aan de oude Sonic games denken. Regelmatig zal je doodgaan doordat je net een seconde te vroeg of te laat een actie in zette, wat de game nog best frustrerend maakt bij vlagen. Al is het zeker geen vervelend iets om een level te herspelen, want wat ziet dit er schitterend uit zeg! De levels zijn visueel een lust voor het oog, zowel op de voorgrond als achtergrond. En je ziet ook constant dingen gebeuren, zoals groeiende takken of rondspuwend vuur. Mooi om te zien! Zeker weten 1 van de leukste mobiele games!

4*

avatar van Hadouken
Misschien een domme vraag, maar ik heb gameplay beelden gezien en een aantal levels komen me verdacht bekend voor, alsof ze uit Origins komen. Zijn het wel allemaal nieuwe levels?

avatar van Grovonion
3,5
Net wat Ajax zegt, levels herspelen is vaak nodig, maar zeker niet storend, ik zou zelfs zeggen dat herspelen deel is van de gameplay, want anders is de robijn zelden of nooit te halen. Je moet de levels wel een beetje van buiten leren om het beste eruit te halen, maar gelukkig zijn de levels (behalve de Dead levels) redelijk kort.

SouthParkFan
Jammer dat hij zo duur is voor een app.

avatar van Hadouken
Net gehaald voor € 0,89. Erg cool!

avatar van Onderhond
1,0
Heel even gespeeld maar de simpliciteit van de gameplay vernielt het spel. Sowieso lijken de meeste van die mobile games gemaakt voor achtergestelde gamers, nog een trapje lager dan de traditionele button bashers (die ten minste nog een aantal buttons hadden om op te bashen).

avatar van Hadouken
Ik wil juist simpliciteit op mijn iPhone, relaxt in de trein een beetje op het scherm tikken. Games die gebruik maken van virtuele toetsen mijd ik als de pest.

Bedoel je met achtergestelde gamers niet gewoon mainstream?

avatar van Manny Calavera
4,0
Inderdaad. Dit soort games zijn leuk voor een kwartiertje in de trein. Het is juist prettig dat de gameplay vrij simplistisch is. Maar de game is niet makkelijk, zit genoeg uitdaging in.

avatar van Grovonion
3,5
Juist, ik zou ook voorzichtig zijn mobile games allemaal over dezelfde kam te scheren. Er is duidelijk een verschil tussen simpele bediening en simpel spel. Het eerste is een zeer grote bonus voor mobiele games terwijl het laatste in geen enkel geval leuk is, onafhankelijk of het een mobiel of stationair spel is. Rayman Jungle Run is definitief een voorbeeld van een zeer goed mobiel spel. Het is zeer snel te leren maar motiveert genoeg om het te blijven spelen tot alle tanden en levels tot het einde zijn afgespeeld. En vanaf de 3de stage (met boksen) wordt het zelfs uitdagend.

avatar van Onderhond
1,0
En vanaf de 3de stage (met boksen) wordt het zelfs uitdagend.

Dus je gaat van een ééntoetsbediening naar twee toetsen. Zelfs voor de trein (of het toilet) vind ik dit gewoon ondermaats. De moeilijkheidsgraad is niet zozeer de dealbreaker, wel de uiteindelijke interactie tussen spel en speler.

En inderdaad, virtuele toetsen werken niet goed op smartphones, maar compleet uitgepuurde bedieningen maken de games er ook niet beter op.

avatar van SilverGun
De hoeveelheid virtuele knoppen heeft natuurlijk niet al te veel te maken met de complexiteit en fun die je kunt halen uit een spel. Ik heb deze nog maar even gespeeld, maar het gaat toch vooral om het timen van je sprongen. Met hersenloos button-mashen kun je dit dus niet vergelijken. Nu vind ik de physics wel wat wollig in deze titel, maar spellen als Canabalt of Tiny Wings laten wel zien wat je met het concept kan doen. Veel mobile games zijn nou eenmaal gericht op een eenvoudig idee dat vervolgens maximaal uitgewerkt wordt en in veel gevallen ook audiovisueel erg sterk wordt ingevuld (zie Canabalt).

avatar van Onderhond
1,0
De hoeveelheid virtuele knoppen heeft natuurlijk niet al te veel te maken met de complexiteit en fun die je kunt halen uit een spel.

Misschien niet rechtevenredig maar met twee acties is het moeilijk om een rijker spel te maken. Ik ken me momenteel niet echt eentje herinneren, of het moet meer met retrocharm te maken hebben.

avatar van Onderhond
1,0
Deze week 0.99EUR, dus maar even volledig gedownload.

Graphics en geluid is zonder schroom overgenomen uit Origins, zonder daar verder veel (iets?) aan toe te voegen. Op zich ziet het er wel mooi uit en is de soundtrack leuk, maar wie Origins gespeeld heeft hoeft niks nieuws te verwachten.

Spel is verder erg kort en makkelijk. Enkel de Lum-collect achievements stellen wat voor, maar die behoren verder niet echt tot de core gameplay. De levels zelf zijn te makkelijk, zelfs in de laatste wereld waren er levels die ik in 1 maal kon halen.

Gameplay is verder ééndimensionaal. Twee moves, waarvan de tweede dan nog maar in 3 werelden bruikbaar. Zelfs voor op het toilet geen challenge en echt leuk is het daarom ook niet. Beetje lomp tappen op het schermpje, maar zelfs dat is wat te fuzzy naar mijn mening. Of hoe je één control toch nog kan upfucken.

Vind dit echt ondermaats en onbegrijpelijk dat men dit kan waarderen. Een trieste cash-in, makkelijk scoren en nog eens slecht uitgevoerd ook. Blergh.

1.0*

Gast
geplaatst: vandaag om 18:57 uur

geplaatst: vandaag om 18:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.