Epic Mickey: Power of Illusion (2012)

Nintendo 3DS

Ontwikkeld door DreamRift
Uitgegeven door Disney

Het verhaal in Power of Illusion speelt zich korte tijd na de eerste Epic Mickey af. De gemene heks Mizrabel, en haar Kasteel der Illusies, verschijnen op een dag in de woestenij waar alle vergeten cartoonfiguren belanden. Oswald brengt Mickey hiervan op de hoogte en verteld hem dat hij Minnie Mouse in het kasteel van Mizrabel heeft gezien. Het is aan Mickey om Minnie en de 'Illusies' van andere Disney figuren uit het kasteel van Mizrabel te bevrijden.

Zo, net Mizrabel een koekje van eigen deeg gegeven en de credits voorbij zien rollen. Sfeervolle 2D pixelart platformer en deze Mickey bevalt me beter dan Epic Mickey 2 voor de 360/Vita/etc.

Dit deed me meer denken aan de Castle of Illusions remake uit 2013 alleen heb je nu wel goede tight controls. Doodgaan is je eigen schuld zeg maar. Genoeg variatie in de 11 levels en er komen veel Disney figuren voorbij die je moet vinden/bevrijden en helpen. De Agrabah level waarin je Aladdin ed moet vinden was helemaal een feest van herkenning en leek regelrecht uit de Aladdin game uit de jaren 90 te komen.

Op den duur wel wat repetitief als je alle sidequests wil doen want dan moet je dus telkens weer de verschillende levels door. Maar goed, als het er zo strak uit ziet en fijn speelt onder het genot van wat vrolijke deuntjes dan hoor je mij niet klagen.

Prima gamepje dus. 3.5*