Where in the World is Carmen Sandiego? (1985)

Amstrad CPC / Apple II / Commodore 64/128 / Macintosh / Nintendo Entertainment System / PC / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES
Puzzle / Adventure

Ontwikkeld door Brøderbund
Uitgegeven door Brøderbund

Je taak is het opsporen van criminelen. Gedurende je onderzoek, krijg je de kans de wereld rond te vliegen, tussen verschillende steden te reizen en veel plekken hierin te onderzoeken. Je krijgt verschillende soorten aanwijzigingen op basis waarvan je een arrestatiebevel kunt opvragen en criminelen op kunt sporen, die informatie hebben over je werkelijke doel, Carmen Sandiego.

gerwinf
Erg leuk (leerzaam) puzzel spel waar ik nogal eens blunderde als het over wereld vlaggen ging. Vroeger best spannend als je nog maar 1-2 dagen over had om de dief te vangen (was 9 toen ik het speelde). De deluxe versie is trouwens ook de moeite waard met iets mooiere graphics. 4.5 sterren (jeugdsentiment?)

avatar van Zelva
Volgens mij was je vier toen het spel uitkwam. Even aangepast.

gerwinf
Zelva schreef:
Volgens mij was je vier toen het spel uitkwam. Even aangepast.

Ja bij de deluxe versie was ik 9 Jammer dat het hoesje is veranderd, deze is van Carmen Sandiego: Junior Detective Edition uit 1995.

avatar van Thomas83
Vond dit spel vroeger echt geweldig. Heerlijke speurtocht over de wereld met verslavende en aanstekelijke gameplay. Ook herinner ik me nog een pakkend deuntje van het spel.

me ma had dit ooit gekocht bij een actie van de basisschool had er toen wel plezier van maar was toen ook best wel klein 7 ofzo

avatar van Thomas83
Ik ben het nu weer opnieuw aan het spelen de laatste dagen. Vroeger was het een geweldig spel, nu toch wat gedateerd. Het is nog altijd wel leuk, maar op een gegeven moment heb je het allemaal al gezien, en kun je het blind spelen zo'n beetje. Mijn cijfer zal zeker verlagen. Ik wacht tot ik het spel heb uitgespeeld, geen promoties meer kan verdienen. Tot hoever gaan die eigenlijk?

Beetje raar....de game is liefst 23 jaar oud. Nogal logisch dat ie nu enorm tegenvalt bij een herspeelbeurt. Je moet oordelen met je cijfer met wat je toen ervaarde. Er zijn maar heel erg weinig spellen die zo oud zijn en nog altijd super zijn. Verder dan een Super Mario Land kom ik geloof ik niet.

avatar van Thomas83
Er zijn zat oude spellen die ook nu nog staan als een huis. Al is deze dan relatief wel heel erg oud natuurlijk. Maar toch had ook deze nog veel beter kunnen zijn. Nu bevat het spel gewoon simpelweg veel te weinig steden/landen en verwijzingen, waardoor het allemaal erg simpel is. Op een gegeven moment ken je ze allemaal uit je hoofd.