DayZ (2014)

Shooter / Simulation
online

Ontwikkeld door Bohemia
Uitgegeven door Bohemia

In het spel moet je, mogelijk met anderen, zien te overleven gedurende een zombie apocalyps in de fictieve provincie Chernarus. In deze barre wereld moet je op zoek naar eten, wapens en waardevolle accessoires zoals een kompas of een horloge.

avatar van Starmaster501
Is dit dan hetzelfde of vernieuwd voor een officiële release?

Dit is DE zombiespel van de eeuw.
Het heeft alles wat je wil, survival zombies, post-apocalyptic sfeertje.
En het beste van allemaal vind ik dat in deze game de zombies niet je grootste probleem is, maar
de mensen. Je weet nooit wie je kan vertrouwen, je moet altijd opletten.
Je kan van alles met deze game, op 5 kilometer afstand met een sniper gaan liggen wachten totdat iemand in je auto stapt waar je zojuist een bom had ingelegd, een basis maken.

Althans ziet de DayZ Standalone er niet op en top uit :/
Conclusie: Beste zombie game OOIT!

avatar van threeohthree
Nu de alpha beschikbaar van de binnenkort volwaardige game op Steam.

Er valt nog veel aan te verbeteren lees ik hier en daar. Ik vind het altijd een risico om zo'n game dan al in huis te halen, je hebt geen idee of die verbeteringen wel doorgevoerd zullen worden.

Als het werkt zoals zou moeten (dus geen zombies die door vloeren en muren lopen) lijkt het me een fantastische originele game. Al vrees ik dat het ook een enorm frustrerende game is.

avatar van threeohthree
In dat geval zeker, maar ik ben ook altijd een beetje terughoudend wat betreft early access games. En laat ze vaak links liggen totdat de uiteindelijke versie beschikbaar is. Toch mede omdat het vaak afdoet aan de ervaring om een incomplete game te spelen. Iets waar ik met shooters e.d. dan weer weinig problemen mee heb.

Maar goed, deze staat in ieder geval samen met Wasteland 2, Rust, en Project Zomboid op mij wishlist, want de potentie voor een goede is absoluut daar.

Rust ziet er ook interessant uit inderdaad. Ik zit wat filmpjes op YouTube te bekijken van een zekere FRANKIEonPCin1080p van Rust en DayZ. Die gast is vast bekend onder die hard DayZ spelers. Het ziet er uit dat je ontzettend leuke avonturen kunt beleven in dit soort games, maar er kan ook zomaar dagen niets gebeuren.

Het is wel een heel eigen genre ineens. Begonnen met Minecraft? Geen objectives, gewoon een grote zandbak om te doen wat je wilt.

Oei, ik zie dat ze ook Player created constructions in the environment willen toevoegen. Zat dat ook al in de mod? Dan kan je dus een hele basis bouwen met wat vrienden. Dan krijg je na verloop van tijd allemaal nieuwe dorpen in de wereld. Tof.

avatar van threeohthree
Wel grappig inderdaad hoe snel zo'n genre zich gemanifesteerd heeft, want het begon volgens mij inderdaad met minecraft en sindsdien komen er hordes sandbox survival games uit (zelf eentje die ik leuk vind; Don't Starve), maar het is toch vooral het laatste jaar dat dit zich in sneltreinvaart heeft ontwikkelt. Allicht ook te maken met The Walking Dead en de hogere vraag naar apocalyptische films en dergelijke?

Ik game zelf niet zo veel met vrienden, maar vooral deze lijkt me daar uitermate geschikt voor. Maar toch maar even wachten op de volledige versie.

Ik krijg mijn vrienden niet echt aan het gamen, en als ze het al doen is het vrij casual. Dat lijkt me bij een game als deze niet handig, hier moet je echt helemaal induiken.

Gelukkig kan je dit natuurlijk ook als loner spelen. Juist die verschillende manieren maken het ook zo interessant.

Overigens staat DayZ nog steeds als best verkocht op Steam. Die gasten doen goede zaken.

Volgens mij zou de game ook in 2016 op de PS4 uitkomen?

spel kreeg me niet te pakken ookal ziet het er goed uit