Stronghold Crusader (2002)

Alternatieve titel: FireFly Studios' Stronghold Crusader

Strategy

Ontwikkeld door FireFly
Uitgegeven door FireFly en Gathering

Bij het spel Stronghold Crusader kan men kiezen voor de zijde van de legendarische Richard the Lionheart of voor zijn befaamde tegenstander Saladin. Het spel speelt zich af in de Middeleeuwen tijdens de kruistochten. De speler moet, behalve het bouwen van steden en nederzettingen en het onderhouden van zijn mensen, zijn tegenstander met strategische zetten verslaan.

avatar van Stan
Heb dit spel echt heel veel gespeeld, de skirimish mode vind ik echt geweldig hier

The scorpion die altijd zo moeilijk te verslaan is

Wel veel gespeeld maar ik kwam steeds niet verder, helaas. Maar ondanks dat zegt het nog niet over het spel dat het slecht is. 3,5*.

dit was echt een spel wat je gewoon eindeloos kunt spelen,
en je kunt trouwens voor wel wat meer dan richard of saladin
****

avatar van Barcel
Waar kun je hem kopen? Kan hem nergens vinden.

Lad
Barcel schreef:
Waar kun je hem kopen? Kan hem nergens vinden.

avatar van JustinW
Geweldige Crusader mode, je eigen kasteel bouwen en je eigen dorp opbouwen dit zocht ik in veel games maar in veel games bouwde je kant en klare kastelen hier niet je kon een groot kasteel maken of een compact, met gracht enz.

avatar van bryandejong
Dit spel was nog verrassend goed. De Historical Campaign vond ik minder, en heb ik wat problemen mee gehad. Hij is minder goed dan Stronghold maar toch behoorlijk vermakend. Ik speel deze ook vaak nog online. Stronghold speel ik minder aangezien die nog maar weinig word gespeelt. De Skirmish mode is wel een leuke toevoeging. Jammer dat dezen nog niet bij stronghold zat. Veder een uitstekend spel.

avatar van conan
mijn favoriete stronghold spel zeker in de crusader mode echt heel moeilijk niet het einde gehaald ga het nog een keer opnieuw proberen maar dan met een paar cheats!