Final Fantasy VIII (1999)

PC / PlayStation / PlayStation 3 / PlayStation Portable / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Square
Uitgegeven door Square, Square Enix en Eidos

In de voorste gelederen van steeds toenemend geweld, veroorzaakt door de oorlogsverklaring van Galbadia, staat een SeeD-cadet met de naam Squall Leonhart. De overdreven serieuze Squall heeft voor zichzelf de reputatie van eenzelvig mens opgebouwd. Een toevallige ontmoeting met de vrijgevochten Rinoa Heartilly zet zijn wereld helemaal op zijn kop. Na een leven vol discipline is Squall gefascineerd door Rinoa's onbezorgde houding. Er is echter geen tijd om hier langer over na te denken, want het is aan SeeD en Squall om korte metten te maken met de tovenares achter de onzinnige vijandelijkheid van Galbadia.

geen sinecure om de fire cavern in 10 minuten te klaren

avatar van Ricxz92
PC versie is re released op steam.

avatar van harm1985
Ik wilde deze weer eens spelen, blijken de originele schijfjes niet compatibel te zijn met mijn PS3 (uit 2009). Dan maar via de store downloaden want mijn PSX heb ik niet meer een mijn PS2 aansluiten zie ik niet zitten, aangezien en draadloze controller een stuk fijner is.

avatar van harm1985
Inmiddels weer zes uur bezig, de eerste GF's zijn verdeeld en het SeeD examen gehaald. Het junction systeem is wel weer ff wennen, maar ik merk dat 15 jaar extra ervaring me helpt. Ik ben als een malle aan het drawen en GF's abilities aan het leren. Het valt Square te prijzen hoe ze deze game hebben aangepakt, want hij is serieus vernieuwend, geen MP, geen jobs, iedereen heeft een summon, customizen van wapens, geen armour, junction om bepaalde stats te verbeteren. Het grootste nadeel van het systeem is dat ik bijna geen Magic gebruik omdat ik naast attack, item en draw gebruik waardoor er geen plek is voor Magic. Dit ability systeem lijkt dan weer op dat van FFV. Verhaal technisch gaan we er gelijk vol in, het sparren met Seifer, de missie naar Dollet en de bijbehorende FMV's. 10 euro meer dan waard

avatar van harm1985
Ruim 11 uur bezig nu. Ben nu in Timber, maar heb wat uurtjes zitten kaarten. Nu ruim 160 kaarten, maar belangrijker nog; heb de Quistis, Zell, Seifer, Ifrit, Diablos, Angelo en MiniMog kaart, dus dat bespoedigt één en ander.