State of Decay (2013)

Alternatieve titel: State of Decay: Year One Survival Edition

PC / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Undead Labs
Uitgegeven door Microsoft

Door een grootse zombie uitbraak wordt het leven op aarde in rap tempo verwoest. Samen met een select groepje lotgenoten moet jij zien te overleven in een dynamische open wereld. Het spel wordt gespeeld vanuit derdepersoons perspectief. Hierin moet je onder meer, op zoek naar materialen om je schuilplaats te verstevigen, gewaagde zoekacties op touw zetten om voedsel en munitie te verzamelen en andere overlevenden de helpende hand bieden.

avatar van bryandejong
Ontzettend veel zin in deze game. Gameplay video's worden steeds beter.
Een beetje DayZ met een beetje GTA en wat shelter management.

avatar van Starmaster501
Ben benieuwd, even de demo spelen en dan misschien aanschaffen. Ziet er wel goed uit!

avatar van Starmaster501
Echt een geweldig spel. Beejte DayZ met basebuilding. Je moet overleven, je base onderhouden door survivors te vinden, food, supplies, ammo etc. Je kan huizen doorzoeken en vervolgens zelf wat meenemen of ervoor kiezen om runners (overlevers vanuit je base) te laten komen om het voor je op te halen en weer terug te brengen. Ook kan je in elk gebouw een outpost maken om van een huis een rustplek te maken.
Dit spel is echt geweldig en behoorlijk verslavend. Wat ik vertelde is nog maar een klein onderdeel van de complete game. Zeker je geld waard! Ik ga weer verder...

DMF
Erg ambitieus project, maar ben onder de indruk van de demo. Ontzettend interessant uitgangspunt, maar je merkt dat daar ook echt de nadruk op ligt, want er zijn nogal wat technische mankementjes. Ik wacht op de eerste patch voordat ik het spel koop en een savegame begin. De patch is al af en ligt nu ter goedkeuring bij Microsoft en verschijnt eerdaags als het goed is.
Leuk om te weten is dat deze game slechts een opwarmer is voor een grotere game die op de Xbox One moet komen. Ook een sandboxgame met veel survivalelementen moet dat gaan worden. Geef de mensen achter Undead Labs een fractie van het budget van de echt grote uitgevers en ze blazen iedereen omver.

State of Decay is ook een van de games waar ik eigenlijk al behoorlijk lang naar uitkijk. Die demo beviel in ieder geval goed. Kan zijn dat ik hem ergens de komende weken ook aanschaf. Samen met Dead State de Zombie games waar ik het meest naar heb uitgekeken over het laatste jaar. (...en Dead State zelfs nog wat meer aangezien dat echt een beetje richting klassieke tactical RPG's gaat).

avatar van Starmaster501
Uitgespeeld, deze game heeft veel meer te bieden dan dat ik gespeeld heb dat is wel te merken. Replay value is dan ook erg hoog en kan je hem nog een keer spelen op een iets andere manier. Deze game is gewoon top, speel de demo en je zult het merken.
Volgens berichten van Undead Labs komt de game binnenkort naar Steam. Ook wordt er een co-op functie toegevoegd en, nog eerder, een sandbox mode.
Game is momenteel natuurlijk nog niet 100% met wat foutjes en bugs en glitches, maar niks storends of (in mijn geval) iets wat je voortgang in de weg zit. UL blijft de game ook updaten dus komt allemaal goed!
Zoek je een niet al te dure XBLA game? Twijfel niet, dit is een instant buy!

avatar van creepy_one
Komt dit ook ooit op PS3??

avatar van Ricxz92
Microsoft is de publisher, dus komt waarschijnlijk niet naar de ps3/ps4.

avatar van threeohthree
Hier zojuist ook aan (de early access) begonnen. Heb geen Xbox controller dus kan er helaas nog weinig mee, maar het concept is natuurlijk geweldig.

avatar van MrPunk
Ik ga deze toch maar eens een tweede kans geven.

Ik moest er ook even aan wennen. Begint als beetje crappy zombie dreuner, maar ontwikkeld zich erg leuk naar group survival sim.

De open world, met verschillende buurten en bases, is erg cool opgedeeld. Lekker veel items en net genoeg bouw opties. Leuk skill systeem en een aparte progressie flow. En precies de goede mix van mission druk en nood voor goederen en wapens om het constant spannend te houden.

Beetje kort wel en iets te makkelijk, maar verder erg van genoten.

Ik ben van plan de game aan te schaffen bij mij aankoop van de xbox one s maar ik vroeg me af of dit ook leuke game is voor singleplayer?
Aangezien de meeste dit juist co-op spelen.

Danil schreef:
Aangezien de meeste dit juist co-op spelen.

Vreemd, voor zover ik weet is deze game enkel single player .
Er zijn wel co-op plannen voor in het volgende deel.

Ohh, raar ik dacht juist dat dit deel al in co-op gespeeld kon worden.

Moet zeggen dacht ook, voor ik eraan begon, dat de game co-op was.
Past er ook wel bij en het systeem voelt al erg multiplayerish aan...

Maar iig dus ook een leuke game voor singleplayer .

Mooizo,
Denk dat ik deze samen met gears of war collection dan bij mijn xbox one s zal aanschaffen

Een aanrader. Ik heb heel wat uren met deze op de X360 vermaakt.

avatar van Warsaw
'k Zou 'm aanvankelijk een tien hebben gegeven maar toch een acht. Puur omdat ik het vervolg zoveel beter vind!

Werkelijk, aanvankelijk kon ik niks aanmerken op dit spel, zeker niet omdat je steeds te maken krijgt met dezelfde karakters als je opnieuw begint en je om ze gaat geven. Maar met nieuwe personages in het vervolg die telkens weer anders zijn - tenzij je de tutorial speelt, hoewel dan wel telkens hun namen veranderen - wordt het geheel juist, bij gebrek aan een beter woord, dynamischer.

Dus ja, aanvankelijk was dit één van mijn favoriete spellen. Maar deze titel verbleekt bij State of Decay 2!