Forza Horizon (2012)

Xbox 360

Ontwikkeld door Turn 10
Uitgegeven door Microsoft

Horizon brengt actieracen met de vrijheid van de openbare weg. Het spel speelt zich af op een fictief festival genaamd het 'Horizon festival' in Colorado in de Verenigde Staten. Het is de plek waar je kunt opscheppen over je stijlvolle stuurkunsten en de ster kunt worden van ’s werelds meest unieke motorsportfeest. Het spel telt races op meer dan 65 soorten terrein. Je hebt de keuze uit een uitgebreide selectie aan voertuigen waaronder de Ford RS200 Evolution, de Aston Martin DB5, de Dodge Charger SRT8 en de Mercedes-Benz C63 AMG Black Series.

niemand interesse in deze game blijkbaar! ik kijk ernaar uit!

avatar van Flammazine
Heb de demo gespeeld en ik vraag me eigenlijk af wat te bedoeling hiervan is. Het is gewoon DiRT 3 op z'n Forza's. Zit iemand daar op te wachten? Ik alleszins niet. Er wordt veel te veel geluld in dit spel ook, en dan nog in het nederlands(hollands). Verschrikkelijk. Voor de race begint lig je te maffen.

avatar van Mata
Ongelooflijk, wat heeft deze game een lekkere sfeer!
tot nu toe alleen nog maar de singleplayer gespeeld, wel erg vermakelijk. Alleen wel jammer dat er echt van die stereotypen worden neergezet als tegenstanders.
Vandaag ook maar even de MP testen, maar tot nu toe erg positief of de graphics en de physics!

Ik ben een groot Need For Speed fan, maar toch verkies ik deze game boven Need For Speed: Most Wanted (2012). Wat een top game is dit toch! Doet me erg denken aan Test Drive Unlimited.

avatar van Dutch-J3ff
Erg leuke race game en prachtige graphics, alleen erg
kort voor een Forza game...

De game is leuk en voelt erg realistisch aan. De open wereld ziet er erg mooi uit, maar het voegt verder weinig toe aan het spel. De open wereld leeft niet, en is afgezet met hekjes langs de wegen.

Ook mis ik de uitdaging om een bepaalde auto te kunnen behalen. Je kan namelijk al vanaf het begin aan een snelle sportwagen komen, terwijl ik liever had gezien dat ik hier echt moeite voor had moeten doen. Ook viel me op dat er veel bekende auto's ontbraken.

Los van de open wereld is het echt een goed spel, maar doordat dit deel zich juist onderscheid door met een open wereld te komen, is dat het onderdeel waar ik de game grotendeels op beoordeel. 3,5* (7,5)

Vandaag de singelplayer doorgespeeld en ik heb me er goed mee vermaakt. Ik kan niet zeggen dat ik heel erg onder de indruk was. Ik heb wel eens betere racing games gespeeld. 3,5*

avatar van Footprints84
Leuke race game + prachtige Graphics

MikeMannuh
Leuke arcade race game in de Forza serie. Weer eens wat anders dan de meer simulatie gerichte Motorsport delen in de serie, maar toch net iets minder arcade dan bv de NFS serie. Ook mij deed dit denken aan een uitgebreidere, mooiere versie van de toch goede NFS: Underground en Most Wanted games.