Bomberman: Panic Bomber (1994)

Alternatieve titels: Panic Bomber | Super Bomberman: Panic Bomber W

Neo Geo Advanced Entertainment System / Nintendo Virtual Boy / Nintendo Wii / PlayStation Portable / Super NES / TurboGrafx-16 CD / Nintendo Wii U
Puzzle
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Hudson

Puzzelgame gebaseerd op de Bomberman franchise die enkele gelijkenissen vertoond met spellen als Tetris en Puyo Puyo. Gekleurde Bombermans, in setjes van maximaal twee bij twee, vallen naar beneden in het speelveld. Het doel is om het speelveld van de tegenstander als eerste volledig te vullen. Dit doe je door 'kettingen' van bommen te maken in je eigen speelveld die, wanneer ze exploderen, blokken vormen in het speelveld van de tegenstander.