Rayman Legends (2013)

Alternatieve titel: Rayman Legends: Definitive Edition

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
Platform

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Wanneer Rayman, Globox en de Teensies een wandeling maken door het magische woud ontdekken ze, verscholen tussen de bomen, een mysterieuze tent gevuld met tal van schilderingen. Ze bekijken de schilderijen van naderbij en komen tot de ontdekking dat ieder doek een verhaal vertelt dat zich afspeelt in een mythische wereld. Wanneer ze zich buigen over een middeleeuwse schildering worden ze plots het schilderij ingezogen. Ze moeten rennen, springen en vechten om het verhaal in ieder schilderij tot een goed einde te brengen en uiteindelijk zelf te kunnen ontsnappen.

avatar van Starmaster501
Ik hoop dat ie op de ps3 en xbox komt, heb gelezen dat het opzich wel zou gebeuren, ik zou het vet vinden, heb genoten van het vorige deel en nu Rayman eindelijk weer eens terug is wil ik hier meer van spelen!

SouthParkFan
Neeeeee! Alleen voor de WiiU! Please laat dit voor de PC of Wii komen! *bid* Rayman is mijn game-held!

avatar van Starmaster501
Er waren al berichten dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar er is nog niks bestigd tot nu toe, maar ik denk wel dat uiteindelijk de game op meerdere platformen komt.

SouthParkFan
Starmaster501 schreef:

Ik hoop het wel!

Zal waarschijnlijk wel komen, maar het blijft inderdaad hopen

avatar van Onderhond
Zal dan toch geen simpele port zijn want bepaalde levels schijnen specifiek voor de controllers van de WiiU ontwikkeld te zijn.

Helaas gewoon Wii U exclusiviteit
Jammer, had hem wel willen hebben...

Demo Trailer:
YouTube - Rayman Legends Official Demo Trailer UK

Ziet er weer leuk uit, ziet er wel naar uit dat een 2e speler bijna noodzakelijk is voor die extra mogelijkheden. Zo niet, dan kan het toch gewoon op meerdere platformen uitgebracht worden?

Must have voor Wii-u owners

Had ik maar een Wii-u

avatar van Princess Piranha
Kan mij niet voorstellen dat deze WiiU exclusive blijft

Heb wel de demo gespeeld, ziet er weer nice uit allemaal. Zaten die ritme levels eigenlijk ook in Origins? Of zijn die nieuw?

avatar van Starmaster501
Hij blijft helaas exclusive. Misschien een kleine kans dat hij na een jaartje wel naar de andere consoles gaat?...

... Misschien zelfs naar waar het allemaal begon: de pc ?

avatar van Cassevis
Een tweede scherm is toch haast ondenkbaar bij RL? Lijkt me sterk dat ook op andere consoles komt.

avatar van Starmaster501
Aan de ene kant wel ja, aan de andere kant, Rayman heeft met Origins nou net zijn comeback gemaakt en was een succes. Alle fans blij met eindelijk weer een echte Rayman. En dan de opvolger exclusive maken? Mwah, denk aan de andere kant dat het misschien tijdelijk is om de verkoop van de Wii U wat meer te stimuleren in het begin.

avatar van wiiplayer
De Wii U verkoopt niet fantastisch. Ubisoft lopen veel te veel omzet mis als ze hem niet voor de ps3 / 360 uitbrengen.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Cassevis schreef:
Lijkt me sterk dat ook op andere consoles komt.

Bij deze dus. Vandaag ook aangekondigd voor de 360 en PS3, met een release begin september. En het wordt er voor Wii U owners niet veel beter op, want ook die release is doorgeschoven naar september.

HOO Wat een opluchting!

avatar van Cassevis
Aaaaai jammer. Dacht dat ik em al over een maandje had kunnen halen. Maar wel leuk voor de 360 en PS3 houders.

Aaaaaaaaaight!

spelfreak
Pfff. Ze zeggen dat ze het doen omdat fans het vragen, en niemand willen teleurstellen. Bullshit. Allemaal voor het geld natuurlijk. De wii u eigenaren worden hier flink genaaid. Waarom niet de wii u versie (Die al bij launch wii u hoorde uit te komen! ) en die toch bijna klaar is, nu uit te geven, en xbox 360 en ps3 spelers een half jaartje later hun plezier hebben, als hun versie klaar is. En als het is om ALLE fans' hun wensen te bevredigen, en zoveel mogenlijk mensen het spel te laten spelen, waarom doen ze niet het zelfde met watch dogs, ik zou die wel graag op de wii u spelen hoor...

avatar van Princess Piranha
Het zat er dik in dat ze het geen WiiU exclusive zouden houden. Slim natuurlijk, meer geld incaseren! Ook geen probleem, want nu kunnen nog meer mensen het spelen.

Maar wat ik niet snap, waarom wordt de WiiU versie zo lang uitgesteld?! Er wordt gezegd dat het puur vanwege marketing redenen is. Bullpoopy, waarom niet de WIiU gebruikers vast een plezier gunnen en de rest later?

avatar van wiiplayer
Nou ja, die 12 mensen die een Wii U hebben gekocht hebben dan maar even pech.

avatar van Princess Piranha
Waren het er maar 12! Er is echt een bom ontploft bij de meeste mensen die Rayman zouden kopen voor de WiiU. Pre-orders worden massaal gestopt. Tenminste, dit lees ik op de meeste fora en ook op het UPlay kanaal op Miiverse.

Extreem lullig ja - ik had hem ook op mijn lijstje staan. Een nieuw WiiU spel mocht wel weer. Hier maakt Ubisoft zeker geen vrienden mee. En ik vind het ook erg sneu voor Nintendo - dit is alweer een tweede tegenvaller op korte tijd - ook Ninja Gaiden 3 Razor's Edge wordt geport naar andere consoles - hoppa weeral een exclusive kwijt. Gaat lekker zo.

spelfreak
wiiplayer schreef:
Nou ja, die 12 mensen die een Wii U hebben gekocht hebben dan maar even pech.
Over het algemeen, verkoopt de wii u redelijk. Ik ken nog vele mensen die hem willen kopen, maar wachten op games. Dit is een van die soort games! Dus als deze game nu gewoon uitgekomen was als exclusive was de wii u verkoop al een klein beetje gestegen. Maarja, als zelda,mario en F'IN SMASH BROS uitkomt, verkoopt ie toch wel.

avatar van Princess Piranha
Oh gosh, Ubisoft, wat doen jullie nou. WiiU gebruikers krijgen nog een extra exclusieve demo toegestopt. Wat ongelooflijk leuk.

Facebook verontschuldiging ...

Leuk ja. 'Kijk! Dit hadden jullie kunnen spelen als wij ons aan de release datum hadden gehouden!'...met zo'n actie gaan ze mensen blij maken!

Dit is niet de eerste misser van Ubisoft deze week - die aankondiging van alweer een nieuwe Assassins Creed nog voor april 2014 vond ik er ook al ontzettend over - deel III is verdorie nog maar een kleine 3 maand uit...

Maar goed - dan wachten we maar geduldig af tot september 2013. Ik hoop stiekem dat de hele ophef rondom die verschuiving er alsnog voor zorgt dat het spel vroeger uitkomt maar betwijfel het ten zeerste.

avatar van 3bdelilah
Dat ie toegangelijker is voor ons enz begrijp ik en da's leuk, maar het lijkt mij dat Nintendo en Ubisoft van te voren een of ander contract hebben ondertekend voor die exclusiviteit toch? Of zie ik dat verkeerd...

Wat ik jammer vind is dat ze niet geheel hebben vastgehouden aan de 2d stijl en Rayman hier enigszins 3d is.