Army of Two: The Devil's Cartel (2013)

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Visceral

Het militaire tweemansleger, bestaande uit Alpha en Bravo, wordt door hun werkgever T.W.O. (Tactical Worldwide Operations) naar Mexico gestuurd om een drugsoorlog die daar gaande is aan te pakken. Om zich staande te houden in deze drugsoorlog zullen ze tactisch en strategisch moeten samenwerken. Dit kan onder meer in de coöperatieve modus voor twee spelers, die zowel online als in hotseat speelbaar is.

avatar van jordandejong
Army of Two: The Devil's Cartel is een keiharde actie game.

Elke vorm van een verhaallijn of die er naar eentje kan leiden wordt gelijk de grond ingebeukt door keiharde explosies, rondvliegende kogels en bad-ass one-liners. Een leuke toevoeging aan de game is dat je zelf je volledige load out mag veranderen (veel keuzes van wapens) en je ook uit een rijk assortiment maskers en uniforms kan kiezen.

Army of Two is inderdaad puur gemaakt voor de fun. Het is zonder gein non stop schieten, knallen en killen. Je zou zeggen dat er dan weinig afwisseling is en dat is inderdaad ook het geval maar Army of Two komt er mee weg. Nergens wordt saai de characters zijn cool en de cut-scene's hebben eindelijk weer eens een echte waarde (vooral om het zo bad-ass mogelijk te laten lijken).
Verder is de storyline lekker lang maar nergens langdradig.

Minpuntjes zijn dat bepaalde deaths van belangrijke characters niet goed worden uitgewerkt waardoor het soms wat afgeraffeld lijkt.

Toch is Army of Two: The Devil's Cartel een absolute aanrader voor degene die even brainless willen knallen en willen genieten van harde actie, veel vuurgevechten en veel bad-ass persoonages.

avatar van DonOswaldo
Opvallend dat deze het hoogst scoort, vond deze als groot Army-of-Two-liefhebber veruit de minste van de 3.

First of all, Alpha en Bravo Verre van het charisma van Tyson Rios en Elliot Salem. Dat is gelukkig een klein puntje, maar de game weet het verder ook niet goed te maken. Waar in de vorige 2 games het nog gericht was op enige tactiek is het hier gewoon sparen voor je overkill/double overkill en alles en iedereen aan gort schieten. Voor eventjes en voor sommigen misschien leuk, ik vond het daarentegen erg jammer. Wat bosses betreft de ergste van de 3, Salem? Seriously? en enemies als de Brutes en de physical confrontation zijn de eerste paar keer leuk maar worden daarna nogal slapjes. Vond het cover-systeem ook wat moeilijker werken dan in de vorige games en lastly vind ik het erg (!) jammer dat er geen multiplayer aan te pas komt (of njaah geen competitieve multiplayer), iets waar ik me na de vorige heel erg op verheugd had. Kleine pluspuntjes als de uitgebreide customization, dat bijna alles kapot geschoten kan worden en enkele fijne locaties als de graveyard kunnen het helaas niet goedmaken. Vermakelijk, maar wel erg teleurstellend als ik het vergelijk.