menu

Remember Me (2013)

mijn stem
3,34 (19)
19 stemmen

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action
single player

Ontwikkeld door Dontnod
Uitgegeven door Capcom

Het verhaal speelt zich af in Parijs in het jaar 2084. Memorize is een bedrijf dat zich specialiseert in het opvangen en opslaan van herinneringen. Deze herinneringen kunnen vervolgens op internet worden gezet en verkocht worden aan geïnteresseerden. Niet iedereen is hier echter over te spreken, aangezien de privacy ernstig wordt aangetast. Vandaar dat een anti-terreurorganisatie genaamd 'The Errorists' opgedoken is om een einde te maken aan het opslaan van dergelijke herinneringen. Jij speelt de rol van Nilin, een elite geheugenjaagster die kan binnendringen in het geheugen van andere mensen en het zelfs kan stelen of wijzigen. Ze wordt echter gearresteerd en haar eigen geheugen wordt gewist. Nu is het aan haar om te ontsnappen, haar ware identiteit weer te ontdekken en mee te strijden tegen Memorize.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=15fE_caTWG8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:

avatar van Doktertje
4,0
Gave game zeker dat rewind geheugen en aanpassen is leuk. Grafisch ook goed dus voor mij 4*

avatar van Rujar
Wow waar komt deze game vandaan? Totaal niet in beeld geweest, In eerste aanleg ziet het eruit alsof dit een goede game kan gaan worden

avatar van solidKevin
3,0
Precies mijn idee Rujar .

avatar van solidKevin
3,0
De trailer ziet er goed uit. Deze game staat zeker op mijn lijstje!

Remember Me Launch Trailer

avatar van Rujar
Reviews zijn niet best. Het is een aardige game met wat slordigheden er in. Zowel het verhaal als de gameplay .

avatar van Nomak
Hoe serieus moeten we die vroege stem eigenlijk nemen?

avatar van AvMerode
3,5
Nomak schreef:
Hoe serieus moeten we die vroege stem eigenlijk nemen?


De stem van 4 ster is op zich wel terecht, want de game is niet slecht en game was 3/4 juni al verkrijgbaar voor x360 en pc. (ja niet via EU stores)
Vond het verhaal hier en der wel wat verwarrend en vond het level design beperkt.
De camera was ook een beetje vreemd naar mijn mening, maar zat niet heel erg in de weg.
In de combat werkte camera soms alleen niet mee en dat was iets minder.

Maar de combat zelf is vermakelijk en goed uitgevoerd.
Je kunt zelf ook combo's creëren/combineren wat naar mijn mening een goed ding is.
Al was het systeem in het begin wel moeilijk te begrijpen.

De memory manipulatie stukken vind ik persoonlijk weinig aan, al zorgt het wel voor een vrij unieke ervaring.
Het is weer een wat anders in een platform/sci-fi/fight combat game.

Dit spel is typisch een geval van smaak.
Niet iedereen zal dit geweldig vinden en door middel van een demo alleen kom je niet ver.

Ik vind de sci-fi sfeer en omgevingen trouwens wel heel erg goed gedaan.
De wereld leeft ook echt, maar zoals eerder gezegd is het level design beperkt.

Dacht eerst dat UbiSoft de game had uitgebracht zo voelde het, maar het is uiteraard Capcom.

avatar van Nomak
AvMerode schreef:
De stem van 4 ster is op zich wel terecht, want de game is niet slecht.
Dat kan best zijn. Maar die stem staat er nu al een paar dagen. Nogal vroeg lijkt me.

avatar van AvMerode
3,5
Nomak schreef:
(quote)
Dat kan best zijn. Maar die stem staat er nu al een paar dagen. Nogal vroeg lijkt me.


Oh 1 juni, ja ik zie het. Puur torrent waarschijnlijk.
In piratenland was de game voor X360 en PS3 op 1 juni al te downloaden.

avatar van Doktertje
4,0
Yep had em via pindakazenland.
Moet toegeven dat ik nog maar op 15% zat en idd nog eigenlijk niet mocht stemmen.
Bij deze wil ik melden dat ik voorbij de 50% zit en ook al houd ik niet echt van het scifi genre qua games en zeker niet films bij Remember Me maak ik een uitzondering. Ik vind het er grafisch echt fijn uitzien en idd memory manipulate stukken is niet super maar wel vernieuwend. Zitten er ook niet veel in ( nu pas 2 gehad ). Combat is leuk gedaan en upgraden en t vechten of leven bij krijgen in combos zelf aanpassen is ook vernieuwend. Ik blijf bij mijn 4* Omgeving is net als AvMerode al zegt goed gedaan maar level design beperkt. Kan me ook erg vinden in zijn commentaar. Voor mij is deze game een mooie verassing want verwachtte er niet zoveel van en voor mij ook wachten na The Last Of Us tot augustus/september voor andere goede games bv nieuwe splinter cell en natuurlijk gta V.Voor oktober staan er nu 3 games in de lijst van verwacht en zijn alle 3 games waar ik ook veel van verwacht zeker de nieuwe van Quantic Dream: Two Souls. Maar laat ik ontopic blijven en zeggen: deze game valt mij zeker niet tegen!

4,5
Ik vind dit echt een geweldige game. Combo mechanisme mooi. Rewinden memory tof. Verhaal goed. Lastige maar zeer voldoening schenkende eindbazen. Mooie graphics.

4,5
OK, nu helemaal uit. Muziek is ook erg mooi, en prachtig einde. Ja ik vind dit een mooie mix van AC, Deus Ex en de Batman games.

avatar van Martijn
Komt naar Playstation Plus, kan ik hem toch eens uitproberen.

MikeMannuh
Hoewel ik hoge verwachtingen had van deze game en hoezeer ik het ook toejuich dat er nieuwe IPs ontwikkeld worden, en ik daardoor dan ook wat vergevingsgezinder ben in de beoordeling, moet ik zeggen dat deze game een grote dikke turd is.

Er zijn een paar positieve dingen te noemen, zoals de graphics, de setting en een aantal leuke dingetjes zoals de memory remixes, maar daar houdt het op.

De gameplay is vreselijk eentonig en saai. Het customizable combo systeem is een lachertje. Uiteindelijk heb je maar 4 verschillende soorten combos die je de hele game door gebruikt. De controls zijn unresponsive en random. De game is, afgezien van een verdwaalde collectible hier en daar, vreselijk lineair. Je handje wordt constant vast gehouden door bijna constant te laten zien waar je heen moet, wat het soms dan weer onduidelijk maakt als het een enkele keer niet zo overduidelijk gebeurd. De bossfights zijn stupid gimmicks.

Het slechte verhaal wordt nog een extra misselijkmakend door het vreselijk slechte voice werk en de vreselijke slechte puns zoals bijvoorbeeld 'remember you later' i.p.v. 'see you later'. Soms zijn dingen zo fout en slecht dat het grappig of zelfs geweldig is, maar hier is het gewoon slecht.

De tegenzin waarmee ik deze game heb uitgespeeld is werkelijk ongeevenaard. Geen enkele game die ik op de xbox heb gespeeld, m.u.v. Terminator Salvation, heeft me zoveel moeite gekost om me er toe te zetten om hem uit te spelen.

avatar van Shinobi
3,0
Eens met je review MikeMannuh. Ik speel 'm nu al wat dagen op de PS3, maar het pakt me gewoonweg niet. De combat is erg repetitief en het verhaaltje boeit me gewoon niet.

Ik bevind me pas in Episode 3, maar ik hoop wel dat het nog enigszins beter wordt.

avatar van solidKevin
3,0
Toch wel jammer om te lezen dat hij tegenvalt. Dan haal ik hem over een tijdje wel uit de budgetbak inplaats van hem voor de volle mep te kopen.

avatar van Shinobi
3,0
Een week terug de Platinum binnen gehaald, dus even tijd voor een (kleine) review.

Qua verhaal is het redelijk vaag gehouden, zelfs met de uiteindelijke uitkomst en de daarbij behorende uitleg. Persoonlijk vond ik het niet al te boeiend.

De gameplay zelf is erg repetitief. Het leek me nog wel interessant met al die Pressens (aanvallen) en S-Pressens (speciale aanvallen), maar dat valt tegen. Eigenlijk kun je maar vier combo's instellen waarvan je de knoppencombinatie niet kunt aanpassen. Je bent dus gebonden om alsmaar dezelfde combo's te herhalen, die je zelfs niet aan elkaar kunt rijgen à la Batman: Arkham Asylum (2009). Tevens is het jammer dat je je combo maar op één vijand kunt uitvoeren, want als je een andere vijand aanvalt wordt de combo verbroken.

Een leuke en unieke toevoeging is de optie om de geheugen van iemand te remixen (veranderen). Dit is best lachen om eens te doen, maar voegt eigenlijk niet veel toe. Aangezien je maar met één uiteindelijke 'remix' progressie maakt.

De gamewereld ziet er goed uit, het is echt levendig. Het futuristische van een Neo-Parijs komt goed over. Alleen is het spijtig te noemen dat het erg lineair is, je kunt als speler onmogelijk de verkeerde kant opgaan; m.u.v. een collectible (waar er overigens veel van zijn) hier en daar. Als je aan het platformen bent, wordt duidelijk met een oranje pijl aangegeven waar je naartoe moet klauteren of springen. Hier is dus geen uitdaging in te vinden.

Zoals ik al zei, ziet het er grafisch echt geweldig uit. Toffe character designs en settings.
Daarnaast is de score erg nice, een mooie mix tussen orkestrale composities en elektronische geluiden om een immersief sfeertje te creëren.

Al met al speelt het op zich best aardig weg, je moet er alleen wel even in zien te komen. Alleen jammer dat het qua gameplay middelmatig is, want hier had best een goede game in kunnen zitten. Overigens heb ik het op Memory Hunter (Hard) uitgespeeld, al valt het wat betreft de moeilijkheid wel mee.

3,0 Sterren.

avatar van Marcellussss
3,5
Zonde dit. Een game die veel goed doet, maar tegelijkertijd constant de plank finaal misslaat.

Gameplay is in theorie interessant (een beat em up waarbij jij de effecten van je combo's zelf samenstelt), maar is in de praktijk met slechts vier unieke combo's te beperkend en repetitief. Het grootste probleem wat erbij komt kijken is echter dat het bij vlagen te chaotisch en eentonig werd; als het niet het de grote hoeveelheid identieke vijanden is, is het de mate in waarin ze je beogen aan te vallen. Hierdoor is het in de meeste situaties lastig om die combo's succesvol uit te voeren, ook omdat het een vereiste is om een combo op een enkele vijand uit te voeren. Bovendien is het niet de moeite waard omdat de voornamelijke beloning het unlocken van nieuwe moves is die slechts in presentatie verschillen. Speciale aanvallen waren erg tof, maar waren door de moeilijkheidsgraad van het uitvoeren van combo's te lastig regelmatig uit te voeren, waardoor je ze liever achterwege laat indien het mogelijk is.

Naast combat bestaat Remember Me voornamelijk uit platforming zoals in games als Uncharted en Tomb Raider, maar in tegenstelling tot die games is de uitwerking in Remember Me vrij pover. De game vertelt je constant waar je heen moet, wat vaak ook nodig is, al zou het met goed level design niet nodig moeten zijn.

Exploratie komt er spijtig genoeg totaal niet bij kijken. Deze lineariteit en eenvoudigheid vond ik de grootste teleurstelling van de game; zowel de setting als het uitgangspunt boeien genoeg om meer te zijn dan slechts een mooie achtergrond tijdens Nilin's missie. Puzzels zijn typisch en kinderlijk eenvoudig (al waren de Remembranes erg leuk), en het vinden van collectibles zo eenvoudig dat ik er na een tijdje niet eens meer naar omkeek.

Al met al is Remember Me vooral erg inconsistent. Interessante scenes, puzzels (denk aan het remixen van andermans gedachten om ze voor je te winnen), platforming en enerverende gevechten worden steeds afgewisseld met zwakke of saaie varianten daarvan. Hopelijk komt er een vervolg waarbij daar geen sprake van is, want dit had met een meer zorgvuldige uitwerking een enorm goede game kunnen zijn.

avatar van solidKevin
3,0
Vandaag ook eindelijk aan begonnen en ik snap de comentaren van de bovengenoemde users goed. Ik ben zelf in chapter 3, dus we zullen wel zien wat er nog komt.

avatar van mrdig
4,0
Wow, positieve verrassing. Filmische ervaring, gave soundtrack en een interessant verhaal in een futuristiche setting. Het vechten was redelijk eenvoudig maar dankzij de sensen werd ook dat leuk. Endbosses waren ook cool. Het klauteren, puzzelen en de erg gave memory remixes maken het een prachtig geheel. Ziet er van tijd tot tijd ook prachtig uit. Ja hidden gem deze unieke game.

avatar van 3bdelilah
2,5
~ Forget you soon. ~

Man, man, man. Voorafgaand is mij wel eens verteld dat Remember Me volgens een aantal personen een grote gemiste kans was, maar niets heeft me hierop kunnen voorbereiden. Na de korte intro zat ik er meteen in, want Neo-Parijs is ronduit schitterend en zonder twijfel één van de mooiste spellen die ik heb gespeeld als 't neerkomt op visueel design. Alles klopt. Van de stad zelf, de gebouwen, het neonlicht, dag en nacht, de mensen, de robots. Alles is schitterend. De sfeer is ook heerlijk, de omgevingsgeluiden en de muziek, alles schreeuwt cyberpunk. Dat beloofde al meteen veel, dus ik verheugde me op al het lekkers wat eraan zat te komen.

Maar die honger is helaas nooit gestild. Bij lange na niet. Want ondanks een oogstrelend uiterlijk ben ik absoluut niet gecharmeerd van het innerlijk van Remember Me. Het o zo prachtige Neo-Parijs schreeuwt om verkend te worden, maar in plaats daarvan bewandel je één recht pad - nee, een "gang met een mooi decor" zou toepasselijker zijn. Daarnaast is het gevechtsysteem ook weinig aan. Je eigen combo's in elkaar zetten, klinkt op papier best interessant, maar het vechten zelf is gewoon niet leuk. Beetje het verstandelijk beperkte nichtje - excuses voor de metafoor - van de Batman Arkham reeks. Tot overmaat van ramp worden die vijanden gewoon zonder enige gedachte je kant opgegooid, dus je bent vaak aan het vechten. Naar mijn gevoel zat er zelden een idee achter, behalve om de tijdsduur kunstmatig te verhogen.

Dat waren mijn grootste minpunten: het veel te lineaire level design en het matige gevechtssysteem. Voor de rest heb ik ook wat andere (iets minder grote) minpuntjes, zoals het oninteressante verhaal met personages die wellicht zelfs nog oninteressanter zijn. Daarnaast hebben de collectibles vrijwel geen toegevoegde waarde, omdat je met het grootste gemak in korte tijd gebruik kunt maken van de Regen en Cooldown moves voor je Health en Pressens.

Puntsgewijs samengevat:

+ Schitterend visueel design, een van de meest mooie spellen die ik ooit heb gespeeld.
+ Toffe soundtrack.
+ HUD verdwijnt compleet buiten gevechten.
+ Herinneringen mixen is wel oké.

- Extreem lineair, verschrikkelijk zonde van Neo-Parijs.
- Oninteressant verhaal met oninteressante personages.
- Matig gevechtssysteem.
- Dezelfde vijanden vechten is erg vermoeiend.
- Stom eindgevecht.
- Collectibles hebben weinig tot geen toegevoegde waarde.

avatar van solidKevin
3,0
Ik snap wat je bedoelt 3bdelilah. De hele game voelt aan als een gemiste kans en als je langs de slechte punten kijkt zie je de potentie er gewoon vanaf stralen. De uitwerking was, zoals je al zei, niet geweldig.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:33 uur

geplaatst: vandaag om 15:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.