Bomberman '94 (1993)

Alternatieve titel: Mega Bomberman

TurboGrafx-16 / Sega Mega Drive/Genesis / Nintendo Wii / PlayStation 3 / PlayStation Portable / PlayStation Vita / PC / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Hudson, Sega, Tec Toy en Konami

In dit spel met camera van bovenaf bestuur je Bomberman doorheen tal van levels waarin je vijanden en eindbazen moet verslaan. Ieder level bevat blokken welke wel en niet opgeblazen kunnen worden. De blokken welke je op kunt blazen bevatten soms een power-up of een ei. Wanneer je een ei verzamelt verandert deze in een kangoeroe. Er zijn verschillende kangoeroes met ieder een unieke vaardigheid. Deze vaardigheid kun je inzetten door op de rug van de kangoeroe te springen. Wanneer je op een kangoeroe zit en je wordt geraakt door een explosie, verlies je de kangoeroe maar blijft je leven behouden.

Leuke game hoor. Grafisch ziet het er knullig uit; het spel zelf is verslavend. Bommetjes leggen om je een weg te banen tot de machine waar je een fragment krijgt van een level. Op het eind van elke wereld wacht een boss. Vijf werelden in totaal om je door te worstelen. Vanaf de derde wereld wordt het pittiger.