Gunlord (2012)

Alternatieve titel: Gunlord X

Sega Dreamcast / Neo Geo Advanced Entertainment System / Nintendo Switch / PlayStation 4

Ontwikkeld door NGDEV
Uitgegeven door NGDEV

Gordian Gaiden, de held van het verhaal, is in hevige strijd verwikkeld met de volgelingen onder leiding van The Master. Hij is wanhopig op zoek naar zijn vrouw Vanessa die met haar ruimteschip, de Z-42 Warpstar, na een slopend ruimtegevecht tegen de Evil Empire wordt vermist. Gordian moet er achteraan om zijn vrouw te vinden en afrekenen met The Master. Je speelt met een gepantserde soldaat die uitgerust is met een multifunctioneel superkanon. De nadruk van het spel ligt op het verkennen van lange grote levels, het verzamelen van diamanten en het ontdekken van geheimen. Gunlord speelt volgens het spelconcept van Turrican en wordt beschouwd als een nieuw vervolgdeel op de serie. Er zijn negen werelden, 45 verschillende soorten vijanden en meerdere wegen door het spel die tot het laatste level leiden.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik kwam dit per toeval tegen en ik dacht wauw: dat lijkt me een fantastisch tof Turrican spel. Ik heb alleen niet even een Sega Dreamcast op zolder liggen, of een Neo Geo waar hij ook beschikbaar voor zou zijn. iROFLol ik denk niet dat we de Neo Geo versie hoeven te vermelden. De Dreamcast game cost 32 Eur en de AES cartridge 439,00EUR. Verschil moet er zijn, haha.

Artikel+pics..

Officiele website GUNLORD - Welcome to Gunlords World - gun-lord.com

Trailer GunLord - Official Trailer (PC) - YouTube

Men is op eerste gezicht al zeer positief over dit spel.Videogamecritic geeft dit een A. Nou, wat zou ik dit graag willen spelen!

Nu is deze ook op de switch verschenen, als Gunlord X

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Merci voor de tip. Wist niet dat er naast Fast Striker nog een NGDEV game op consoles was verschenen.