Blades of Vengeance (1993)

Sega Mega Drive/Genesis
Action / Platform

Ontwikkeld door Beam
Uitgegeven door Electronic Arts

Twee spelers kunnen samen spelen en kiezen uit drie vechters: de lenige amazone die veel bereik heeft met haar zwaard, de sterke krijger die minder bereik heeft met zijn bijl en trager is of de oude tovenaar die projectielen kan vuren, maar wel de zwakste van de drie is. Het doel is om in elk level de poort te vinden die toegang verschaft naar het volgende level. In elk derde deel van een level wacht een baas. Bij het verslaan van een baas verschijnt een winkeltje waarin sterkere uitrusting kan worden gekocht met de verzamelde zilverstukken die in de levels opgeraapt kunnen worden. Er kunnen geheime gangen gevonden worden en twaalf objecten verzameld, zoals elixers, die invloed hebben op de speler of op de aanwezige vijanden.