Knights of the Round (1991)

Arcade / Super NES / PlayStation Portable / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Nadat Arthur het zwaard Excalibur uit de rots trok wist hij dat hij koning van de Britten zou worden. Merlijn stuurt daarop Arthur en de twee beste vechters, Lancelot en Perceval op een missie om de gemene koning Garibaldi af te zetten en Engeland te verenigen. In deze tweedimensionale sidescrollende hack 'n slash/beat 'em up neem je het over zeven levels op tegen een legioen vijanden die kunnen worden verslagen met speciale aanvallen van het zwaard of de bijl. Met een voorwaartse dubbelaanval kunnen de tegenstanders sneller verslagen worden. Er verschijnen met regelmaat objecten, zoals schatkisten, die meer inhoud of punten opleveren als deze worden opengebroken. Bij het voltooien van een level krijgt de speler extra ervaringspunten die het gekozen personage een sterker pantser of zwaard oplevert.

Verschijnt op 18 september als onderdeel van de Capcom Beat 'Em Up Bundle voor PS4, XB1, PC & Switch

Het is wel een goede setting voor een beat 'em up en het is ook wel een vermakelijk spel.
Maar de gameplay is beperkt tot een paar combo's en ik had het spel in 3 spel beurten al uitgespeeld.
En dat is veel te kort natuurlijk en jammer genoeg zijn er geen verschillende instelling mogelijk om het je moeilijker te maken.