DmC: Devil May Cry (2013)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Ninja Theory
Uitgegeven door Capcom

Het verhaal speelt zich af in een universum parallel aan dat van de eerdere spellen in de serie. De jonge Dante bevindt zich in een bovennatuurlijke stad vol demonen, genaamd Limbo City. De straten van Limbo City lijken in eerste instantie kalm, maar zodra Dante zich in de buurt begeeft van één van de vele beveiligingscamera's, snellen de demonen en andere monsters op hem af om hem te doden. Om deze demonen te verslaan kan hij zowel zijn duivelse als hemelse krachten aanspreken, met grond- en luchtaanvallen en tal van combo's met zwaarden en andere wapens. De structuur van de stad is veranderlijk, waardoor je met enige regelmaat voor puzzels komt te staan.

MikeMannuh
Trailer van Gamescom:
Dante & Vergil

Als een hack-n-slash game ziet dit er tot nu toe erg cool uit. Als een DMC game kan ik de nieuwe 'emo' look van Dante toch moeilijk verwerken. En nou hebben ze van Vergil ook een complete 'emo fag' gemaakt. Hoe cool deze game ook gaat zijn qua gameplay, het is en blijft een verkrachting van DMC.

avatar van CarealotCarrot
Iedereen loopt zo te haten op de nieuwe looks van Dante...
Ik vind dat er niks mis mee is, de oude Dante zag er ook emo uit en vond ik in het begin niks. Dat is later gewoon, positief, veranderd .

Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ik me goed vermaakt met DMC 1 en 3 en ik moet DMC 4 nog spelen, maar die lijkt me ook vet. Zolang ze maar niet hetzelfde doen als bij DMC 2 want dat was echt bagger.

De demo komt op 20 november naar Xbox Live (21 november PSN Europe).

avatar van Mr. Olaf
DarthSolidKevin schreef:
De demo komt op 20 november naar Xbox Live (21 november PSN Europe).

Zag het vandaag pas, heb de demo gedownload.

MikeMannuh schreef:
Trailer van Gamescom:
Dante & Vergil

Emo? Deze Dante lijkt naar mijn mening alles behalve emo, vond die van de vorige delen er juist emo uit zien (ja, blonde emo's komen ook vaak voor) en zijn manier van doen. Deze ziet er alledaags uit, lekker brutaal en vind er helemaal niks mis mee... als ik het al niet beter vind.

Demo zag er tof uit, zal afhangen van speelduur of ik 'm meteen haal of eventjes wacht.

avatar van Tsjo-Wi
3bdelilah schreef:

Ik snap alleen niet waarom ze het gedaan hebben. Als er één game personage geen make-over nodig heeft dan is het Dante wel.

avatar van Onderhond
Lijkt eerder op één van die uiterst gelikte kereltjes uit series als The Vampire Diaries ofzo .. aan voice acting mogen ze trouwens ook wel eens wat meer geld uitgeven.

Tsjo-Wi schreef:

Nee klopt, ik kan het zeker begrijpen als de achterban er niks aan gaat vinden. Is alsof je bij wijze van spreken Link een make-over geeft met zwart haar en groene ogen. Vernieuwing is fris, hopelijk pakt dat voor de ontwikkelaars goed uit. Vind het er wel persoonlijk wel beter uitzien.

avatar van TonyTHorror
Met zo'n soundtrack kun je bij mij niet meer stuk. Noisia Wellicht GOTY voor mij, zou niet weten wat er nog bij in de buurt moet komen.

avatar van CarealotCarrot
Tsjo-Wi schreef:

Zodat er een duidelijk onderscheid is tussen de Capcom DMC en Ninja Theory DMC. Als deze DMC namelijk flopt kunnen ze weer verder gaan met de oude serie.

Stiekem hoop ik dat hij flopt en ze de oude Dante weer terug halen.

Blijf dan maar stiekem hopen, ik hoop dat het spel krijgt wat het verdient, en dat is fantastische verkoopsaantallen indien het spel schitterend is.

Mensen die nog nooit DMC hebben gedaan zullen het waarschijnlijk zoals jij zegt schitterend gaan vinden. De mensen die echter de andere 4 delen hebben gedaan zullen die mening niet allemaal delen.

Ik heb wel ergere dingen gedaan.

Ik ben eigenlijk nooit voorstander van de "vroeger is beter" mentaliteit. Alleen omdat de DmC reboot anders zal zijn (en in hoeverre blijft noch afwachten), wil niet zeggen dat het slechter is. Dus ook al hebben mensen sinds 2001 niks anders gedaan dan DmC spelen, de nieuwe versie moet op zich zelf bekeken kunnen worden.

Ik zeg ook nergens dat de game "slechter" zal zijn. Ik ga hem ook zeker spelen, maar het is best moeilijk om een nieuwe versie neutraal te spelen als je ook andere delen van een serie hebt gedaan. Halo 4 is ook weer helemaal anders dan Halo 3, maar je maakt toch de vergelijking.

Als deze DMC super goed is (en misschien beter dan de vorige) zal ik het zeker toegeven.

Ford KAduuk
De stijl van deze nieuwe DMC spreekt me in ieder geval niet aan. Vooral die nieuwe Dante ziet er niet uit en heeft totaal geen charisma. De gameplay zal wel ongeveer hetzelfde blijven, dus daar zal de game het van moeten hebben.

Wel jammer dat je de broer van Dante niet kunt spelen tenzij je de DLC koopt, wat echt afzetterij is want deze hoort er gewoon standaard in te zitten wat mij betreft. Vooral als deze ruim voor de release van de uiteindelijke game word aangekondigd.

avatar van TonyTHorror
Al even een avondje gespeeld en ben er énorm enthousiast over. Art direction is magnifiek en de tone of voice van dit deel nijgt een beetje naar iets a la Shadows of the Damned (2011) , wat enorm verfrissend werkt. Hééééérlijke knipoog/sneer ook vrij aan het begin, gericht aan de fanboys die de nieuwe look bashen. Je móet (!) er open-minded instappen, want met enige aarzeling vooraf is het lot van de game niet rooskleurig. Wat gameplay betreft is dit by far het interessantste deel, met een lage instap maar met enorme mogelijkheden. Mijn GOTY komt al in Januari? Kan best.

Ik leg hem niet graag naast het eerste deel, want die is subliem in z'n eigen 'tijd' en 'setting'. Zo is dit deel dat ook.

Ah, van de makers van Enslaved zie ik. Dat is wel interessant. Was een erg sterke game namelijk.

Nou Tony een 4,5*. Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

avatar van noander
geniaal toen hij die witte pruik opkreeg en zei hell no

hahah like it mooie spel hoor echt waar ook mooie opening

avatar van noander
en btw ben met jullie oneens die zeggen deze nieuwe dante uiterlijk niks is ik vind het wel leuk je moet het wel eerst gespeeld hebben

Het enige wat ik jammer zou vinden is het feit dat als deze game het "te" goed doet, de andere Dante dan niet meer terug komt. Deze Dante zal zeker ook op zijn eigen manier weer goed zijn, maar de andere Dante is ook heel tof. Ik ga deze zeker nog spelen, maar ik heb voor nu nog genoeg te doen

Die had ik ook gezien . Een goede actie van Ninja Theory als je het mij vraagt.

avatar van noander
voor de mensen die het spel nog gaan spelen dan zou ik het filmpje van 3bdelilah NIET kijken spoiler alert

solidKevin schreef:
Die had ik ook gezien . Een goede actie van Ninja Theory als je het mij vraagt.

Haha echt een vette fuck you in het gezicht van de die hards, zullen vast wel tegen een geintje kunnen.

noander schreef:

Ik heb gehoord dat dit letterlijk in het eerste halfuur gebeurt? Dan lijkt het me niet echt een spoiler. Maar je hebt gelijk, is leuker om het zelf in-game te zien.

Dus mods, work the magic fingers

Heb 'm tussen spoilertags geplaatst...