Whirlo (1992)

Super NES
Adventure / Platform

Ontwikkeld door Nova
Uitgegeven door Namco

Whirlo en zijn soortgenoten leven gelukkig en harmonieus samen in het land Sandros tot de vulkaan Alsandra actief wordt en het as der wanhoop over het land uitblaast. Het stof brengt iedereen ongeluk en misère. Whirlo's zoon wordt als gevolg van het stof ziek en zijn toestand loopt had achteruit. Whirlo is ten einde raad, maar hoort dan wat over een miraculeus medicijn dat hem kan genezen. Om dit medicijn te vinden moet hij het opnemen tegen de volgelingen van de heks Malix, die achter de eruptie van de vulkaan blijkt te zitten. Whirlo is een voorloper op het spel Valkyrie. Het verhaal van het spel is te volgen in de stijl van een prentenboek en kan tot meerdere goede en slechte eindes gebracht worden.