FIFA 13 (2012)

Nintendo 3DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / PlayStation Vita / Xbox 360 / Nintendo Wii U
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Electronic Arts

Neem deel aan nationale en internationale competities voor club en landenteams als speler of als "manager" van je favoriete ploeg. Het spel telt een verzameling aan nieuwe functies. Zo is de aanvalsintelligentie van spelers verbeterd. Spelers kunnen de ruimte analyseren, slimmer de verdediging uit elkaar spelen en acties maken waarbij ze tegenstanders uit positie spelen om zo ruimte te creëren voor teamleden. Ook is de balaanname aangepast, waardoor de balcontrole gevarieerder en minder voorspelbaar is.

Wordt dit de voorkant?

Zoiezo zal Lionel Messi wel de voorkant versieren met z'n Barca shirtje..maar hoe die erop staat weet niemand nog ben ik bang, en de achtergrond kleuren en logo..ook geen idee xD

Wat maf trouwens dat deze game ook voor de PS2 uitkomt, het is dus nog lang niet gedaan met PS2

avatar van jerom1234
Ik vind het ook wel leuk dat je nu bondscoach kan zijn!

avatar van CarealotCarrot
koning-phong schreef:

Dat is natuurlijk een beetje overdreven.

avatar van nfl8tble
koning-phong schreef:

Ja, maar echt niet evenwaardig te noemen hoor. Zo was de PS2 versie van fifa 11 gewoon een kopie van fifa 10 maar dan met fifa 11 layout. Qua gameplay was er niets veranderd.

avatar van jerom1234
Wii-U wordt beter dan PS3 en Xbox 360. Are u fucking kidding me?

CarealotCarrot schreef:

Dat is natuurlijk een beetje overdreven.

Wat is precies overdreven???

avatar van CarealotCarrot
Dat het nog lang niet is afgelopen met de ps2.

avatar van Futures
Vroeger toen ik nog op de basisschool zat, vond ik FIFA een leuk voetbalspel, maar tegenwoordig vind ik het maar saai. Het enige wat er nog leuk aan is, is dat je nog tegen vrienden kan spelen. Alleen daarvoor ga ik het spel niet kopen.

Kijk eens een officiele releasedatum staat erbij, kunnen we niet van PES 13 zeggen

1,0
Phff jongens wat duurt het nog lang.. Vervelend!

Maar eigenlijk ook best vreemd eigenlijk. Het zou toch veel logischer zijn als het spel te koop is als de transferperiode is afgelopenen zo dus het seizoen echt kan gaan beginnen. Nu komt het pas een maand later.

Ik hoop btw dat b deze fifa in cariere je in je eerste seizoen met Ajax bijv. Wel gewoon in de CL speelt. Ik vind dat altijd zo dom dat je in je eerste seizoen nooit europees speelt.. Heel nep en ik snap ook de reden er niet van.

avatar van rickazio
CarealotCarrot schreef:
Dat het nog lang niet is afgelopen met de ps2.
Blijkt maar weer dat je met een PS beter af bent dan bij microsoft met hun xbox

avatar van IceTea
rickazio schreef:
Blijkt maar weer dat je met een PS beter af bent dan bij microsoft met hun xbox

Haha, wat is dit voor een provocerende reactie. Ik heb nooit problemen gehad met een XBOX en hetzelfde geld voor de PS3. Alleen dat het internet bij de PS3 er een tijd uitlag.

Heb onwijs veel zin in FIFA13.. 11 september is de demo. Correct me if I'm wrong.

De demo is er, ik zeg de demo is er ( xbox ). Ik ben zo benieuwd, maar heb hem eigenlijk al gepre-orderd, omdat ik ervanuit ga dat het gewoon weer de footie van het jaar is/wordt

Ga hem zo spelen, ben zeer zeer nieuwsgierig.

AFCA-030
Weust

Kan zulk gedrag niet beloond worden met een ban? Ontzettend ergelijk gedrag. FIFA 13 is nog niet uit en de eerste 0,5 is al binnen. Wat opvalt is dat elke FIFA een 0,5 krijgt en elke PES een 5 van deze kneus. Zielig figuur. Ik ben geen FIFA fan en geen PES fan, maar dit is ergelijk.

AFCA-030 schreef:
Weust

Word

Bannen die handel, vervuiling van een dergelijk site/forum, moet niet worden getolereerd!!

0,5
Ben best tevreden over de demo. Speelt allemaal wat soepeler en het is minder voorspelbaar. Heb er in elk geval zin in de 27e!

Demo gespeeld. Speelt best heel lekker. Veel sneller dan vorige versies, lijkt meer op pes uit de betere jaren (toen ze nog geen jaartallen toevoegden).

Grootste plussen:
-aannemen van ballen verschilt per speler (niet direct lijmvast)
- de opening zoeken gaat heerlijk
- diepgaan ook
- het voelt veel natuurlijker aan allemaal, tot zover positief

De demo is er nog niet voor de ps3 jammer genoeg

Hadouken schreef:

Ja dat denk ik ook altijd bij ieder nieuwe fifa ...in het eerste seizoen. Eigenlijk na een seizoen ga je allerlei dingen opeens zien.

0,5
De demo is er nog niet voor de ps3 jammer genoeg
Wel in de US store. Je kunt gewoon een US account aanmaken.

Rujar schreef:

Ik ook hoor. En van één seizoen komt het wellicht niet eens. Van FIFA 12 heb ik ook niet één seizoen afgemaakt, maar alleen maar tegen vrienden gedaan om samen krom te liggen om de fouten.

SvV_Ying
Ben tevreden over de demo, ook nu lijkt het op het eerste oog niet erg veranderd, maar zodra je aan het spelen bent merk je van die kleine dingetjes waardoor het toch weer aanvoelt als een goede stap vooruit. Pluspunten:

- impact engine is nu zoals die vorig jaar had moeten zijn, geen rare struikelpartijen meer.
- spelers lopen beter mee in aanvallend opzicht.
- afronden is minder voorspelbaar.
- passen en steekpassen zijn verbeterd waardoor er meer variatie in zit.
- first-touch maakt de game dynamischer.

spelfreak
Fifa 13 preview

Ook de demo gespeeld (Xbox 360, alhoewel ik het spel op ps3 ga halen.)

Het eerste wat je opmerkt is natuurlijk de andere stijl van de menu's, en iets betere graphics, het ziet er allemaal wat, nou ja, chiecer, flitsender uit, alhoewel dat ook een mening is. De wedstrijden zelf voelen op het eerste ogenblik gewoon aan als fifa 12, maar de veranderingen die ze zeggen dat ze hebben gemaakt, merk je ook (meestal) wel.

1) "Player impact engine': Tja, in fifa 12 had je nog een zo'n "rare" botsingen, en speler van hetzelfde team vielen over elkaar heen, en zo een dingen. Nu is dat allemaal wat minder, en zien tackles, het vallen en botsingen er een stuk beter uit. In hoeverre dit impact heeft op de gameplay? Niet veel denk ik, ik denk dat dit meer voor de uitstraling is.

2) "Attacking intelligence" : Nou ja, ik heb een aantal matches gespeeld, en me nog niet echt heel verdiept hierin, maar door gewoon te spelen, heb ik hier niet veel van gemerkt. Aanvallen is voor de reguliere spelers, die niet per se opletten op elk detail, gewoon hetzelfde als fifa 12, en dat vind ik ook niet erg. De speler die zich erin verdiepen zullen mischien wel een voordeel hebben, maar goed, daarom verdiepen ze zich erin.

3) "1st Touch Control" : Een van de 3 die je direct zelf impact op de game laat hebben. Je merkt dit zeker, de bal aannemen wordt beter gedaan, en je kan ook de bal veel beter vanaf het eerste moment controleren, en direct doorspelen. Zo heb ik in ieder geval een mooie goal in de lucht gemaakt, die niet mogenlijk was geweest zonder deze toevoeging. Tot nu toe vind ik dit de beste toevoeging, aangezien casuals en ook hardcore hiermee aan de slag kunnen, en het de grootste impact geeft.

4) "Dribble-system" : Naar het schijnt is ook het dribbelsysteem flink aangepast, maar ik heb er nog niet veel van gemerkt, dribbelen gaat hetzelfde, maar ik vind het sowieso raar om fifa met een xbox controller te spelen.

5) "Tactical free-kicks" : Geen een vrije trap gehad nog dus kan ik niet beoordelen, we zullen zien.

Er zijn ook nieuwe modes, en de career mode is aangepast, maar in de demo was alleen kick-off speelbaar. Voor de wedstrijd kon je wel al proeven aan skill games, zig-zaggen, doelen raken in het doel (Zo boogschiet doelen met de bal raken, bedoel ik dan.) Ik vind dit altijd hele leuke toevoegingen aan een spel, en ik heb in spellen me soms uren verloren in zo'n skill games. Ben voor de rest wel benieuwd wat ze aan hebben gepakt aan career mode, het enigste wat ik wel raar vond waren de transfers, aangezien ik al 10-20 mljn moest overbetalen om een goed speler te krijgen, boden ze mij (bijna ) nooit meer dan 1mljn boven de geschatte waarden.

Over 2 weken heb ik het spel (Heb hem nu op pre-order staan) en ik denk dat ik wel een review schrijf als ik 1 seizoen in career mode afheb, en nog wat van de extra modes heb gespeeld.

avatar van jerom1234
Demo ziet er inderdaad goed uit.

De demo download ik nu, al een uur lang en nog steeds staat hij op 5% Gaat ook lekker snel zeg

avatar van nfl8tble
spelfreak schreef:

Ik heb daar ook nog niet veel van gemerkt. Misschien er bewust uit gehouden uit de demo? Of ik doe iets verkeerd.

1,0
Ik speel fifa eigenlijk bijna alleen maar online, maar nu metde demo van fifa 13 kan dat natuurlijk niet en speel ik offline. Ik vind hoe de cpu speelt in fifa 13 veel realistischer, veel minder hinderlijk en dus veel beter dan in fifa 12.

Wat ik wel jammer vind is dat de cou bijna nooit, eigenlijk alleen maar per ongeluk een overtreding maakt.. Dit was in fifa 12 ook zo, dit vind ik niet realistisch, zo heb je bijna nooit en penalty of een vrijetrap.

Ook vind spelen op niveau proffesioneel of hoger helemaal niet leuk.. Ik geef graag mooie steekpasses of lange diepe passes en ik speel graag met mooie acties een tegenstander voorbij.. Maar deze dingen zijn bij niveau priffesioneel of hoger niet te doen.. de verdedigers staan namelijk altijd goed.. altijd goed ingeprogrammeerd. Bij semipro vind ik dit veel leuker, veel meer mogelijkheden om realistische mooie passes te geven.

avatar van Ageingrebel
bertdekok schreef:

Eigenlijk zou dat echt wel heel mooi zijn als je helemaal alleen op doel afgaat en de laatste verdediger je gewoon keihard neerhaalt NET buiten de zestien gewoon om je af te stoppen. Nuja, het nadeel is dan weer dat dit waarschijnlijk zou resulteren in een gele kaart, aangezien ze daar bij EA het niet te nauw nemen met de basisregels.

Anyway, demo speelt nu al beter dan FIFA 12, maar afgaan op zo'n demo is natuurlijk niet verstandig. Meestal merk je pas echt alle gebreken en pluspunten na een paar weken spelen, als je het allemaal zowat gezien hebt. Het nieuwe is bijna altijd tof natuurlijk. Zo kon ik gisteren een heeeeeeeeeeerlijke doorsteekpas geven die Giovinco bereikte nadat hij echt volledig rond de verdediging liep. Dit zou in FIFA 12 bijna nooit gewerkt hebben. Ook de first touch biedt interessante opties, hoewel ik ook veel frustraties voorspel.

Enige vervelend dat ik al heb meegemaakt was dat de demo crashte na een vervelende bug. Oxlade-Chamberlain werd geblesseerd in de 78ste minuut, waarop ik hem meteen wissel. De bal gaat echter niet meer buiten en de scheidsrechter fluit af. NA HET FLUITSIGNAAL echter tonen ze een beeld van the Ox die aan de zijlijn zit en gaat het spel rechtstreeks naar Team Management. Ik wissel hem dan maar NOGMAALS (gezien ik niet anders kan) ondanks het feit dat ik hem al gewisseld had. Daarna toont het spel de hoogtepunten en DAARNA toont hij hoe Oxlade-Chamberlain gewisseld wordt. Vrij komisch eigenlijk maar ik ga er van uit dat ze dit wel fixen in het volledige spel.

Ze lijken dit jaar ook meer hun best te hebben gedaan om het gebeuren voor de match zoveel mogelijk te laten lijken op een TV-uitzending (stewards, camera's, etc.). Natuurlijk jammer dat dit gevoel compleet verneukt is door ALWEER die achterlijke "dromen" voor de wedstrijd. Laat dat toch gewoon, EA. Geen enkele zender heeft ooit (steeds dezelfde irritante) beelden getoond uit een wedstrijd die nog niet gespeeld werd. Dit omdat het fucking onmogelijk is. Nuja... Zolang de gameplay maar beter is dan vorig jaar.

SvV_Ying
Morgen de review code binnen