Psycho Fox (1989)

Sega Master System
Platform

Ontwikkeld door Vic Tokai
Uitgegeven door Sega

De boosaardige god Madfox Daimyojin zorgt voor een hoop kwelling in het dierenrijk. Een geslepen vos, door de bewoners bekend als "psycho fox", wordt door de andere vossen gevraagd om de kwade god te verjagen. Het spel is een platformer waarin je de beschikking hebt over een vuistslag en een vogeltje Birdfly. Je kunt Birdfly op de vijanden af sturen en wanneer je Birdfly in je bezit hebt kun je één keer geraakt worden zonder dood te gaan. Als de speler een shinto stok opraapt verschijnt er de mogelijkheid om de gedaante van drie andere dieren aan te nemen. Deze dieren hebben individueel speciale eigenschappen: Het nijlpaard is erg sterk, maar is langzamer en springt minder hoog. De tijger is sneller, en de aap kan het hoogst springen.