Pikmin 3 (2013)

Alternatieve titel: Pikmin 3 Deluxe

Nintendo Wii U / Nintendo Switch
Strategy / Adventure

Ontwikkeld door Nintendo

Het spel bouwt verder op de bekende Pikmin-gameplay, waarbij je een horde van maximaal honderd plantachtige wezentjes genaamd Pikmin moet besturen. Deze Pikmin kunnen tal van taken volbrengen, zoals het bouwen van bruggen, het vernietigen van barrières en het verslaan van vijanden. Er zijn tal van verschillende typen Pikmin, ieder met een unieke eigenschap of immuniteit. Enkele nieuwe typen zijn een Pikmin welke door stenen obstructies heen kan breken, en een roze Pikmin welke kan vliegen.

avatar van creepy_one
lijkt me vet cool, jammer dat het voor de Wii U is. De Wii U kan zwaardere graphics aan en waarschijnlijk zal de Wii verouderen en worden er steeds meer spellen voor de Wii U gemaakt.

avatar van creepy_one
Zou je deze ook kunnen pindakazen voor de Wii?
Ik hoop van wel

Ik denk het niet, dat zou hetzelfde zijn als ps3 spellen spelen op een ps2...

en nog geen datum voor dit spel..
de Wii-u heeft dit soort spellen hard nodig. ik zit nu met een laagje stof.

Aangezien het 13 juli in Japan uitkomt en 4 augustus in Amerika zal het hier ook wellicht rond die datum gaan verschijnen.

avatar van creepy_one
Vind het wel rot dat het natuurlijk weer alleen voor de Wii U is. Ik wed dat als er een Super Mario Galaxy 3 komt, dat die dan ook alleen voor dit platform is...

spelfreak
Waarom erger je je daaraan? Serieus?

De wii u is de next generation, het is toch wel logisch dat er dan nieuwe games op uitkomen. Je gaat toch geen nieuwe games meer uitgeven op de playstation 2.

Vind het een beetje een domme opmerking...

kijk dit filmpje en je word betoverd!

Pikmin 3 - E3 2013 trailer | Power Unlimited - pu.nl

ik krijg het zelfde gevoel als bij deel 1 het word echt prachtig!

Sowieso zal ik deze wellicht bij verschijnen in huis halen (ook al heb ik bitter weinig ervaring met de eerste twee Pikmin delen - die zal ik me vroeg of laat wel nog eens in huis halen voor de Wii) - maar ik moet zeggen dat ik toch nog net dat beetje meer uitkijk naar The Wonderful 101, dat me een beetje een soortgelijk idee lijkt te hebben. (en net een maand later uitkomt als ik me niet vergis).

en nog een (korte) nieuwe trailer...

Nieuwe gameplay trailer voor Pikmin 3 - nl.ign.com

Je bevind je werkelijk in een prachtige tuin waar je je echt tuis voelt....
De game pad werkt zeer duidelijk en overzichtelijk (eindelijk)
de vliegende Pikmin is een geweldige vinding...
dit is zomaar een korte opsomming van wat plus punten..
binnen kort even een korte recensie...

avatar van Princess Piranha
Heb je het spel al? Nice!

Ik kan het nooit over mijn hart verdragen als ik Pikmin dood hoor gaan, hopelijk zijn die geluidjes niet nog erger geworden?

Game0fiel
Vrijdag (38 euro bij Dixons)

Princess Piranha schreef:

dat is het ergste wat er is! ik ben daar ook zo huiverig voor...

avatar van Eveningguard
Het blijft mateloos droevig om te zien dat een gros van de site de zoveelste shooter slikt die de afgelopen tijd is uitgekomen en een orginele en creatieve game als Pikmin geen blik waardig gunt. Ik ga die mensen niet beoordelen maar ik vind het erg jammer. Morgen komt m'n wii u met deze game met de post mee. Ben zeer beniewd!

avatar van CarealotCarrot
Orgineel en creatief? Dit is alweer deel 3 he .

spelfreak
Gta V is eigenlijk de achste ofzo in de serie. Daar hoor ik ook niemand over zeuren

CarealotCarrot schreef:
Orgineel en creatief? Dit is alweer deel 3 he .

Orgineel Creatief en gewaagd om in deze tijd zo'n spel uit te brengen (voor nintendo)
het leeft niet op deze site. maar ik hoop dat de verkopen een beetje redelijk zijn....

Princess piranha heb jij Pikmin 3 al?
Zoniet.. dan raad ik je hem aan hij is geweldig...

avatar van Princess Piranha
Mijn vriend heeft het gekocht, gister terug van vakantie dus snel gaan spelen!

avatar van Onderhond
Het is toch voor dit soort games dat ik braafjes bij een Nintendo console blijf.

avatar van creepy_one
spelfreak. Wow, ik lees je reactie nu pas. Ja je hebt hartstikke gelijk natuurlijk. Ik was op het moment gewoon even wat teleurgesteld dat het niet voor de Wii was. Best wel dom eigenlijk, zoals je zei. En al helemaal dat ik ineens over Super Mario Galaxy 3 begon te zeuren, terwijl er niks duidelijk is over een SMG3. Plus het feit dat het logisch is dat als het uit zou komen dat het voor de Wii U zou worden. Eigenlijk ben ik nu wel blij dat Pikmin 3 voor de Wii U is. Het is voor mij zeker één van redenen om een Wii U te kopen, wat ik ook zo snel mogelijk wil gaan doen.

Je hoeft je toch niet gelijk zo onderdanig op stellen.

?

Fok hem gewoon.

avatar van creepy_one
Confusie Ik... Ja je hebt wel gelijk. Nu doe ik het weer. Soms voel ik me zo afhankelijk van een ander zijn mening. Kut puberteit. Heeft al voor vele moeilijke dingen gezorgd, en dan heb ik het niet over fysieke groei maar over mentale groei. Maar goed, dat is het laatste waar ik het hier over wil hebben.

Daar ga je alweer bijna inderdaad.

Gewoon knalhard skit aan anderen en je eigen plan trekken, onverstoord je dingetje doen.

Blijven doen.

Echter gloort er ook een glimp van hoop aan de fragiele horizon, zoals ik het nu zie.

Zelfinzicht is namelijk de universele fundering van elke zelfverrijking, altijd je eigen shit blijven overpeinzen.

En je komt vast ergens.

avatar van creepy_one
Bedankt voor het goeie advies Confusie Ik zal het zeker meenemen!

spelfreak
Jazeker creepy_one, gewoon tegenspreken . Haha, ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik heb dat zelf ook wel echt geleerd het afgelopen anderhalf jaar, dat een eigen mening hebben zeer belangrijk is, ook al is dat niet perse de mening van anderen!

Overigens kwam mijn oud bericht wel heel negatief over als ik het zo nalees. Was zeker niet mijn bedoeling

Sowieso trouwens zo snel mogenlijk een Wii U kopen. Nintendo blijft toch altijd speciaal. En geeft, in mijn geval toch, een gevoel wat geen enkel ander console heeft. Dat gevoel van kind zijn, van onschuld. Dus ja, ik raad je een Wii U zeker aan!

avatar van creepy_one
spelfreak het is en blijft een moeilijke fase, maar ik weet zeker dat het beter wordt. Je leert ervan, en deze situatie heeft voor mij zeker duidelijk gemaakt dat een eigen mening voortzetten een belangrijk iets is. Bedankt daarvoor!

Van je oude bericht maakt niet uit, dat is al goed

En ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk een Wii U aan kan schaffen. Ik kan bijna niet meer wachten. Als ik de trailer van dit spel, SSB. Wii U, Mario Kart 8 etc. zie, krijg ik best wel een happy kick (om het zo te zeggen haha). Want Nintendo games en consoles zijn altijd mijn favoriet geweest. Ik heb nu een PS3 (o.a.) waarmee ik met spellen als The Walking Dead, The Last of Us, Need For Speed bijvoorbeeld ook heel veel plezier mee heb. Maar een Wii U is zeker onmisbaar voor mij.

En daar gaat een van de laatste WiiU exclusives. In afwachting van Pikmin 4 (al jaren terug een aankondiging van geweest) is hier:

Pikmin 3 Deluxe for Nintendo Switch

In de Switch demo spelen ze het ook weer slim je begint gewoon met het echte spel en dan kun je Pikmin 3 Deluxe demo save te gebruiken in volledige versie - nl.ign.com dit doen. Ik denk dat ik wel voor een 2de ronde ga maar eerst even afwachten wat DeLuxe precies inhoud.

10 Changes in Pikmin 3 Deluxe + Full Game Impressions! - PREVIEW - YouTube

- Geen online co-op of online multiplayer (dat is wel iets wat ik heel jammer vind).
- De zij verhalen schijnen ook wat tegen te vallen het draagt niks bij.
- Niet altijd mooier dan de Wii-U versie

+ Snellere en soepele gameplay