Project IGI: I'm Going In (2000)

Ontwikkeld door Innerloop
Uitgegeven door Eidos

Steel vliegtuigen, hang aan trams of ga met de trein er zijn geen barrieres. Jij bent Jones de SAS veteraan die nu voor de Britse regering moeilijke klusjes opknapt en de beschikking heeft over de nieuwste wapens. In deze geheel 3D wereld kun je rijden, vliegen en rennen.

Tof spel als je eenmaal aan het spelen was, maar ik herinner me nog hoe irritant ie was. Je kon geloof ik niet saven tijdens het spelen van een level en dus schreeuwde je soms alles bij elkaar als je vlak voor het einde van een level na een uur spelen toch het loodje legde. Het spel was best pittig meen ik te herinneren. Je kon in die tijd niet zo vaak in een game echt door open landschappen lopen. Delta Force begon er mee, Project IGI ging er goed mee door. Het idee was tof. Je moest schieten, hacken, mensen helpen, snipen, verdedigen...

Maar het save systeem verpestte heel veel, anders was dit een echte topper. Je ging snel dood na enkele schoten en als je dan echt enorme stukken over moet spelen, dan is de lol er snel af.