Ugh! (1992)

Commodore 64/128 / Commodore Amiga / PC

Ontwikkeld door Egosoft
Uitgegeven door Blue Byte

Grotbewoner Ugh ligt in de prehistorie vredig te slapen onder een boom als er een appel op zijn hoofd valt. Opeens heeft hij het: een manier om indruk te maken op de vrouw van zijn dromen. Hij ontwerpt een helikopter die met een trapmechanisme aangestuurd wordt. Maar de vrouw is nauwelijks onder de indruk, ze is alleen geïnteresseerd in geld. Ugh besluit een taxidienst op te zetten en brengt mensen voor geld van de ene grot naar de andere grot. Voorzichtigheid is geboden; de grotwanden zijn nogal massief en de prehistorische vogels en dinosaurussen zijn geen liefhebbers van Ughs taxi.

avatar van Thomas83
Dit was een erg vermakelijk spel. Een heel simpel concept, maar het leverde verrassend leuke gameplay op. En die kleine poppetjes zagen er gewoon tof uit. Ook die Flintstones-achtige setting was wel geinig.