Angry Birds Rio (2011)

PC / Macintosh / Mobile / Apple iOS
Puzzle
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Rovio
Uitgegeven door Rovio

De boze vogels zijn in Rio. Net als in het originele 'Angry Birds' moet je de vogels met een katapult afvuren. Dit maal hebben de vogels het echter niet gemunt op varkens, maar moeten ze exotische vogels uit hun kooien bevrijden. Ook neem je het op tegen Nigel, uit de gelijknamige film 'Rio'.

avatar van Manny Calavera
Angry Birds Rio is gebaseerd op de animatiefilm Rio, wat vrij mooie beelden opleverde. Het tropische sfeertje was vrij oke, de rest niet. Ik weet niet wat de makers hebben gedacht, maar de game miste alles. Het was veel te simpel, de meeste levels speelde je met gemak plots uit, het speelde niet zoals Angry Birds en Seasons. Dan zijn de achtergronden met dubbele lagen wel leuk gedaan, maar de fun was volledig weg. Ik vond de vogels ook een stuk minder leuk dat de kwaadaardige varkens.

Met afstand de slechtste uit de reeks. De enige slechte game uit de reeks eigenlijk.