LEGO The Lord of the Rings (2012)

Alternatieve titel: LEGO In de Ban van de Ring

Nintendo 3DS / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Xbox 360
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Traveller's Tales
Uitgegeven door Warner Bros.

Je speelt doorheen de bekende 'The Lord of the Rings' trilogie van Peter Jackson. Dit gebeurt op dezelfde humoristische wijze als in de voorgaande LEGO spellen. Je kan met tal van bekende personages uit de films spelen.

avatar van Jim Carrey
Dit zag ik al heel lang aankomen...

SouthParkFan
Ik ga hem vragen voor de PC.

avatar van frodok
Ben benieuwd, de preview was in ieder geval leuk!

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Sinds de LEGO Star Wars en Indy games heb ik eigenlijk nooit meer iets uit de reeks gespeeld. Vooral die eerste waren behoorlijk goed. Nu is The Lord of the Rings toch al niet aan mij besteed, maar de game maakt deze maand deel uit van PS Plus. En ik was wel benieuwd hoe deze spellen het op de Vita doen...

Maar wat is dit een slechte port van een - zo lijkt het - toch al matige game zeg! De camera werkt totaal niet mee zodat ik sporadisch naar een muur o.i.d. zit te staren. Grafisch is het al niet veel soeps, maar de audio klinkt zo flets dat het lijkt alsof ze deze met een cassetterecorder hebben opgenomen op een 15-jaar oud bandje. Dat dit door kan als port van een schijnbaar superieure PC/Console versie is echt ongelofelijk. Daar komt nog eens bovenop dat de gameplay ontzettend traag en vooral ontzettend saai is. Want veel verder dan wat repetitieve one-button combat en simpele 'puzzels' ben ik nog niet gekomen, en zelfs dat gaat niet zonder horten en stoten. Toen ik één van de eindbazen in het derde scenario de genadeslag toebracht bleef deze vastzitten in zijn dead-animation... en dat was het dan. Deze bleef vrolijk op zijn plek staan, en ik kon overnieuw beginnen. Top.

Geen stem van mij. Want ik kan de moed niet verzamelen om hier nog eens mee verder te gaan. Maar laat de Vita versie a.u.b. links liggen.

Leuk om het verhaal weer eens te horen, maar nu met lego aanwezigheid. Meer van hetzelfde maar daarom niet minder leuk.

avatar van patenpac
Gratis op Humble Bundle momenteel