Eco Fighters (1993)

Alternatieve titel: Ultimate Ecology

Arcade / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

De ondernemer Goyolk K. vormt een bedreiging voor de aarde met zijn vervuiling. De wetenschapper Dr. Moly stuurt ecologische vredesvechters op pad om de aarde te beschermen tegen de vervuiling. Het spel is een side-scrollende shooter waarin de speler voor het gevechtsvliegtuig vier verschillende wapens kan gebruiken. Elk wapen heeft een strategische functie, waardoor er zorgvuldig voor een wapen moet worden gekozen. Met een tweede functieknop kan het wapen rondom het gevechtsvliegtuig worden geroteerd.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik hoopte dat Capcom na Area88 en US navy met een nog mooier vervolgdeel zou komen in de tijd dat graphics en geluid steeds beter werden. Geheel tegen de verwachting in kwamen ze met deze Ecofighters. Het heeft wel een beetje dezelfde sfeer, maar speelt heel anders en heeft niet meer alle realistische gevechtsvliegtuigen. De graphics zijn wel weer heel goed, maar wat heb ik daar dan aan als ze van het oude spelconcept afwijken.

Nu las ik onlangs dat de bedenker van dit spel ooit eens een prijsvraag had gewonnen en mocht zeggen waar ze een spel over moesten maken. Dat is uiteindelijk dit geworden. Ach jee, dán pas snap ik waarom het zo'n braaf spelletje is geworden.