New Super Mario Bros. 2 (2012)

Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Nintendo

In deze 2D-platformer, naar de klassieke Super Mario Bros. -spellen, speel je met Mario of Luigi. Nieuw is de terugkeer van het 'blad' welke Mario de staart en oren van een wasbeer geeft, en hem in staat stelt om te vliegen. De campagne bevat een coöperatieve modus voor twee spelers. Daarnaast bevat het spel de zogenaamde 'Gold Rush' -modus, waarin je in drie aaneengesloten levels, en met maar één leven, zoveel mogelijk gouden muntjes moet verzamelen.

JVT
deze koop k zeker. Maar wacht eigenlijk toch nog op een nieuwe 3D mario.

Het belangrijkste staat nog niet aangegeven: je moet 1.000.000 muntjes halen

Trailer hier
Gameplay hier

SO FREAKING EXCITED

nice, juist goed dat ik nu New Super Mario Bros. DS aan het spelen ben, niet dat er niet genoeg mario spellen zijn die ik nog wil spelen, wel een beetje raar dat het gewoon een 2D spel is, kunnen ze net zo goed een versie voor DS uitbrengen?

Zo'n zin in deze game

jup, me too, nog even!

kopen jullie het spel in de winkel of downloaden jullie het spel in de E-shop?

JVT
kopen!! moet het doosje er ook bij hebben!

Banjo schreef:
kopen jullie het spel in de winkel of downloaden jullie het spel in de E-shop?
Ik kooop het, hou sowieso niet van downloaden, Haat het als de toekomst van gamen neergezet wordt als only downloads, gaat niet gebeuren.

Taken
JVT schreef:
kopen!! moet het doosje er ook bij hebben!

Zojuist bijn reservering geannuleerd aangezien ik New Super Mario Bros U als realease titel wil hebben bij de Wii U.

denk je dat die spellen dan zo op elkaar gaan lijken?

spelfreak
Vandaag afgehaald bij game mania (Slechte service trouwens, heb ik ge-pre ordered, geven ze mijn munt-hoesje er niet bij! Tis dat ik er zelf niet bij was, achja ) Eerste drie werelden gedaan. Opzich een heel leuk mario spel, en het munt verzamelen is echt een heel leuk deel van het spel Het game over scherm gaan ook de n00bs niet zien, aangezien je nog steeds met 100 munten een leven krijgt, en ik na 3 levels al 700 munten had...
Het 3d-effect is... slecht: het voegt niks toe aan het spel, je merkt het niet, behalve dat de achtergrond helemaal wazig wordt. Met kleurrijke en mooie achtergronden zoals in dit spel moet je dat niet hebben. Ook vind ik dat mario lekkerder bestuur met de D-pad dan met de circle-pad, mischien ligt het aan mij maar met de circle-pad buk ik altijd per ongeluk. Het spel lijkt imo net te veel op deel 1, meer veranderingen hadden gemaakt moeten worden. Nu nog verder spelen, dan zal ik mijn stem plaatsen.

Ga hem morgen halen

Ik ben hem nu aan het spelen en hij is toch weer heel erg leuk!
veel van het zelfde maar toch ook net weer anders..
En ja het draait allemaal om die Coins en ik ben er nog niet achter of dat een grappig extraatje is of een briljante vondst...

Het 3D voegt wel zeker wel wat toe het maakt het een stuk sfeer voller bv in de lava wereld.

En o ja er zit ook een Co-op multiplayer op en die is echt leuk!

Ik vind het 3D effect ook mooier/leuker als verwacht!

Reviewers verschillen hierover ook veelal van mening.

Is maar net wat je voorkeur heeft, voor mij de 3D slider up

Die coins verzamelen vind ik tot heden ook wel dope!

Maar ben pas in world 2.

Mario blijft toch altijd weer leuk! Tijdloos en bewonderingswaardig

Oh ja, ik speel ook met de D-pad

avatar van Evil Eye
Helaas heb ik dit videospel nog niet mogen bewonderen, maar dat Nintendo de oude sfeer hoog weet te houden is iets dat mij vervult van vreugde. Oh kon de wereld maar meer zijn als Nintendo. Vernieuwing, een frisse wind, met het heugelijke en de mooie dingen van weleer. Nintendo weet als geen ander dat vernieuwing goed is mits het oude wordt gerespecteerd. Zo als de Efteling de Anton-Pieck stijl in haar nieuwe attracties weet te verwerken, zo heeft ons Nintendo ook haar goede sfeer en in dit geval gameplay nooit uit het oog verloren. Ik hoop dit ongetwijfeld meesterwerkje snel tot mij te kunnen nemen. In ieder geval voordat het oog weer rood kleurt en het boze oog zich meester maakt over mijn ziel.

Sweet Eye heeft gesproken. Ik dank allen voor het lezen, hopelijk heeft u er kunnen van genieten zoals ik genoot van het schrijven. Ieder woord, iedere letter zelfs is geschreven met liefde en passie.

Het toevoegen van de 1.000.000 coin uitdaging werkt bij mij twee kanten op. Ik merk dat ik veel meer speelplezier uit een level haal omdat ik alle muntjes op alle mogelijke plaatsen probeer te pakken, en niet alleen maar zoek naar de 3 'verborgen' munten. Dit betekent dat ik veel minder snel door een level heen scheur door naar de volgende en veel meer van het gave level design ervaar. Aan de andere kant ben ik nu in wereld 4 begonnen en ben net bij de 25.000 coins. Hoe ik in vredesnaam ooit bij de miljoen ga komen is me nu dus nog een raadsel. Ik ben daarom een beetje bang dat ik uiteindelijk flink baal dat ik nog zoveel munten moet terwijl ik voor mijn gevoel al het hele spel heb 'doorgrond'. Ik ben benieuwd hoe Nintendo ervoor gaat zorgen dat ik gemotiveerd blijf alle muntjes te halen.

In ieder geval. het is weer zeer genieten geblazen met de nieuwe Mario

ik doe er nog een halfje bij..
ik vind dit een van de leukste mario's die ik in tijden heb gespeeld!

Zeer vermakelijke Mario, maar de replay value vind ik wat beperkt, ondanks de coin rush. Leuk maar niet meer dan dat en ga toch echt niet 1.000.000 munten verzamelen

Om een of andere reden slaat de vonk nog niet over, is alleszins een stuk moeilijker dan Super Mario 3D land, maar ik denk niet dat dat de reden is.

Na het eerste keer doorspelen, en nadat eindelijk een save-functie erbij komt lijkt het toch een spel te zijn waar ik steeds naar blijf terug komen. Zo'n mooie combinatie van instant-speelbaarheid en toch voldoende lange termijn motivatie...

Dat van die 1.000.000.000 coins moet toch een grap zijn of enkel met heel speciale eigenschappen haalbaar, zit nu na 20 uur spelen aan 40.000 coins, maar ik zalwaarschijnlijk maar een zeer matige speler zijn.

Ik heb 3 000 000 coins, er zijn wat trucjes voor

Kun je zo wat trukjes prijsgeven?

spelfreak

wel dat kan natuurlijk iedereen, ik had gedacht dat de tips van jezelf komen, alles op google opzoeken vind ik vaak wat gemakkelijk en hou ik als laatste mogelijkheid vast als ik echt wanhopig ben.

spelfreak
Ok dan hier wat tips (die ik overigens ook via andere mensen op het internet geleerd heb)

-Gold flower. Als je snel naar de miljoenen coins wil komen moet je die gebruiken. Ik neem aan dat je de infinite lives trick van smb. 1 kent (een koopa de hele tijd tegen een muur aanrammen...) Als je dat doet met een gold flower, krijg je in plaats van een 1-up, elke keer 50 coins. Je hebt ook plaatsen waar goombas blijven verschijnen, en als je de hele tijd op de goomba's springt met die flower, ook weer 50 coin's per sprong.
Er zijn een aantal plaatsen in de game waar je dit gemakkelijk kan doen, jou "challenge" is dan natuurlijk die plaatsen de vinden zonder youtube, google te gebruiken.

Ik moet eerlijk toegeven, dit is echt een cheap trucje, en ik wou het eerst ook niet gebruiken. Maar toen ik na superlang spelen pas 500 000 had, dach ik: f*ck it. Kijk maar wat je doet

Super, dank je. Ik ken de truck idd, maar van Super Mario 3D Land, gelijkaardig daar neem ik aan.

avatar van Cool Gamers
Ik vind het spel veel te veel lijken op deel 1. Het enige verschil is dat je een miljoen munten moet verzamelen. Maar als je deel 1 nog niet kent, denk ik dat je het veel beter vind.

Verder is het wel een erg leuk spel, en de optie Muntenjacht is ook erg verslavend. De levels hadden wel iets origineler gemogen, dat is weer een voordeel van deel 1. En de eindbazen zijn erg simpel, behalve gevecht tegen Bowser natuurlijk. Maar dit spel verdient wel een plekje in mijn top 10. Ik vind die stermunten trouwens niet zo boeiend.

avatar van Cool Gamers
Ik weet niet of meerderen het hebben, maar mij frustreert het
ook een beetje van die 1 000 000 coins. Want
dan denk ik ik moet al die muntjes hebben, terwijl ik dan veel minder
geniet van het spel.

Best een heel vergetelijk spel om eerlijk te zijn. Ik heb 'm van de week officieel uitgespeeld, en ik vond het gewoon, tja, gewoontjes. Niks bijzonders. De nieuwere base-game Mario spellen staan sowieso niet bekend om hun hoge moeilijkheidsgraad, maar dat is nu zelfs nog kinderlijk eenvoudiger geworden. Doordat er een extreme focus op het verzamelen van munten komt te staan, krijg je telkens een 1UP alsof het niks is (100 coins is immers 1UP). Ik heb verder niet zo veel tijd doorgebracht in die muntenjacht en andere zaken, maar die hebben mij ook niet voor een langere tijd kunnen interesseren. Ik vind eerlijk gezegd dat ik nog best gul ben met 3*.