New Super Mario Bros. 2 (2012)

Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Nintendo

In deze 2D-platformer, naar de klassieke Super Mario Bros. -spellen, speel je met Mario of Luigi. Nieuw is de terugkeer van het 'blad' welke Mario de staart en oren van een wasbeer geeft, en hem in staat stelt om te vliegen. De campagne bevat een coöperatieve modus voor twee spelers. Daarnaast bevat het spel de zogenaamde 'Gold Rush' -modus, waarin je in drie aaneengesloten levels, en met maar één leven, zoveel mogelijk gouden muntjes moet verzamelen.

...tijdje terug (een week of 2-3) gekocht en ik amuseer me er best mee. Maar eh...ik realiseerde me pas na het lezen van deze thread dat mijn 3DS ook zomaar even spellen in 3D kan spelen! Zo vaak gebruik ik die feature dus tegenwoordig...

Ik zag hier net reclame voor op de tv.

WHAT YEAR IS IT

avatar van horizon
evergreens never die...

spelfreak
Damn. Wel weer eventjes schrikken dat dit spel alweer drie jaar oud is... Moet hoognodig mijn 3DS collectie bijwerken!

avatar van GameGirl Expert
beetje makeleik! ik vermoord iedere koompa. en ik ben heel goed! ik heb ontelbaaarduizend munten! ik ben beste!

avatar van finalman
Ik stam nog af uit de tijd van de grijze Game Boy. Vandaag een Nintendo 2DS XL aangeschaft. Goh, ik moet nog veel leren.

1 ding snap ik niet (het is een screenshot van internet): aantal munten rechtsonder

Toen ik nog maar begonnen was (world 1-1) had ik reeds 17.000 munten. Hoe kan dat nu?
Iemand die het antwoord weet?

2dxl onlangs via een nedgame aanbieding gescoord om zodoende mijn oude DS games op een wat groter beeld te kunnen spelen, en ook om eens wat 3ds games te kunnen spelen. 3ds games zijn 2e hands ook vrij goedkoop dus dat is mooi meegenomen. Deze game en Mario Kart 7 voor 15 eur each gescoord.

De afgelopen paar dagen me goed met deze Mario vermaakt en zojuist de credits voorbij zien rollen. Niet een al te moeilijke Mario, want dit is volgens mij de allereerste Mario game die ik heb uitgespeeld. Good fun 4*

Nu verder met Mario Kart 7 en Metroid Samus Returns (ook in de sale bij nedgame). Wat zijn nog meer must haves voor de 3ds?

Ik heb geen 3ds maar het eerste waar ik voor zou gaan is Super Mario 3D Land, misschien Majora's Mask.

Deze 'New' Super Mario Bros ben ik niet weg van, hoop dat ze de reeks inmiddels te ruste hebben gelegd.

mrdig schreef:
Wat zijn nog meer must haves voor de 3ds?

Wat mij betreft mogen de Fire Emblems (om het even welke), Final Fantasy Theatrytm en Zelda A Link Between Worlds, Fantasy Life, Story of Seasons Trio of Towns en Puzzle & Dragons / Super Mario Bros Edition nergens ontbreken. Die laatste is erg goedkoop bij nedgames als ik me niet vergis, een match 4 game, maar wel superleuk gebracht EN 2 spellen in 1. Je hebt de Dragons mode wat een echt verhaal heeft en de Mario mode met Mario karaktertjes.

New Super Mario op de handhelds vind ik ook niet zo denderend overigend. Op de Wii en WiiU heb ik van beide versies echter wel genoten. Al helemaal met 2 spelers.

Ziet er mooi uit, en speelt heerlijk. Wat me wel stoort is dat sommige secrets wel erg verborgen waren, en dat je bijvoorbeeld niet goed kan zien dat een level meerdere exists heeft e.d. Nog niet alle munten gevonden, weet ook niet of ik dat ga doen, dan wordt het wel erg grindy vrees ik.