Beyond: Two Souls (2013)

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PC

Ontwikkeld door Quantic Dream
Uitgegeven door Sony

Kruip in de huid van Jodie Holmes, een jonge vrouw die bovennatuurlijke krachten bezit dankzij een paranormale connectie met een onzichtbare entiteit. Volg het leven van Jodie Holmes over een tijdspanne van ruim vijftien jaar. Zie hoe Jodie opgroeit, en leert om te gaan met de mysterieuze connectie die ze heeft.

avatar van Realistic Gamer
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd! Want hoe mooi Quantic Dream Heavy Rain gemaakt heeft...
Nou dan denk ik dat deze game zeker mooier gaat worden als Heavy Rain, tenminste, dat hoop ik!
Want het ziet er weer veel belovend uit!

Must have, wat mij betreft!!

avatar van Hadouken
Absolute must have idd!

Taken
Deze staat al in de pre-order ik hoop alleen dat ik een game krijg waar ik wat langer van kan genieten dan alle voorgaande Quantic Dream titels.

Dat is voor mij niet zo een belangrijke factor, liever een kort geniaal spel dat eeuwig-durende verveling.

Taken
Nou de speelduur mag van mij wel met 40% verlengd worden.

Allez dan, ook goed

Lees ook dat ze er meer een game van gaan maken (ipv een interactive film, Heavy rain)

Verwachte release datum 31.12.2012

avatar van Realistic Gamer
threeohthree schreef:
Verwachte release datum 31.12.2012

Ja, jij heb zeker op BartSmit.nl gekeken? Die release datum van 31.12.2013 zeggen ze ook over een paar andere spellen. Weet je wanneer je pas zeker bent van een echte release?
Door heel eenvoudig de maker van de game te volgen of je moet het te horen krijgen van hun zelf dat in dit geval onze Franse game-studio uit Parijs is... Ik heb het over 'DE' Sony talenten, Jawel... Onze enige echte Quantic Dream.

avatar van threeohthree
Was ik al bang voor, was een typo, maar was te laat om nog te veranderen. En vond het wat onzinnig om het zelf nog eens te melden. Maar mijn excuus als ik mensen te veel hoop heb gegeven. Het is inderdaad pas 31.12.(13!*).

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Op het Tribeca Film Festival is een half uur aan in-game beelden getoond. Staan wel ergens op YouTube, ik ga ze zelf zeer zeker niet bekijken. Ook een nieuwe trailer getoond, ziet er grandioos uit. Nog geen idee hoe de gameplay zal zijn, maar de game staat nu al hoog op mijn wishlist.

avatar van Rien
Mijn laatste hoop op een afsluitknaller current-gen is op deze game gevestigd! Samen met The Last of Us kan deze game nog weleens het beste worden wat dit jaar heeft gebracht. Voor mij zelfs het beste sinds Demon's Souls en Fallout 3

Leuk om te horen dat het proces zich wel steeds meer verder gaat ontwikkelen. Het gaat nu net weer een stapje verder dan Heavy Rain en de QTE worden net weer iets anders en steeds meer gameplay elementen worden toegevoegd. Ben benieuwd hoe zich dit op de next gen verder uit gaat bouwen. Ik denk serieus dat we misschien nu wel aan de basis staan van een revolutie in de game wereld.

avatar van ken1978
Ik zie dat er al gestemd is? Spel komt toch pas dinsdag uit?

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Stem verwijderd.

ken1978 schreef:
Ik zie dat er al gestemd is? Spel komt toch pas dinsdag uit?

In piratenland is de game nu al een paar dagen uit.
Je kunt een ps3 namelijk modificeren met custom firmware.
Dat is natuurlijk een risico (ps3 kan bricken, zelfs in safe mode) en online gaan met psn is dan in feite ook niet meer een optie tenzij je gebanned wilt worden.
Dus ja, het is in feite al mogelijk om de game te spelen.
Ik weet hoe je een ps3 moet modificeren en hoe je games moet overzetten en backuppen met multiman.
Maar ik riskeer mijn ps3 niet en quantic dream levert altijd goede kwaliteit games, dus het word gewoon kopen voor mij.

avatar van ken1978
AvMerode schreef:

In piratenland is de game nu al een paar dagen uit.
Je kunt een ps3 namelijk modificeren met custom firmware.
Dus ja, het is in feite al mogelijk om de game te spelen.

Bedankt voor de info. Ik koop mijn spellen ook voor de console.
Want ze zijn niet omgebouwd.
PC is weer een ander verhaal

avatar van AvMerode
Je hoeft de ps3 niet om te bouwen, gewoon CFW installeren samen met ftp programma's en een backup programma zoals multiman gebruiken.
Je kunt CFW alleen niet toepassen op alle OFW (official firmware).
Jailbreak word dit proces genoemd.

avatar van 3bdelilah
Heb vorige week even de demo gezien en weet niet echt wat ik ervan moet vinden. Heavy Rain was op zich wel tof, leuke ervaring, maar voor mij sowieso niet een uitstekende game. Dus ik weet niet of het volledige spel veel op Heavy Rain gaat lijken. Hoe dan ook, dinsdag ga ik 'm niet halen. Misschien over een maandje of twee op Marktplaats checken.

avatar van Rien
Komt ie nou wel of niet uit vandaag? Alle winkels die ik bezoek zeggen morgen maar alle sites vandaag :s snap er geen reet van.

kiriyama
Webwinkels hebben nog een dag nodig om te versturen. Vandaar dat ze daar nu al te koop staan.

avatar van threeohthree
Had het zelfde. Webwinkels hebben hem al wel, maar blijkbaar weinig prioriteit om het zo vroeg mogelijk in de filialen te krijgen. Wat dat betreft mis ik de FRS wel, die hadden dat soort zaakjes altijd wel op orde.

Heb hem in een boze bui dan maar bij een 'onafhankelijke' webwinkel besteld. (eentje zonder filialen).

avatar van Rien
Maar op deze site staat ook vanaf 8 oktober te koop? Ach ja, rij zo wel even langs de MM.

avatar van threeohthree
Hier in Groningen hadden ze hem daar ook niet, dus zou mij er maar niet al te veel op verheugen. Overigens zou hij ook gewoon vanaf vandaag te koop moeten zijn, maar waarschijnlijk mocht het niet eerder naar de filialen worden verzonden.

Mocht je hem vandaag nog willen oppikken, denk ik dat de meeste kans is bij GameMania, daar vertelden ze mij dat hij ze voor 13:00 uur binnen zou moeten krijgen. Maar ja, ik was er al om 5 over 9.

threeohthree schreef:

. Hee free recordshop is weer opnieuw begonnen hoor doorstart;) iedergeval in Alkmaar

Ik kan eigenlijk nu niet beoordelen maar, hoe ik het spel nu ziet en speel, is het fantastisch!
De graphics zijn prachtig, zoiets heb ik nog nooit eerder gezien op de Playstation of de Xbox.
Vanaf nu is het vaarwel als een film, je wil maar meer weten te komen.
Maar 1 minpunt!!!
Als je gaat vechten met iemand (Dus als je in combat ben) dan is het nogal verwarrend naar welke kant je, je rechter analoog sticks moet duwen, maar daar wen je wel aan.

Fantastisch!!!
Vanaf nu 4.5* (Kan nog verandering in komen)

avatar van AvMerode
Zo voor 65 euro bij gamemania aangeschaft.
Voortaan gewoon wachten op budgetbak of tweedehands games, want veel te duur naar mijn mening.
Na het uitspelen van deze game ga ik de ps3 waarschijnlijk formatteren en dan modificeren met CFW.

Beyond two souls krijgt trouwens gevarieerde review scores.
Gamespot geeft een 9, IGN geeft een 6 en gametrailers een 7.2 en die geeft meestal extreem hoge scores.
Heb de game dan ook gekocht als een kip zonder kop omdat ik dacht dat het waarschijnlijk wel extreem goed zou zijn vanwege Quantic Dream, maar blijkbaar is het average.
Maar ik denk dat dit typisch zo'n game is die je zelf moet ervaren, want blijkbaar denken veel reviewers niet hetzelfde. Smaak kwestie lijkt het nu meer.
Check maar via: Metacritic heel erg gevarieerde scores.

Zal de game straks gaan spelen en we zullen zien.

Ik twijfel nogal over het wel of niet aanschaffen van deze titel. Gameplay boeit me bij dit soort titels nauwelijks, gaat me puur om het verhaal. Logisch ook lijkt me. En dan vraag ik me af of dat verhaal wel sterk genoeg is, mij wel boeit en niet te gelikt (Hollywoodstyle) is. Want dan gooi ik er liever een goede film/serie in, die ik zelf op smaak heb uitgezocht.

avatar van AvMerode
Het is wel echt story driven, maar bij heavy rain had je dat veel keuzes gevolgen hebben op het verhaal, dat is bij Beyond: Two Souls blijkbaar niet van toepassing.
Tenminste zo las ik het bij bepaalde reviews, geen idee of ze gelijk hebben.
Blijkbaar dus minder dan Heavy Rain.

Wat ik trouwens in een video review zag, was dat je met Jodie Holmes een keuze kunt maken waarbij je een jongen kunt kussen of hem afwijzen.
Natuurlijk is het voor de meeste hetero mannen het afwijzen gedeelte.
Dit gedeelte vind ik dan ook wat ongepast en overbodig voor de meeste gamers.