Gisteravond ook één van de eindes gezien. Kan me wel vinden in wat hierboven veelal wordt genoemd. Veel meer dan Heavy Rain heb je hier het gevoel een film te spelen, waarbij het verloop in grote, en zelfs in wat kleinere lijnen, wel vast ligt. Ook ik had nergens het gevoel enorm op mijn plaat te kunnen gaan. De morele keuzes op bepaalde momenten zorgden ervoor dat je een beetje je eigen kleuring aan het karakter van Jodie kon geven.
Desalniettemin werkten de QTEs en keuzemogelijkheden voor mij wel goed om betrokken te blijven. Ook ik vond de chapters
Homeless en Navajo het sterkste. Ik heb het verhaal in de door David Cage bedoelde volgorde gespeeld en vond het nergens warrig worden. Voor en na elk chapter zag je ook keurig waar op de tijdlijn je aan het spelen was. Ik denk dat de game chronologisch spelen, een optie die voor de PS4 versie is toegevoegd, verwarrender zou zijn. Te meer daar ik deze game in pak 'm beet 10 sessies op 10 verschillende dagen speelde.
Grootste kritiekpunt op Beyond: Two Souls is voor mij dat de game qua verhaal niet zo mijn pakkie an is als het verhaal van Heavy Rain, waar ik onderbewust toch steeds mee aan het vergelijken was. Al vond ik Ellen Page wel een hele fijne protagonist.
O ja, en iets anders: wie heeft ooit dat vechten waarbij je in een slomo-moment je rechterstickje een bepaalde kant op moet duwen bedacht..Dat werkte echt van geen kant....Vaak zwenkt de camera zo erg, dat ik volslagen gedesoriënteerd was...Gelukkig kon Jodie heel wat klappen handlen en anders was Aiden er altijd nog om de dag te redden
Goed vermaakt verder en toch een kleine 4*. En ook ik vind, net als velen hierboven, één playthrough wel genoeg
