Need for Speed: Most Wanted (2012)

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Criterion

Werk je zelf op van rookie in het straatracen tot de 'Most Wanted'. Zet je rivalen op een zijspoor en wees de politie te slim af. Ontdek afsnijroutes om races te winnen, en geheime locaties om je voor de politie te verbergen in deze 'open wereld'. Verdien nieuwe voertuigen en blijf je concurrentie op deze manier altijd een stapje voor. Daag je vrienden uit met Autolog, en neem deel aan één van de talloze competitieve multiplayer evenementen.

Online werkt hetzelfde als Burnout Paradise toch? Eén druk op de knop en je switcht van offline naar online? En met hoeveel spelers maximaal kun je online in die wereld racen?

SvV_Ying
Ja klopt, sowieso heeft de hele game een Burnout Paradise feeling. Volgens mij maximaal 8, ga vanmiddag ff kijken voor de zekerheid.

[Review voor Vita en eigenlijk ook PS3]

Review | 1 november 2012 - Vroeger, toen er nog een draad aan controllers zat en we games alleen offline konden spelen, was de Need for Speed-serie een grootheid. Op de huidige generatie consoles en handhelds is het een serie met pieken en dalen. Burnout-ontwikkelaar Criterion moet met Need for Speed: Most Wanted de serie nieuw leven in blazen, zowel op de consoles als op de PlayStation Vita.

Vita-versie
Een handheld-versie van een game betekent vaak dat er flinke beperkingen zijn doorgevoerd: minder features, matigere graphics, minder mogelijkheden en beperkingen in de gameplay. Need for Speed: Most Wanted is een uitzondering op die regel, de game is vrijwel identiek aan die op de consoles en pc en voert maar in kleine en acceptabele mate beperkingen door. Daardoor gaat deze review niet over wat de Vita-versie nou zo anders maakt dan de console-versie, maar gewoon over Need for Speed: Most Wanted.

Word de Most Wanted
Need for Speed: Most Wanted voor de Vita is in de basis exact gelijk aan de andere versies. De game speelt zich af in de fictieve stad Fairhaven en alles draait om de nummer 1 meest gezochte racer te worden. Tussen jou en deze prestigieuze titel staan 10 andere coureurs. Zodra je genoeg Speed Points hebt verzameld, kun je het opnemen tegen de coureur boven je op de Most Wanted-lijst. Speed Points verdien je door je lekker te misdragen in Fairhaven. Racen, langs flitspalen scheuren, het verwoesten van billboards en veiligheidshekken en natuurlijk het uitdagen van de politie en het ontsnappen tijdens de achtervolging. Alles wat je doet levert punten op en die zijn nodig om je doel te bereiken: Fairhavens Most Wanted worden.

Nieuwe auto niet altijd speciaal
Van een rustige introductie is geen sprake; binnen een minuut zit je achter het stuur van een Porsche Carrera S en het uitbreiden van een autocollectie gaat snel. De auto’s van Most Wanted staan verspreid door Fairhaven en worden aan je garage toegevoegd als je ze vindt en kunnen op elk moment gebruikt worden middels het snelle Easydrive-menu dat onder de vierpunttoets zit. De snelle en willekeurige manier van auto’s verzamelen heeft zijn charmes want het zijn allemaal erg toffe wagens, maar is tevens een minpunt van de game. Binnen 10 minuten had ik al een Ford GT en een McClaren MP4-12C, echte racemonsters dus. Als je hierna een tragere auto vindt in de vorm van bijvoorbeeld een Lancia of Subaru Cosworth is het niet zo vanzelfsprekend om daar gebruik van te maken en daardoor blijven sommige auto’s ongebruikt.

41 auto’s, meer dan 200 races
Elke auto in de game, 41 in totaal, heeft zijn eigen set races. Dit zijn er altijd 5 en bij elke race verdien je naast Speed Points ook upgrades voor je auto als je eerste of tweede wordt. Zo bouw je een fabrieksmodel in 5 races uit naar de snelst mogelijke versie en bij elke auto gaat dit dus op dezelfde manier. Races bestaan uit het sprinten van A naar B, het rijden van meerdere rondes, het zo hoog mogelijk houden van je gemiddelde snelheid over een bepaald traject en het racetype valstrik waarbij je te maken krijgt met een politieachtervolging.

Fairhavens politie
De Most Wanted word je natuurlijk niet zonder politie en deze macht speelt een grote rol in de laatste NFS. Politie krijg je op je dak tijdens een deel van de races of door je te misdragen in Fairhaven door de snelheidslimiet te passeren en gemeenschappelijk goed te beschadigen. Wat volgt zijn snelle en spectaculaire achtervolgingen die soms veel te lang duren. De politie probeert het in eerste instantie met een kleine macht, maar gaat al snel over op spijkerbanden, wegversperringen en later ook SUV’s. Lukt het om uit het zicht te verdwijnen dan begint er een afkoelperiode alvorens je echt ontsnapt bent. Uit het zicht raken is soms echter veel te lastig en zo komt het voor dat je minutenlang in achtervolging zit. Vooral met tragere auto’s die nog niet zijn geüpgraded is het soms een hel om te ontsnappen en dan is je expres laten arresteren minder irritant dan de achtervolging.

Heerlijk driften door goede controls
Meer dan 200 races winnen en keer op keer uit de handen van de politie blijven, lukt natuurlijk niet als je geen goede controle over de wagen hebt en gelukkig is dit 1 van de sterkste punten van de game. De controle over de auto’s is uitstekend te noemen. Onder de schouderknoppen zitten het gas- en rempedaal en de handrem zit onder het vierkantje. De auto’s zijn niet te gevoelig en niet te stroef en scheuren lekker over het wegdek van Fairhaven. Heerlijk met 200 kilometer per uur door bochten driften behoort hierdoor tot de mogelijkheden en is met een beetje oefening eenvoudig onder controle te krijgen. De besturing heeft Criterion prima voor elkaar en dat is bij een racegame wel zo belangrijk.

Singleplayer wordt eentonig
Veel verschillende racetypes zijn er niet en dat zorgt er voor dat de singleplayer na verloop van tijd eentonig wordt. Racen en politieachtervolgingen zijn naast de flitspalen en het kapotrijden van billboards het enige waar je mee bezig bent en omdat er maar een paar verschillende racetypes zijn, is het iets te beperkt. Dat elke auto op dezelfde manier geüpgraded wordt, draagt ook niet bij aan de afwisseling. Fairhaven is niet saai en de races zijn spectaculair, maar de singleplayer mist afwisseling en dat is jammer.

Multiplayer maakt game beter
Waar de singleplayer iets te eentonig is, is dat online totaal niet het geval. Op elk moment kun je via het Easydrive menu online gaan. Online rij je met maximaal 4 man door Fairhaven en speel je een lijst aan events waarmee iedereen Speed Points verdient. Online zijn er meer events en uitdagingen dan offline. Zo moet je buiten de standaard racetypes soms strijden om de verste sprong, de hoogste snelheid, de meeste takedowns en andere simpele, maar leuke uitdagingen.

Onlineverbinding een must?
Een online verbinding zorgt er ook voor dat alles wat je doet in Fairhaven geüpload wordt door middel van Autolog. Scheur je met 280 kilometer per uur langs een flitspaal, dan zie je meteen een ranglijst van jou en je vrienden. Ook uitslagen van races en algemene voortgang worden weergegeven in lijstjes waarop je kan zien hoe je het doet in verhouding met je vrienden. Onine gameplay en online functies voegen dus echt een laag toe aan de game en zijn door de singleplayer die op den duur eentonig wordt eigenlijk wel een vereiste.

Vita-versie net zo goed
In het begin van de review haalde ik al aan dat de Vita-versie vrijwel identiek is aan de grote broer op de consoles en de pc. Natuurlijk is het grafisch wat minder dan op een groot televisiescherm en zorgt het kleinere scherm voor iets minder overzicht dan op een groot scherm, maar dat mag geen verrassing zijn. Verder zijn er maar weinig echte beperkingen. Zo is het aantal spelers waarmee je online door Fairhaven scheurt, beperkt tot een maximum van 4, op de consoles is dit 8. Ook is er op de Vita minder verkeer op de wegen van Fairhaven. Begrijpelijke beperkingen en ze zorgen er voor dat de game zeker niet minder is.

Plus- en minpunten
+ Vette racemonsters
+ Spectaculaire politieachtervolgingen…
+ Goede controls
+ Multiplayer is tof en afwisselend
+ Vita-versie niet minder

- Unlocken nieuwe auto’s niet altijd speciaal
- …die soms veel te lang duren
- Singleplayer wordt eentonig

Conclusie
Need for Speed: Most Wanted voor de PlayStation Vita doet niet onder voor de andere versies van de game en dat is een groot compliment. Er zijn een paar kleine beperkingen zoals minder goed zicht, mindere graphics en minder verkeer op de wegen, maar dat zijn wel begrijpelijke beperkingen. Dat Criterion aan het roer van deze NFS staat, is duidelijk te merken; Most Wanted heeft een lading zeer toffe wagens en speelt heerlijk weg in een leuke en grote vrije wereld. Offline is de game vermakelijk, maar online is Most Wanted nóg beter. Ook online functies voegen veel toe aan de game. Hierdoor is een onlineverbinding eigenlijk wel een must. Kun je niet online spelen? Dan is Need for Speed: Most Wanted nog steeds een toffe game, maar kun je wel een punt van de score aftrekken.

8/10

Bron: Gaming Only

De intro is echt super vet zeg . Een lekker nummer van Muse om de game mee te beginnen. Hiermee scoort de game wat extra punten . Verder heb ik ongeever een uur gespeeld en het bevalt me prima.

Laat me trouwens even weten als je op de Xbox speelt en je een keer zin hebt om online te racen .

Weet je wat ik mis in deze game? De Takedown camera waar Criterion zo om bekend staat.

Ik snap niet echt waarom ze die achterwege hebben gelaten... het gaf juist voldoening om een mooie shot te zien van de (politie)auto die je net een tik had gegeven....zonde!

Goede review, SvV_Ying! Hoop dat ik hem morgen binnenkrijg. Je zegt alleen dat je sommige auto's onbenut laat omdat ze te sloom zijn als je al snellere hebt vrijgespeeld. Alleen iedere wagen heeft toch een aparte set van races, dus moet je toch ook elke wagen gebruiken om alles uit te spelen?

avatar van creepy_one
Aan de eerste stemmen te zien is dit de eerste NFS game in jaren (op hot pursuit na) die niet faalt. Ik heb de game zelf nog niet, maar dat zal zeker gebeuren

Hadouken schreef:

Klopt, wil je 100% races uitspelen dan moet je elke auto gebruiken. Om door te komen in de game is dit echter niet noodzakelijk.

Heb inmiddels ook een uurtje gespeeld en ben nog niet onder de indruk helaas. Op een of andere manier gaf Burnout Paradise me het gevoel in een enorme speeltuin belandt te zijn en dat gevoel heb ik hier nog niet. Het racen zelf is sowieso nog wat onwennig dus het zal ook daar mee te maken hebben.

Wat me vooral stoorde was de onduidelijke wegaanduiding ( al wordt dat wel beter als je de stad beter leert kennen), de crashes op burgers die voor je rijden ( bij Paradise kon je deze aan de kant rammen) en de enorme hoeveelheid aan statistiekjes die vooral opdoemen in multiplayer. Onoverzichtelijk soms en haalt de vaart uit het spel. Maar dit is allemaal na 'slechts' een uur spelen.

avatar van Dutch-J3ff
Wat een toffe race game!!
Naar mijn mening de beste Need for Speed tot nu toe.

Alleen wat mij opvalt is dat de wereld erg veel op die van Burnout Paradise lijkt lol
Het ziet er alleen stukken beter uit...

Heb tijdje terug de demo gespeeld en zag er gruwelijk tof uit, wel erg jammer dat je 'm niet kunt customizen aangezien dit street racing en geen 'legale' racing á la Gran Turismo. Jammer, erg jammer, maar ik ga 'm sowieso halen als ik een leuke deal kan krijgen.

avatar van johnbrou
het is geen slecht spel maar vind het echt veelste veel op burnout lijken maar dan met echte auto''s, voor de rest vind ik het ook jammer dat het tunen weg is gehaald dat de vorige most wanted wel had en dat vond ik stukken leuker dan dit deel, voor de rest tof spel voor even tussen door .

avatar van creepy_one
Waarom zo weinig stemmen?????

avatar van Mega Man
Misschien een rare vraag maar is deze game een soort remake? Ik geloof namelijk dat ik de titel Most Wanted ook ken van een andere NFS game.

Shinobi schreef:

Was ook hetzelfde met Hot Pursuit twee jaar geleden. Ik heb gelezen dat Most Wanted de interpretatie van Criterion is.

In feite dus Most Wanted hoe Criterion het geïnterpreteerd heeft.

spelfreak
Mega Man schreef:
Er is inderdaad een ander nfs met Most Wanted als subtitel. Volgens mij uit 2005. Dit is niet een remake daarvan, maar wel hetzelfde idee.

avatar van jw1982
Jammer, dit spel is totaal onoverzichtelijk en de auto's zijn zeer moeilijk te besturen. Voor mij een zware tegenvaller, heb hem nu 2 dagen gespeeld en FIFA13 zit er alweer in.

jw1982 schreef:
Het vraagt enige gewenning. Eens je de besturing meester bent is het echter genieten geblazen!

avatar van jw1982
Wassup ! schreef:

Je hebt gelijk, ik ben ook gewoon een zeikerd. Heb hem een tweede kans gegeven en het is inderdaad de moeite waard. Het enige waar ik me wel aan blijf ergeren is het onlogische in het spel. Je kunt je opponenten nog zoveel takedowns geven, binnen 10 seconde zit hij weer vlak achter je. Dat is jammer, verder is het een zeer vermakelijke game!

jw1982 schreef:

En het is het net zo leuk als Burnout Paradise? Ik zit nog wat te twijfelen over dit spel, ook na de demo. Burnout Paradise heb ik dan wel weer heel veel gespeeld dus ik zoek iets soortgelijks.

avatar van SilverGun
Dit is in principe gewoon Paradise maar dan met licensed auto's en als gevolg daarvan een iets minder dramatisch schademodel. Topspel in elk geval.

Erg goede game. Zijn genoeg auto's om te verzamelen en de races zijn van een goede moeilijkheidsgraad. Enige minpuntje vind ik dat een andere auto praktisch dezelfde races moet doen om de auto up te graden

avatar van Martijn
Het zal misschien aan wennen liggen maar ik vind de besturing behoorlijk stroef, helemaal als je het vergelijkt met de besturing van Driver San Francisco, waarbij ik de besturing perfect vind.

spelfreak
Geen probleem met besturing gehad, het is wel erg arcade achtig, ik weet niks over Driver, is dat misschien meer een Sim dan Arcade?

avatar van Martijn
Nou de besturing was gewoon een kwestie van wennen schijnbaar ik rij nu in ieder geval een stuk beter dan in het begin. (lees 5 crashes per race ipv 10). Wat me wel opvalt dat in een spel met zoveel racemonsters als dit ik toch de races met bijvoorbeeld de Ford Focus het leukst vind. Ik hou wel van die ofroad/road races, doet me sterk denken aan de rallycross wedstrijden die zijn ook altijd wel spectaculair.

Het origineel is vele malen beter.

Waar ik de re-interpretatie van Criterion met Need for Speed: Hot Pursuit (2010) geslaagd vond, omdat die game trouw blijft aan het origineel. Vind ik dat Criterion de plank met dit deel misslaat.

Het grootste manco van deze game is dat het voor mij niet voelt alsof ik echt progressie maakte. Als speler wordt je in het fictieve stadje Fairhaven gegooid en je moet jezelf maar zien te redden, met als enige onderbouwing dat je tien Most Wanted racers moet neerhalen. Dit doe je door zoveel mogelijk 'Speed Points' te verzamelen, deze verkrijg je door races te winnen, zo snel mogelijk langs flitspalen te racen, billboards en security gates te vernielen enz.
Dit is allemaal leuk en aardig, maar zodra je een snelle auto hebt gevonden ga je minder snel terug naar een langzamere auto. Daardoor zijn de races niet echt moeilijk te noemen en scheur je er zo doorheen.

Daarnaast speelt het gebrek aan een echt verhaal de game te parten. In het origineel had je ook daadwerkelijk een duidelijk doel om de nummer één neer te halen en hadden de andere racers ook een 'smoel' en enige achtergrondinformatie. Hier kon het me eigenlijk vrij weinig schelen en speelde ik alleen maar door voor de Most Wanted auto's.

De politie kan vrij irritant zijn in de game en sommige achtervolgingen kunnen echt lang doorgaan. Het ontbreken van 'hiding spots' en 'pursuit breakers' uit het origineel is een gemis, want alleen als je een bepaald trucje (treinbaan op Vincennes Road) weet kun je ze makkelijk afschudden.
Tevens zit er geen straf aan vast als je opgepakt wordt, waar je in het origineel gewoon je auto kwijt was.

Autolog 2.0 is gelukkig wel een leuke toevoeging, een online verbinding is een must. Omdat zowat alle statistieken opgeslagen worden, bijvoorbeeld hoe snel je langs een flitspaal hebt gereden of hoe ver je door een billboard hebt gesprongen. Met name laatstgenoemde is wel lachen, omdat je dan de avatar te zien krijgt van een vriend die het verst heeft gesprongen. Dit zorgt wel voor enige competitie onderling.

De multiplayer zelf is vermakelijk, dit is volledig naar je eigen hand te zetten omdat je zelf gecreëerde 'speedlists' kunt maken die bestaan uit o.a. challenges, races enz.

Tot slot zit het met de graphics prima in elkaar. Met name het schademodel is goed, na een crash is goed te zien dat je auto bijna total loss is.
Hierbij mag ik de sound van de verscheidene auto's zeker niet vergeten, een Lamborghini klinkt ook echt als een Lamborghini enz.

Al met al best een vermakelijk game, maar het komt helaas nergens in de buurt van het origineel. De repetitieve gameplay helpt hier ook niet bij, al speelt het wel aardig weg.

3,5 Sterren.

avatar van Martijn
Opzich wel mee eens behalve dat ik mij er toch wel bijzonder goed mee vermaak. Ik vond Driver San Francisco meer fun maar wat Most Wanted wel erg goed doet is dat elke auto ook echt anders voelt waardoor er toch wat extra variatie in zit. Ik pak ook wel weer af en toe een langzamere auto omdat die meestal de leukere races hebben (vliegtuig kerkhof) en soms gewoon erg lekker rijden of gewoon bijzonder mooi zijn, de Cobra bijvoorbeeld.

avatar van Spawn
Erg fijn racespel. De controls voelden in het begin wat onwennig maar als je de slag eenmaal te pakken hebt vind ik het de beste controls voor een racespel.

Het spel opent mooi met een Porsche Carerra S met op de achtergrond een nummer van Muse. Wereldje is mooi vormgegeven en de auto's zijn schitterend gemaakt. Ze rijden bijna allemaal anders en mijn favoriet was de McClaren MP4 12C. Hiermee heb dan ook alle most wanted races gehaald nadat ik hem had vrijgespeeld.

Het grote nadeel vind ik de politieachtervolgingen. Die waren na 5 keer niet meer leuk. Het is zo lastig ze kwijt te raken dat je je eigen gewoon laat arresteren, wat eigenlijk veel makkelijker is. Al met al heb ik het graag gespeeld en was het over het algemeen bovengemiddeld. Daarom ook een keurige 7 voor dit spel.

bro
Gratis te downloaden op Origin, nu!

Autobahn
Dit is het allereerste need for speed spel dat ik ooit speelde en ik kan het dus niet vergelijken met voorgaande delen. Je hebt lekker veel auto's, alleen het probleem is dat je met al die auto's maar een beperkt aantal races kan doen, dus dat wordt wel saai.
De besturing werkt prima, alleen als je met bijv. de Bugatti Veyron rijdt, is het erg moeilijk om verkeer te ontwijken, wat af en toe frustrerend is. Dit valt mee met een langzamere auto.
De politie is moeilijk kwijt te raken in dit spel. Als je op de lagere heat niveaus zit, dan kun je er nog wel aan ontsnappen, maar hoger is bijna onmogelijk.
De most wanted races in dit spel zijn de hoogtepunten van dit spel. Deze races zijn erg spannend met veel politie. Als je eenmaal zo'n race hebt gewonnen en je speelt de most wanted auto vrij, geeft je dat een voldaan gevoel.
Het spel zelf draait voor mijn gevoel minder om racen dan dat het geval zou moeten zijn in een racespel. Je bent vooral bezig om auto's te verzamelen, billboards kapot te maken, geflitst te worden met een zo'n hoog mogelijke snelheid etc. Daarnaast, los van de most wanted races, zijn de races ook minder boeiend.
Verder, toen ik eenmaal alle auto's had verzameld, was ik wel klaar met het spel en had ik niet het gevoel van dat ik dit nog heel veel zou spelen.
Maar het was wel een goed spel. Vooral het verzamelen van auto's vond ik erg leuk! Dus vier sterren hiervoor (overigens alleen gebaseerd op de single player, ik heb nooit multi player gespeeld).

Autobahn
Ik ben toch iets te enthousiast geweest met mijn beoordeling. Nu ik de laatste tijd wat oudere racespellen heb gespeeld, ben ik erachter gekomen dat dit spel nogal wat mankementen heeft:
-Ik heb eerder geschreven dat ik verzamelen van auto's erg leuk vond. Dit moet ik toch herzien. Het geeft veel meer voldoening om een auto vrij te spelen in racespellen dan dat je zomaar een Porsche op de weg vindt en er in kunt gaan stappen. Dat is een minpunt.
-Je hebt dit spel zo uit. Als je een beetje ervaring hebt met racegames, dan is dit zeker geen moeilijk spel. Je hebt dan ook snel alle most wanted auto's vrijgespeeld (een aantal van die races zijn overigens wel aardig pittig). Heb je die auto's, dan ben je eigenlijk wel klaar. Dit spel heeft maar een beperkt aanbod aan races en de races zijn ook niet voor alle auto's toegankelijk, want een auto heeft maar een beperkte selectie aan races. Verder kun je ook alle billboards nog kapot maken, maar wie zit daar op te wachten?
-De open wereld in dit spel is niet bijzonder. Het is niet leeg, maar er valt ook weinig in te beleven.
-Verkeer ontwijken is hartstikke lastig in dit spel, zeker als je een snelle auto hebt. Soms verschijnt er ook een verkeersauto uit het niets, waar je dan tegen aanbotst en dat kost je de race.
-Het draait minder om racen. In plaats daarvan ben je vooral bezig met het verzamelen van auto's, het kapotmaken van billboards, geflitst worden op een zo'n hoog mogelijke snelheid etc. Erg jammer, want wat Need for Speed (en racegames in het algemeen) altijd zo leuk maakte, was dat je in een auto kon stappen en lekker kon gaan racen. Niet meer, niet minder.

Toch niet zo geweldig als ik dacht, maar het is ook weer geen slecht spel. Achtervolgd worden door de politie is spannend, je hebt een ruime keuze uit wagens en de most wanted races zijn erg spannend. Ik maak er 3 sterren van.

avatar van Duke Nukem
NFS aapt Burnout Paradise na, met een slechtere besturing dan. Het zal wel meer simulatie zijn, maar als je tegen elke muur of tegenligger aanknalt omdat je auto bijna onbestuurbaar is, dan is er maar weinig fun aan. Je went er natuurlijk na een tijdje wel aan, maar eens je een klein foutje maakt kun je dit niet meer herstellen want de auto draait niet snel genoeg de andere kant op. Ik wil tenslotte NFS spelen en niet Burnout botsautootjes.

In tegenstelling tot BP zijn er online wel nog spelers te vinden om mee te racen. Er zijn een pak leuke auto's, maar die krijg jij natuurlijk niet meteen om leuk mee rond te rijden, en dan start jij je eerste race met een Ford Focus tegen Bugatti's en dergelijke snelheidsduivels. De stad ziet er degelijk uit, met overal zaken (banken, vuilbakken, lantaarnpalen) die je kapot kunt rijden. Het geluid van de motoren klinkt ook goed. Maar er valt erg weinig te beleven in dit spel. Je rijdt eenzaam doorheen de stad op zoek naar markers om een korte race met slechts een tegenstander op te starten. Dan hou je L2 en R2 ingedrukt om de race op te starten.

Af en toe krijg je een horde politieauto's achter je aan die je moet zien af te schudden, maar waar dit in de oudere NFS: Hot Pursuit spelletjes nog verhoogde adrenaline en extra spanning bracht is het hier eerder irritant want de politie komt in vliegende vaart van achteren op je ingereden. Ik zie ook geen optie om zelf als copper te spelen. Racers die het moeten hebben van een open wereld zijn gewoon niet mijn ding. Geef mij maar een ouderwets racespel waarbij je een baan en een auto kiest, en dan gaan met die banaan!