
Watch_Dogs (2014)
Alternatieve titel: Watch Dogs
mijn stem
3,36
(84)
84 stemmen
PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Wii U / Google Stadia
Action
single player / online
Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft
In dit third person actiespel heeft een Central Operating System de stad Chicago in zijn greep. De speler, die de rol van hacker Aiden Pearce op zich neemt, verzet zich tegen dat systeem, dat er op gericht is mensen te volgen en informatie over ze op te slaan via mobiele telefoons en online profielen. Als hacker kan Pierce de stad letterlijk als wapen gebruiken, zoals telecommunicatie plat leggen en stoplichten aan- of uitzetten.
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2014, 16:13 uur
Een grafische downgrade is bijna een understatement, het is óók op de pc niet zo mooi als beweerd werd.
De gameplay vind ik vooralsnog niet echt geweldig, redelijk slecht te noemen zelfs! Misschien is het een kwestie van wennen, dat hoop ik dan maar, want tot nu toe vind ik het een behoorlijke telleurstelling.
De gameplay vind ik vooralsnog niet echt geweldig, redelijk slecht te noemen zelfs! Misschien is het een kwestie van wennen, dat hoop ik dan maar, want tot nu toe vind ik het een behoorlijke telleurstelling.
0
geplaatst: 27 mei 2014, 19:23 uur
Ik durf het (nog) niet te kopen voor de pc. Ik hoor de meest afschuwelijke verhalen over de optimalisatie. En de afgelopen tijd zijn er meerdere grote titels uitgekomen die matig draaiden op de pc.
0
geplaatst: 27 mei 2014, 20:50 uur
Even na al dat zure beetje bitchy gedoe een wat positiever geluid. Op de ps4 is er grafisch zeker niets op aan te merken. Vooral bij het autorijden wordt er een strakheid gerealiseerd die duidelijk op voorgaande gen niet haalbaar was. Qua gameplay heb ik op dit moment de indruk dat het voor mijn gevoel misschien wel GTA 5 overtreft.
Die shootouts waren wat mij betreft ook niet alles.
Hoe dan ook niks op aan te merken, lekker spelletje.
Die shootouts waren wat mij betreft ook niet alles.
Hoe dan ook niks op aan te merken, lekker spelletje.
0
geplaatst: 27 mei 2014, 21:42 uur
Ik ben van plan deze volgende week te gaan halen. Heb nog geen next gen console, komt er pas van de zomer maar hoe kan het in godsnaam dat de game er in 2012 op de E3 er veel mooier uitzag dan nu het affe product...? Mega vreemd, je ziet echt zoveel verschil tussen de beelden.. See it for yourself:
Watch dogs 2014 vs 2012
Watch dogs 2014 vs 2012
0
geplaatst: 27 mei 2014, 23:39 uur
De enige rede die ik kan bedenken voor een downgrade is dat het misschien toch te zwaar was voor het spel en dat het ten koste ging van de snelheid/gameplay of andere dingen voor de speelervaring? Maar aangezien het in de demo blijkbaar mooier en uitgebreider was dan hoe het nu is, zou ik ook niet weten waar die beslissing vandaan komt. Al vind ik het er nog steeds erg mooi uitzien in de filmpjes. (Maarja, ik ben dan ook vooral Nintendo gewend...)

0
kiriyama
geplaatst: 28 mei 2014, 00:14 uur
Destijds in 2012 wisten ze de specs voor de next-gen nog niet. Nu blijken die wat tegen te vallen en kunnen ze de pracht en praal van de eerdere demo's niet aan. Vandaar de downgrade.
0
geplaatst: 28 mei 2014, 01:35 uur
Na een aantal uren gespeeld te hebben ben ik toch bang geworden dat Watch Dogs een net niet ervaring gaat worden. Waar het grafisch prima uit ziet (PS4) snap al het gedoe hierom dan ook niet zo zeer, voelt het auto rijden en het "lopen" raar aan. Wat het precies is weet ik niet maar het voelt allemaal niet zo lekker en natuurlijk aan.
Ik ben tot nog toe alles behalve overtuigd van WD. Hoop dat sit groeit in de game en een gewenning gaat worden aangezien het aanbod op de PS4 echt gruwelijk mager te noemen is!
Ik ben tot nog toe alles behalve overtuigd van WD. Hoop dat sit groeit in de game en een gewenning gaat worden aangezien het aanbod op de PS4 echt gruwelijk mager te noemen is!
0
geplaatst: 28 mei 2014, 12:31 uur
kiriyama schreef:
Destijds in 2012 wisten ze de specs voor de next-gen nog niet. Nu blijken die wat tegen te vallen en kunnen ze de pracht en praal van de eerdere demo's niet aan. Vandaar de downgrade.
Destijds in 2012 wisten ze de specs voor de next-gen nog niet. Nu blijken die wat tegen te vallen en kunnen ze de pracht en praal van de eerdere demo's niet aan. Vandaar de downgrade.
Ah kijk, dat klinkt eigenlijk heel logisch, thanks!

0
geplaatst: 29 mei 2014, 02:13 uur
De sthealty aanpak van W_D (wat niet verplicht is) bevalt me tot nog toe wel. Waar Ubisoft in uit blinkt is een levendige stad creëeren, wat ze in AC IV al lieten zien doen ze nu nogmaals (voor mijn gevoel wel minder). Er is echter genoeg te doen en je wordt dood gegooid met zinloze info over mensen die rondlopen wat in de eerste uurtjes zeker leuk is om te lezen. Het hacken geeft een extra dimensie aan de stad en kan je de nodige uren plezier geven. Hoe het verweven is in bepaalde "missie's" of "opdrachten" brengt de nodige variatie mee in de manier van aanpakken.
De shootouts zijn degelijk en moeten het vooral van de A.I van je tegenstander hebben, die best pittig is (een stuk beter als in veel andere games in het genre).
Het grootste probleem zit hem voor mij in de echt belabberd aanvoelende auto's. Het rijd niet fijn, botsingen zien er met vlagen redelijk vreemd uit en de camera draait met vlagen helemaal weg waardoor je geen zicht meer op de weg voor je hebt. Waar het bij GameKings afgedaan werd met dat je er dan niet goed in bent vind ik erg kort door de bocht aangezien het voor mijn gevoel veel beter aanvoelde in GTA V, Sleeping Dogs en de oudere Saints Row games. Jammer punt aangezien het hack gedeelte hier ook een echte meerwaarde had kunnen zijn m.b.t. de achtervolgingen
Grafisch vind ik Watch_Dogs wisselend. Het ene moment ziet het er strak uit en gaat Aiden vloeiend door zijn omgeving maar er zitten foutjes in zo regend het in Chicago blijkbaar ook in tunnels en onder de bruggen, blijft er weinig tot geen water op de weg liggen. Jammer en had meer ingezeten.
Verhaal heb ik nog weinig van gespeeld al zien de cutscenes er strak uit en was de openingsmissie toch goed uitgedacht.
Het punt wat ook door GameKings werd aangedragen over de ontwikkelingstijd van GTA V t.o.z.v. Watch_Dogs en het personeel wat RS blijkbaar aanvoert om het te maken vond ik helemaal belachelijk. Voor zover ik weet heb ik voor GTA V 49,- betaald en voor Watch_Dogs 64.99, daarbij komt deze ook nog eens uit een PS4 en was er dus betere hardware tot de beschikking van Ubisoft t.o.z.v. RS. Ik vind als je als uitgever het volle pond vraagt voor een game, wat RS en Ubisoft doen voor deze titels (en terecht ook niet daar van) horen ze ook met de zelfde maatstaven beoordeeld te worden. Watch_Dogs heeft zijn mankementen en is blijkbaar niet de geweldige game ervaring geworden die verwacht en beloofd werd door Ubisoft en hier mag het ook best op afgerekend worden. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het slecht is maar het goedpraten en ophemelen van dit soort titels door de "grote" game journalisten is vaak schrijnend en voor mijn gevoel ook niet geheel objectief meer (komt ook al zeer regelmatig voor bij de titels van CoD, BF en Fifa etc.).
Watch_Dogs is een degelijke game die vergeleken moet worden met GTA V aangezien dit de norm is voor moderne free roaming games, Echter vind ik dat GTA V beter in elkaar steekt (ga er bij voorbaat van uit dat ook het verhaal beter is, kan ik op terug komen) en lijkt het mij sterk dat Ubisoft ondanks het toevoegen van het hacken (wat dus wel echt een meerwaarde is in deze wereld) en de levendige stad RS naar de troon gaat steken en dat GTA V dus nog steeds het beste is wat we in dit genre tegenkomen (mijn mening).
Maar in deze magere tijd qua games op de next gen zeker een must have en een van de betere titels die we gaan zien in het debuutjaar van de PS4 en XBox One.
De shootouts zijn degelijk en moeten het vooral van de A.I van je tegenstander hebben, die best pittig is (een stuk beter als in veel andere games in het genre).
Het grootste probleem zit hem voor mij in de echt belabberd aanvoelende auto's. Het rijd niet fijn, botsingen zien er met vlagen redelijk vreemd uit en de camera draait met vlagen helemaal weg waardoor je geen zicht meer op de weg voor je hebt. Waar het bij GameKings afgedaan werd met dat je er dan niet goed in bent vind ik erg kort door de bocht aangezien het voor mijn gevoel veel beter aanvoelde in GTA V, Sleeping Dogs en de oudere Saints Row games. Jammer punt aangezien het hack gedeelte hier ook een echte meerwaarde had kunnen zijn m.b.t. de achtervolgingen
Grafisch vind ik Watch_Dogs wisselend. Het ene moment ziet het er strak uit en gaat Aiden vloeiend door zijn omgeving maar er zitten foutjes in zo regend het in Chicago blijkbaar ook in tunnels en onder de bruggen, blijft er weinig tot geen water op de weg liggen. Jammer en had meer ingezeten.
Verhaal heb ik nog weinig van gespeeld al zien de cutscenes er strak uit en was de openingsmissie toch goed uitgedacht.
Het punt wat ook door GameKings werd aangedragen over de ontwikkelingstijd van GTA V t.o.z.v. Watch_Dogs en het personeel wat RS blijkbaar aanvoert om het te maken vond ik helemaal belachelijk. Voor zover ik weet heb ik voor GTA V 49,- betaald en voor Watch_Dogs 64.99, daarbij komt deze ook nog eens uit een PS4 en was er dus betere hardware tot de beschikking van Ubisoft t.o.z.v. RS. Ik vind als je als uitgever het volle pond vraagt voor een game, wat RS en Ubisoft doen voor deze titels (en terecht ook niet daar van) horen ze ook met de zelfde maatstaven beoordeeld te worden. Watch_Dogs heeft zijn mankementen en is blijkbaar niet de geweldige game ervaring geworden die verwacht en beloofd werd door Ubisoft en hier mag het ook best op afgerekend worden. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het slecht is maar het goedpraten en ophemelen van dit soort titels door de "grote" game journalisten is vaak schrijnend en voor mijn gevoel ook niet geheel objectief meer (komt ook al zeer regelmatig voor bij de titels van CoD, BF en Fifa etc.).
Watch_Dogs is een degelijke game die vergeleken moet worden met GTA V aangezien dit de norm is voor moderne free roaming games, Echter vind ik dat GTA V beter in elkaar steekt (ga er bij voorbaat van uit dat ook het verhaal beter is, kan ik op terug komen) en lijkt het mij sterk dat Ubisoft ondanks het toevoegen van het hacken (wat dus wel echt een meerwaarde is in deze wereld) en de levendige stad RS naar de troon gaat steken en dat GTA V dus nog steeds het beste is wat we in dit genre tegenkomen (mijn mening).
Maar in deze magere tijd qua games op de next gen zeker een must have en een van de betere titels die we gaan zien in het debuutjaar van de PS4 en XBox One.
0
geplaatst: 29 mei 2014, 16:47 uur
Game bevalt me prima tot op heden. Gevarieerde gameplay, interessante verhaallijn en personages. Grafisch ziet het er gelikt uit (xbox1)
Enige minpunt is het autorijden, jammer.
Zeker waar
Enige minpunt is het autorijden, jammer.
carlo schreef:
Maar in deze magere tijd qua games op de next gen zeker een must have en een van de betere titels die we gaan zien in het debuutjaar van de PS4 en XBox One.
Maar in deze magere tijd qua games op de next gen zeker een must have en een van de betere titels die we gaan zien in het debuutjaar van de PS4 en XBox One.
Zeker waar

0
geplaatst: 29 mei 2014, 20:59 uur
kiriyama schreef:
Destijds in 2012 wisten ze de specs voor de next-gen nog niet. Nu blijken die wat tegen te vallen en kunnen ze de pracht en praal van de eerdere demo's niet aan. Vandaar de downgrade.
Destijds in 2012 wisten ze de specs voor de next-gen nog niet. Nu blijken die wat tegen te vallen en kunnen ze de pracht en praal van de eerdere demo's niet aan. Vandaar de downgrade.
Raar als ik dit met een behóórlijke schep zout neem? AS4 en zelfs GTA V op de PS3 zagen er uiteindelijk een stuk beter uit dan dit.

0
kiriyama
geplaatst: 29 mei 2014, 21:42 uur
Die kwamen ook niet gelijktijdig op de PC uit. Cross-platform developing zal daar toch een rol in spelen.
0
geplaatst: 30 mei 2014, 04:10 uur
Dan lijkt het er toch op dat het eerder met een te behalen deadline te maken heeft? Hype rondom de game begon na voormalig uitstel af te nemen, en aangezien er geen grote releases zijn voorlopig is de releasedatum erg gunstig. Zeker na de vermelde performance problemen heeft het alles weg van een product wat te ambitieus of haastig afgewerkt is.
Dat ze met deze marginale verschillen de PS4 tot zijn max zouden hebben gedreven lijkt me zéér sterk.
Dat ze met deze marginale verschillen de PS4 tot zijn max zouden hebben gedreven lijkt me zéér sterk.
0
geplaatst: 30 mei 2014, 17:42 uur
Moet zelf toch zeggen dat ondanks dat het niet de mindblowing graphics zijn die we voorgeschoteld kregen tijdens de (E3?) trailer, de game er nog steeds erg mooi uitziet hoor. Neem bijvoorbeeld de reflecties van het water en regen, maar ook de opkomende zon, is een lust voor het oog.
Mag inderdaad wel hopen dat dit niet het maximale is wat men uit de PS4 kan halen, maar dit is imho toch zeker een goed begin.
Mag inderdaad wel hopen dat dit niet het maximale is wat men uit de PS4 kan halen, maar dit is imho toch zeker een goed begin.
0
geplaatst: 31 mei 2014, 01:08 uur
Ik heb er nu een aantal uur opzitten met de PS3 versie. Als eerste wil ik zeggen dat het gewoon bullshit is dat het er op de last gen lelijk uitziet. Ik heb de PS4 versie ook gespeeld en de verschillen zitten met name in het contrast en de helderheid van de game. Als je de beelden van op de E3 2012 ook even loslaat, (want zo mooi als toen is het inderdaad niet nee) is het gewoon een mooie game om te zien. Ik vind Aiden Pearce ook een intressante character. Las ook hier en daar dat sommige mensen het nogal een nietzeggende character vonden met weinig verhaal om zich heen maar ik denk zeker dat dit in het verloop van de game nog wel gaat veranderen. De 'gimmick' met het hacken van je omgeving is echt fantastisch gedaan, tijdens achtervolgingen schakel je met 1 druk op de knop je vijanden uit met behulp van de omgeving. Supergaaf als je 4 politiewagens op elkaar ziet knallen als jij snel even alle stoplichten overswitched. Ook de combat voelt strak aan, bullittime, finishing moves, niet veel nieuws onder de zon, maar blijft wel gewoon tof om te doen. Het enige nadeel wat ik heb is dat het schademodel van je auto gewoon heel laag is, en het rijden is veel te arcade en voelt ook met name niet bevredigend aan. En het rijden is toch wel een belangrijk aspect aan de gameplay van Watch Dogs...
De informatie die je krijgt over personen op straat is trouwens ook handig. Is het een zwerver = laat maar lopen. Werkt diegene bij een bank en verdient ie 30.000 per jaar? Blijf hem op z'n hielen en probeer z'n bankrekening te hacken zodat ik weer nieuwe outfits kan kopen en een paar dagen fulltime in de kroeg kan zitten. Vind het hier wat leuker om geld van mensen af te persen dan in bv een GTA waarin de enige optie is die persoon tot moes te slaan en dan z'n doekoe pakken.
Oh, en de game is met name erg verslavend, kwam er niet achter weg deze avond.
De informatie die je krijgt over personen op straat is trouwens ook handig. Is het een zwerver = laat maar lopen. Werkt diegene bij een bank en verdient ie 30.000 per jaar? Blijf hem op z'n hielen en probeer z'n bankrekening te hacken zodat ik weer nieuwe outfits kan kopen en een paar dagen fulltime in de kroeg kan zitten. Vind het hier wat leuker om geld van mensen af te persen dan in bv een GTA waarin de enige optie is die persoon tot moes te slaan en dan z'n doekoe pakken.
Oh, en de game is met name erg verslavend, kwam er niet achter weg deze avond.
0
geplaatst: 1 juni 2014, 10:00 uur
Tevreden gamer hier heur. Zoals ik al zei een bijzonder lekker spelleke. Zou niet weten wat deze game anders had moeten doen om eventuele verwachtingen beter waar te maken.
Het autorijden ja, dat is geen GTA. Maar dat was dan ook niet mijn verwachting.
Tot zover met setting en personages ook zeer optimaal. Toffe introductie bijvoorbeeld ook van het personage Jordi.
En het speelt gewoon allemaal erg lekker weg, niks op aan te merken.
Ik had weer eens zin in een toffe sandbox ervaring en die hebben we wat mij betreft gewoon ruimschoots gekregen.
Tot nu toe nog niet bepaald ver in de story maar het moet wel heel raar lopen wil dit niet gewoon een toppertje zijn en blijven.
Het autorijden ja, dat is geen GTA. Maar dat was dan ook niet mijn verwachting.
Tot zover met setting en personages ook zeer optimaal. Toffe introductie bijvoorbeeld ook van het personage Jordi.
En het speelt gewoon allemaal erg lekker weg, niks op aan te merken.
Ik had weer eens zin in een toffe sandbox ervaring en die hebben we wat mij betreft gewoon ruimschoots gekregen.
Tot nu toe nog niet bepaald ver in de story maar het moet wel heel raar lopen wil dit niet gewoon een toppertje zijn en blijven.
0
geplaatst: 1 juni 2014, 14:29 uur
Mijn verwachtingen van W_D waren juist wel toren hoog. Met name de ervaring wat Ubisoft heeft met de AC serie liet mij toch echt geloven dat dit een echte concurent kon worden van GTA. Waar er al veel geprobeert hebben om mee te kunnen drijven op het concept van RockStar en dit misschien wel te verbeteren is eigenlijk nooit een andere studio hierin geslaagd. Games als Saints Row en Sleeping Dogs die helemaal over de top gingen met "belachelijke" actie en de nadruk hier dan ook erg op legde waren zeer vermakelijk maar hadden toch net niet zo op orde als RockStar. Andere zijn helemaal gefaald in het na proberen te bootsen van RockStar's open wereld game beleving.
Ubisoft is sterk in het maken van de hype en de (teaser) trailers van Watch_Dogs (ook ieder jaar met de Assassin's Creed games) zien er zo gruwelijk goed uit dat de verwacting stijgt. Daarbij speelt Ubisoft met Watch_Dogs goed in op het gene wat GTA nog niet deed. Namelijk hoe kun je de omgeving zoveel mogelijk in je voordeel gebruiken. Hierin moet ik een groot compliment maken. Het hacken is eigenlijk een simpele gimmick, want met een druk op de knop doe je het al. Het laten exploderen van elektrische kastjes of het af laten gaan van een alarm om "bewakers" af te leiden werkt en geeft je ook een mogelijkheid om het tactisch aan te pakken. Voor mij geeft het ongezien aanpakken van mijn opdracht de meeste voldoening en is dus ook echt mogelijk.
Het cover systeem werkt al ga je regelmatig tegen t verkeerde muurtje zitten of aan de verkeerde kant. Persoonlijk heb ik er een hekel aan dat devolopers een andere button lay-out menen te moeten gebruiken. GTA heeft iedereen gespeeld de toetsen zitten praktisch en logisch waarom dit dan veranderen? Dit is ook het geval met bijvoorbeeld CoD of BF. Echter is dit geen reden om Warch_Dogs af te vallen.
Watch_Dogs doet best veel dingen goed (sfeer en vermakelijk/veralavende gameplay) alleen ik had er meer van verwacht. Het hacken werkt en is simpel uit te voeren ik hoop alleen niet dat je op een gegeven moment gaat hacken om maar te hacken aangezien dit de gimmick is waar het om draait. Weer iemand zijn telefoon leeghalen, weer een kastje van de muur hacken zodat het open gaat. Al snap ik dat de game hier wel grotendeels op gebazeerd is, ik moet wel zeggen dat Aiden als hacker goddomme wel behoorlijk combat skills heeft en weinig moeite heeft met het uitmoorden van hordes "mannetjes" wat vermakelijk is om te doen maar lichtelijk vreemd te plaatsen is in de setting van zijn verhaal en het moraal wat hem drijft tot de acties die hij uitvoert (Assassin's Creed games hebben hier ook last van).
Al met al doet Watch_Dogs het gene wat het doet prima niet zo spectaculair en goed als ik verwacht had maar het zit zeer degelijk in elkaar en de meeste aspecten van de gameplay lopen soepel, het auto rijden blijf ik egt erg matig vinden.
Als ik er nu een punt aan zou geven zou t een nette 3.5 zijn maar ik wacht nog even op een groter deel van het verhaal. Hier wel de complimenten voor is dat er zoveel te doen is dat je snel "afgeleid" word als je het verhaal volgd.
Ubisoft is sterk in het maken van de hype en de (teaser) trailers van Watch_Dogs (ook ieder jaar met de Assassin's Creed games) zien er zo gruwelijk goed uit dat de verwacting stijgt. Daarbij speelt Ubisoft met Watch_Dogs goed in op het gene wat GTA nog niet deed. Namelijk hoe kun je de omgeving zoveel mogelijk in je voordeel gebruiken. Hierin moet ik een groot compliment maken. Het hacken is eigenlijk een simpele gimmick, want met een druk op de knop doe je het al. Het laten exploderen van elektrische kastjes of het af laten gaan van een alarm om "bewakers" af te leiden werkt en geeft je ook een mogelijkheid om het tactisch aan te pakken. Voor mij geeft het ongezien aanpakken van mijn opdracht de meeste voldoening en is dus ook echt mogelijk.
Het cover systeem werkt al ga je regelmatig tegen t verkeerde muurtje zitten of aan de verkeerde kant. Persoonlijk heb ik er een hekel aan dat devolopers een andere button lay-out menen te moeten gebruiken. GTA heeft iedereen gespeeld de toetsen zitten praktisch en logisch waarom dit dan veranderen? Dit is ook het geval met bijvoorbeeld CoD of BF. Echter is dit geen reden om Warch_Dogs af te vallen.
Watch_Dogs doet best veel dingen goed (sfeer en vermakelijk/veralavende gameplay) alleen ik had er meer van verwacht. Het hacken werkt en is simpel uit te voeren ik hoop alleen niet dat je op een gegeven moment gaat hacken om maar te hacken aangezien dit de gimmick is waar het om draait. Weer iemand zijn telefoon leeghalen, weer een kastje van de muur hacken zodat het open gaat. Al snap ik dat de game hier wel grotendeels op gebazeerd is, ik moet wel zeggen dat Aiden als hacker goddomme wel behoorlijk combat skills heeft en weinig moeite heeft met het uitmoorden van hordes "mannetjes" wat vermakelijk is om te doen maar lichtelijk vreemd te plaatsen is in de setting van zijn verhaal en het moraal wat hem drijft tot de acties die hij uitvoert (Assassin's Creed games hebben hier ook last van).
Al met al doet Watch_Dogs het gene wat het doet prima niet zo spectaculair en goed als ik verwacht had maar het zit zeer degelijk in elkaar en de meeste aspecten van de gameplay lopen soepel, het auto rijden blijf ik egt erg matig vinden.
Als ik er nu een punt aan zou geven zou t een nette 3.5 zijn maar ik wacht nog even op een groter deel van het verhaal. Hier wel de complimenten voor is dat er zoveel te doen is dat je snel "afgeleid" word als je het verhaal volgd.
0
geplaatst: 2 juni 2014, 08:07 uur
Het idee van een smartfoon met superkrachten lijkt misschien wat overdreven, maar vermakelijk is het wel.
Behoorlijk genieten zelfs, deze game. Blijf erbij dat het voor mij echt elke verwachting waarmaakt. 'Torenhoge' verwachtingen zijn misschien nooit verstandig, gewoon goede verwachtingen voor een strakke sandboxer die eens wat anders doet.
Vind het bijvoorbeeld wel verfrissend om auto's uit te schakelen niet door midden van schieten vanuit een auto wat hier schijnbaar niet eens mogelijk is maar dus door de verschillende hack mogelijkheden in de stad.
Verder ook echt top qua verhaal en personages tot nu toe. Die Jordi is tof zoals ik al zei, maar die ouwe knar is ook wel lachen.
Lekker helemaal geen matig of zelfs negatief geluid van mij over deze game.
Oja, en op de ps4 laat hij grafisch ook zeker niets te wensen over. Waar GTA 5 op de ps3 nog behoorlijk wat steekjes kon laten vallen is dat hier helemaal niet het geval. Lijkt mij een goede stap in de next gen richting.
Behoorlijk genieten zelfs, deze game. Blijf erbij dat het voor mij echt elke verwachting waarmaakt. 'Torenhoge' verwachtingen zijn misschien nooit verstandig, gewoon goede verwachtingen voor een strakke sandboxer die eens wat anders doet.
Vind het bijvoorbeeld wel verfrissend om auto's uit te schakelen niet door midden van schieten vanuit een auto wat hier schijnbaar niet eens mogelijk is maar dus door de verschillende hack mogelijkheden in de stad.
Verder ook echt top qua verhaal en personages tot nu toe. Die Jordi is tof zoals ik al zei, maar die ouwe knar is ook wel lachen.
Lekker helemaal geen matig of zelfs negatief geluid van mij over deze game.
Oja, en op de ps4 laat hij grafisch ook zeker niets te wensen over. Waar GTA 5 op de ps3 nog behoorlijk wat steekjes kon laten vallen is dat hier helemaal niet het geval. Lijkt mij een goede stap in de next gen richting.
0
geplaatst: 2 juni 2014, 18:17 uur
Wel een smartfoon nerd die Aiden, maar dat wist je natuurlijk voor je eraan begon.
Zelf nog steeds nog nooit een gehad.
Dit tilt het hele 'telefoon om mee te bellen' idee wel even naar een nieuwe dimensie moet ik zeggen.
Denk op dit moment eigenlijk dat ie serieus in de running is voor mijn beste sandbox ervaring sinds GTA. Kan zo ook wel een paar dingen opnoemen die deze sowieso beter doet in mijn beleving.
Zoals de shootouts, die voelen hier lekkerder aan. Ook niet dat achterlijke kruisje om je aan het handje te nemen als bevestiging van definitieve neergang waar ik me bij de laatste GTA de hele game redelijk tevergeefs bij neer probeerde te leggen.
En ook de stealth natuurlijk, en het gebruik van dempers. Dat stelde in de vorige GTA ook vooralsnog geen ruk voor en biedt hier toch wel aardige mogelijkheden.
Blijf enthousiast dus.
Jammer voor jullie allen die dat om bepaalde redenen helaas matig tot niet echt kunnen zijn.
Voor mij zeker wel een waardige worp dit jaar.
Zelf nog steeds nog nooit een gehad.
Dit tilt het hele 'telefoon om mee te bellen' idee wel even naar een nieuwe dimensie moet ik zeggen.
Denk op dit moment eigenlijk dat ie serieus in de running is voor mijn beste sandbox ervaring sinds GTA. Kan zo ook wel een paar dingen opnoemen die deze sowieso beter doet in mijn beleving.
Zoals de shootouts, die voelen hier lekkerder aan. Ook niet dat achterlijke kruisje om je aan het handje te nemen als bevestiging van definitieve neergang waar ik me bij de laatste GTA de hele game redelijk tevergeefs bij neer probeerde te leggen.
En ook de stealth natuurlijk, en het gebruik van dempers. Dat stelde in de vorige GTA ook vooralsnog geen ruk voor en biedt hier toch wel aardige mogelijkheden.
Blijf enthousiast dus.
Jammer voor jullie allen die dat om bepaalde redenen helaas matig tot niet echt kunnen zijn.
Voor mij zeker wel een waardige worp dit jaar.
0
geplaatst: 2 juni 2014, 21:26 uur
Eerste indruk is wel oke, al vind ik dat hacken meer een geinige gimmick dan dat het echt interessant is. Of dat moet nog veranderen natuurlijk. Verder lijkt het allemaal wel erg op GTA (autoradio, saven op je bed, auto-navigatie, coversysteem etc), maar dan net iets minder briljant. Het autorijden voelt ook nog te arcade aan. Wel spreekt het plot en de duistere sfeer me wel aan. Ben niet omver geblazen nog, maar het is boeiend genoeg om er tijd in te stoppen.
0
geplaatst: 2 juni 2014, 23:20 uur
Manny Calavera schreef:
al vind ik dat hacken meer een geinige gimmick dan dat het echt interessant is.
al vind ik dat hacken meer een geinige gimmick dan dat het echt interessant is.
In feite is het geen gimmick, het hoort gewoon bij de gameplay. Als je het hacken zou weglaten in deze game is het gewoon een simpele third person shooter met een aardig verhaal. Het hacken maakt deze game gewoon.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 03:00 uur
Ik krijg het nare gevoel dat het bij games vandaag de dag meer en meer lijkt te draaien rond het opbouwen van zoveel mogelijk hype, dan om het eindproduct zelf. Het is in ieder geval al meer dan eens gebleken dat hype in veel gevallen meer kwaad dan goed doet. Watch Dogs is hier een prima voorbeeld van. Het spel werd aan de wereld voorgesteld via een werkelijk exuberante promotiecampagne die menig blockbuster zonder veel moeite overschaduwt. Wat er uiteindelijk uit de bus is gekomen, kon die absurde verwachtingen uiteraard niet inlossen.
Watch Dogs is nochtans geen slecht spel en kan qua algemeen niveau makkelijk vergeleken worden met GTA IV-V, Far Cry 3 of een meer recente Assassin's Creed. De meerderheid van deze titels vond ik persoonlijk echter beter dan Watch Dogs.
Het merendeel van de personages zijn hier in feite gewoon wandelende clichés, de verhaallijn kon me bijzonder weinig imponeren (denk aan dat belachelijke einde) en de missies zelf waren nauwelijks opzienbarend. Veel variatie zit er ook niet in, zowel in optionele als in primaire missies. Ik vond de moeilijkheidsgraad trouwens nét iets te hoog bij momenten. De smartphone waarmee je zowat alles en iedereen kunt manipuleren is op zich een leuke gimmick, maar biedt te weinig amusement op lange termijn. De multiplayer heeft me eveneens niet echt kunnen overtuigen. Ik had, zoals zoveel anderen, ook veel problemen met wankele framerate en de eeuwige boosdoener Uplay, maar dat is ondertussen gestabiliseerd.
Dit gezegd zijnde, het spel ziet er vrij goed uit. Zeker 's nachts en als het regent. Het is niet wat was beloofd, maar het eindresultaat mag er niettemin zijn. De stad zelf voelt zeer levendig aan en zal je aanvankelijk overdonderen. Er zijn veel randactiviteiten beschikbaar en de voetpaden en straten ogen nooit leeg of doods. Er zijn voldoende dialogen voorradig tussen de NPC's om je te entertainen gedurende een eerste 'Playthrough'.
Enfin, ik had eerst gedacht aan 3.5 sterren, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik besef dat Watch Dogs helaas niet echt memorabel is. Het is in geen geval een meesterwerk, maar alleszins een smakelijk tussendoortje.
3.00
Watch Dogs is nochtans geen slecht spel en kan qua algemeen niveau makkelijk vergeleken worden met GTA IV-V, Far Cry 3 of een meer recente Assassin's Creed. De meerderheid van deze titels vond ik persoonlijk echter beter dan Watch Dogs.
Het merendeel van de personages zijn hier in feite gewoon wandelende clichés, de verhaallijn kon me bijzonder weinig imponeren (denk aan dat belachelijke einde) en de missies zelf waren nauwelijks opzienbarend. Veel variatie zit er ook niet in, zowel in optionele als in primaire missies. Ik vond de moeilijkheidsgraad trouwens nét iets te hoog bij momenten. De smartphone waarmee je zowat alles en iedereen kunt manipuleren is op zich een leuke gimmick, maar biedt te weinig amusement op lange termijn. De multiplayer heeft me eveneens niet echt kunnen overtuigen. Ik had, zoals zoveel anderen, ook veel problemen met wankele framerate en de eeuwige boosdoener Uplay, maar dat is ondertussen gestabiliseerd.
Dit gezegd zijnde, het spel ziet er vrij goed uit. Zeker 's nachts en als het regent. Het is niet wat was beloofd, maar het eindresultaat mag er niettemin zijn. De stad zelf voelt zeer levendig aan en zal je aanvankelijk overdonderen. Er zijn veel randactiviteiten beschikbaar en de voetpaden en straten ogen nooit leeg of doods. Er zijn voldoende dialogen voorradig tussen de NPC's om je te entertainen gedurende een eerste 'Playthrough'.
Enfin, ik had eerst gedacht aan 3.5 sterren, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik besef dat Watch Dogs helaas niet echt memorabel is. Het is in geen geval een meesterwerk, maar alleszins een smakelijk tussendoortje.
3.00
0
geplaatst: 3 juni 2014, 09:18 uur
Vind je? Ik vind het nog wel redelijk positief en een 3* is nog wel een redelijk cijfer toch? Tenminste een voldoende. Dat vind ik al heel wat als je de menigte (vooral op andere sites) hoort...
Buiten dat is het ook nog eens goed geschreven en dat zie je de laatste jaren ook steeds minder.
Buiten dat is het ook nog eens goed geschreven en dat zie je de laatste jaren ook steeds minder.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 09:28 uur
Kan geen enkel overtuigend punt ontdekken die mijn indruk van deze game omlaag zou kunnen halen. Niemand heeft je gezegd dat je hier met 'absurde verwachtingen' in moest gaan. Ik verwachtte gewoon weer een goede sandboxer en wat dat betreft overtreft het mijn verwachtingen eigenlijk zelfs. Ik had persoonlijk verwacht dat het gewoon goed zou zijn maar de enorme klik die ik ermee blijk te hebben had ik eigenlijk niet eens zien aankomen, dus zo kan het ook.
Bij dit soort mensen krijg ik de indruk dat ze er al op voorhand met een bitchy gezicht ingingen.
Zie die face al voor me op het moment dat ze voor het eerst de disc erin schuiven.
Bij dit soort mensen krijg ik de indruk dat ze er al op voorhand met een bitchy gezicht ingingen.
Zie die face al voor me op het moment dat ze voor het eerst de disc erin schuiven.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 09:48 uur
Ja ik snap ook wel wat je bedoeld, maar ben het toch niet met je eens. Ik had namelijk een beetje hetzelfde met Far Cry 3 (veel verwachtingen door nieuws en trailers, maar uiteindelijk spel na een paar uurtjes verkocht).
Ubisoft is een meester in het scheppen van verwachtingen/hype, maar laten het toch vaak een beetje afweten. Tuurlijk zijn er mensen die bepaalde games wel heel gaaf vinden, zoals jij deze, maar toch is het een meestal een beetje de hond met een worst verhaal...
Ubisoft is een meester in het scheppen van verwachtingen/hype, maar laten het toch vaak een beetje afweten. Tuurlijk zijn er mensen die bepaalde games wel heel gaaf vinden, zoals jij deze, maar toch is het een meestal een beetje de hond met een worst verhaal...
0
geplaatst: 3 juni 2014, 10:16 uur
Ja, ik had dat ook met Far Cry 3 en AC3 en wat Ubisoft betreft ben ik het ook met je eens. Op zich risicovolle onderneming met veel praatjes soms, daarom pas ik daar ook mee op. En dat deed ik dus ook hiermee en zo kon het in deze alleen maar positief uitvallen.
Was behoorlijk klaar met Ubisoft op een gegeven moment zelfs. Maar toen kwam AC4 waar ik ook niet al te veel van verwachtte, en nu flikken ze het hier naar mijn idee ook gewoon. dus ik geef ze nog een kansje.
Vind trouwens 'cliché' ook een vrij ongelukkige woordkeuze om de personages hier te omschrijven. Door de vrij originele setting merk ik juist dat daar ook meer originele personages uit voortkomen. Het is niet het typische gangster gedoe.
Was behoorlijk klaar met Ubisoft op een gegeven moment zelfs. Maar toen kwam AC4 waar ik ook niet al te veel van verwachtte, en nu flikken ze het hier naar mijn idee ook gewoon. dus ik geef ze nog een kansje.
Vind trouwens 'cliché' ook een vrij ongelukkige woordkeuze om de personages hier te omschrijven. Door de vrij originele setting merk ik juist dat daar ook meer originele personages uit voortkomen. Het is niet het typische gangster gedoe.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 19:24 uur
jellecomicgek72 schreef:
In feite is het geen gimmick, het hoort gewoon bij de gameplay. Als je het hacken zou weglaten in deze game is het gewoon een simpele third person shooter met een aardig verhaal. Het hacken maakt deze game gewoon.
(quote)
In feite is het geen gimmick, het hoort gewoon bij de gameplay. Als je het hacken zou weglaten in deze game is het gewoon een simpele third person shooter met een aardig verhaal. Het hacken maakt deze game gewoon.
Ik bedoelde vooral dat het hacken niet zo heel bijzonder is. Leuke extra optie, toevallig zelfs waar de game om draait, maar het komt vrij simpel op me over. Ik vrees dat een hoop voorgekauwd aan de gamer zal worden hoe en wat hij moet hacken om verder te komen. Of zit er heel veel vrijheid in?
0
geplaatst: 4 juni 2014, 00:02 uur
Manny Calavera schreef:
Ik bedoelde vooral dat het hacken niet zo heel bijzonder is. Leuke extra optie, toevallig zelfs waar de game om draait, maar het komt vrij simpel op me over. Ik vrees dat een hoop voorgekauwd aan de gamer zal worden hoe en wat hij moet hacken om verder te komen. Of zit er heel veel vrijheid in?
(quote)
Ik bedoelde vooral dat het hacken niet zo heel bijzonder is. Leuke extra optie, toevallig zelfs waar de game om draait, maar het komt vrij simpel op me over. Ik vrees dat een hoop voorgekauwd aan de gamer zal worden hoe en wat hij moet hacken om verder te komen. Of zit er heel veel vrijheid in?
Ik weet niet precies hoever je bent, maar het hacken gaat soms best wel diep en kraakt m'n hersens behoorlijk zo nu en dan. Niet zo zeer het hacken zelf, maar meer de manieren om uiteindelijk bij die deur te komen die je moet hacken. Het patronen van guards volgen die verborgen camera's bij zich dragen vind ik vrij pittig zo nu en dan. Ik vind het meer dan alleen een gimmick, ik heb nog geen enkele ander game gespeeld waarbij het hacken af en toe zo uitdagend is als hier. Vaak is het bij andere games gewoon; druk op 3 knoppen en klaar. Bij deze game is dat gelukkig niet zo en het geeft mij ook echt voldoening als ik na 20 minuten eindelijk weet hoe ik het beste het gebouw binnen kan hacken.
* denotes required fields.