World of Warcraft (2004)

Macintosh / PC
multi player / online

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Vivendi

World of Warcraft speelt zich 4 jaar na de gebeurtenissen uit Warcraft 3 af. Twee facties, de Horde en de Alliance, vechten om de heerschappij van het verwoeste fantasy-rijk Azeroth. Er zijn acht speelbare rassen die of bij de Horde of bij de Alliance horen. Spelers kunnen de wereld ontdekken als Orcs, Trolls, Undead of Tauren aan de Horde kant en als Humans, Dwarves, Night Elves of Gnomes bij de Alliance. Negen klassen, twaalf beroepen, honderden quests en duizenden voorwerpen zorgen voor oneindige variatie en eindeloze avonturen. De reusachtige spelwereld met bossen, woestijnen, steppen, berggebieden, eilanden herbergt 6 gigantische steden, tientallen dorpen en meer dan 100 Dungeons.

avatar van UndahCovah
Maar je kunt niet ontkennen dat mensen zonder skill toch heel goed kunnen worden door er veel tijd in te steken

De factort skill is ondergeschikt aan de factor tijd. Al ben je nog zo pro als level 40je, de n00b lvl 70 ownt dan nog steeds harder

avatar van martinstegenga
Tijd in te steken ja, hoe meer tijd hoe beter. Maar je kan ook net zo goed ook een lvl 70 hebben die meer skills heeft maar twee x minder tijd er heeft zitten. Als je er voor aangelegt bent etc. heb je die speeltijd van een ander soms niet nodig om goed te zijn.

Game_kaza beweerde juist dat de graphics het enige zijn dat wél een verbetering is ten opzichte van Runescape.

avatar van martinstegenga
Kon ik niet uit zijn eigen typemanier halen...

Staat er heel duidelijk hoor.

Game_Kaza schreef:
ik vind dit op verbeterde graphics na niks beter dan RuneScape

avatar van martinstegenga
Mmm toen ik het bericht las dacht ik toch echt dat er stond dat RuneScape verbeterde Graphics ofzo had... Mja kennelijk niet

martinstegenga schreef:

in wow en vele andere mmorpgs is het toch duidelijk dat items het winnen van skills. Je kunt niet goed zijn in dit spel, alleen slecht of normaal...

En martin, ik kan je gerust stellen, bij jou posts moet ik ook altijd een half uur ontcijferen. Ik vind dat die game ook wel een plaatsje op deze site verdient.

avatar van martinstegenga
Dan heb ik zoiets van... Leer Nederlands, ik type boven het normale vergeleken bij veel mensen op deze site...

Btw geruchtstellen, is dat een woord? En welke game? RuneScape?

Edit: btw je kan niet goed zijn in WoW? Waah ohh dit gaat ver...

Ik heb dit spel vaak bij een vriend gespeeld en heb altijd vol verveling toe zitten kijken. Toen hij ook nog is een grote ruzie kreeg met z'n broer over wie aan de beurt was kreeg ik toch een beetje het gevoel dat dit spel je echt van al je fatsoen ontneemt. En toen kon hij op school ook nergens anders meer over praten dan WOW, WOW en nog is WOW.
Dit spel is volgens mij echt heel slecht voor je sociale leven.

avatar van Martijn
net zo goed of slecht als je zelf toelaat

Het schijnt erg verslavend te zijn. En bij een verslaving heb je meestal niet de controlle.
Maarja de één kan er beter tegen dan de ander.

avatar van UndahCovah
Er zat bij mij ook een kerel op school die verslaafd is aan WOW. En ik moet eerlijk zeggen: Het is aan hem te zien. Hij is bleek, hij staart voor zich uit en doet nooit mee met gesprekken en activiteiten buiten school. Dit spel kan inderdaad wel leuk zijn maar je moet oppassen dat het je niet consumeert

avatar van martinstegenga
Jullie kennen zeker niet zoveel mensen
Ik ken er meerdere die het veel spelen, maar ook irl leip zijn en veel maten hebben etc. Mja kan allemaal vandaag de dag.

avatar van Thomas83
UndahCovah schreef:

Vraag is dan of dat door het spel komt, of dat hij gewoon niet zo sociaal vaardig is in 'in het echt', en zich daarom juist aangetrokken voelt door een spel als dit.
Overigens heb ik zelf dit spel nooit echt gespeeld. Ik hou wel van RPG's, maar de stijl van dit spel spreekt me niet zo aan, met poppetjes in alle kleuren van de regenboog etc.

avatar van UndahCovah
Ik heb het gevraagd, hij geeft toe verslaafd te zijn. En dat hij alleen maar WoWt en af en toe werkt

avatar van Thomas83
Dat is echt ongezond. Zo'n jongen moet gewoon geholpen worden.
Gelukkig is er tegenwoordig al wat meer aandacht voor verslavingen aan games. Sommige mensen gaan er echt veel te ver in.
En dat ligt dan niet zozeer aan de games maar aan die mensen zelf. Sommigen zijn gewoon erg vatbaar voor verslavingen.
Je hoort soms ook maffe verhalen, vooral uit Azië.

avatar van Spawn NL
UndahCovah schreef:

Ik zeg altijd maar zo ! het bekennen van het probleem is het begin van de oplossing !

En natuurlijk kun je goed zijn in WoW. Je kunt overal goed op slecht in zijn, ik ken heel veel mensen die allemaal een lange tijd Die hard WoW hebben gespeeld en stuk voor stuk High Warlord zijn geweest (waaronder ik zelf) en geloof me High Warlord word je niet als je slecht bent, kun je nog zoveel spelen.

Spawn NL schreef:

ach man elke noob kan high warlord worden, als je maar ultiem veel tijd te veel hebt.

En ja ik heb ook wow gespeeld. En veel. Maar het gaat steeds meer om gear dan om skills.

Martijn schreef:

Helemaal mee eens. High warlord worden met het oude pvp systeem stelde niks anders voor dan 12 uur per dag in een battleground staan... je hoeft niet eens wat te doen. Als je gewoon stilstaat pakte je nog wat honor mee, en dat 12 uur lang.. voor een maand of wat ... bingo.

Het enige wat nog iets van skill in de game heeft gebracht waren de arena's. En daarbij moet je ook nog veel goede gear hebben en een goede combo, want dan kan je nog zo 'goed' zijn .. Als een ander team een beter gebalanceerd team heeft qua classes ben je nog gezien.

Er wordt veel te veel afgespiegeld in WoW wie er skills heeft en wie niet. WoW is daar helemaal niet op gebaseerd. Er zijn nu eenmaal veel mensen die dit spel spelen, gigantisch veel. Dus het is een mainstream game, dus er spelen veel mensen die naast WoW niet of weinig gamen of ook zelfs niet of bijna niet gegamed hebben.

avatar van Diego
Game_Kaza schreef:
Samenwerken lukt bij mij nooit want ik word en altijd uitgezet.

Dus jij bent er zo één die altijd loopt te kutten in parties? Er zit er altijd wel één bij die er geen hout van snapt waardoor je (na lang zoeken eindelijk complete) party na 10 minuten alweer uit elkaar valt waarna het hele feest weer van voren af aan begint.

avatar van martinstegenga
Inderdaad, van die lowbies die er niks van weten maar toch in die partys komen op één of andere manier...

Hetzelfde probleem voor mij met Guild Wars ( niet slaan ! )

Game_Kaza
Diego schreef:

Ik zit juist bijna nooit in parties. 3x gezeten ofzo. Ging juist maar trainen ofzo. De missies die ik mog doen waren slecht "dood dit zoveel keer" of "breng dit naar dat". Dat noem ik niet echt leuke missies. Ik vind hoe je jezelf moet trainen ook zo saai. Daar heb ik het geduld gewoon niet voor.

Game_Kaza
martinstegenga schreef:
Wil je aub eerst checken wat je post voordat je echt iets gaat posten?
En er staat dat het niet wil zeggen dat je verslaafd bent, en dat je RuneScape overigens ook niet mag?

Die "niet verslaafd" opmerking zei ik nadat ik zei dat niet alle japanners verslaafd zijn. (Bij die uitspraak zou je kunnen denken dat ik het ook was).

En inderdaad. Heb runescape maar even gespeeld en kan er niks van. Ging een keer uit erveling gewoon hout hakken.
Dit spel kun je wel meerdere dingen kiezen en meer "skills"zoals je zegt. Alleen heb ik geen flauw idee hoe die werken, ik was ook maar een Warrior .

Geen zorgen, het spel krijgt nog een kans en dit keer krijg ik hulp van iemand die er meer verstand van heeft. Maar een 3* of hoger kan die nog wel even vergeten.

avatar van martinstegenga
Mmmja... Ok, maarja dit spel heeft gewoon een geweldige gameplay vind ik, en is gewoon groots... Dus tja, zelf weten maar ik hou het bij 5*

avatar van DoraRing
Het blijkt dat niet iedereen deze game geweldig vind.

avatar van martinstegenga
Dat klopt inderdaad. Deze Fantasy Mmorpg ligt idd niet bij iedereen evengoed. Maarja het zou ook niet best zijn dat iedereen van dit soort games hield, meer geld gun ik Blizzard niet

avatar van Foetsj_NL
Ik vind er niks aan, het is echt niks voor mij zo'n game. Grafisch ziet het er prima uit, als je je bedenkt dat het om zo'n enorm grote wereld gaat.
Veel verschillende Rases, wat natuurlijk wel leuk is om heel je personage te veranderen. Het levelen is ook wel leuk, maar ik vind het al snel saai worden.

2,5 *

avatar van rpger
Ik heb deze game 3 maanden gespeeld toen het uitkwam en laatst nog een maand de expansion. Tja het is zo´n beetje de meest bekende game allertijden inmiddels en hele volkstammen zitten eraan. Ik kan me wel voorstellen dat mensen hier helemaal verslaafd aan worden. Wat het doet doet het ook waanzinnig goed, maar het is en blijft een MMORPG, zonder een echt doel, verhaallijn of einde gaat het gewoon vervelen. Geef mij toch maar een goeie story of characters, toch lacht blizzard zich helemaal dood, de makers zijn hier multimiljonair mee geworden.

avatar van Spawn NL
oerekum schreef:

Ja je wilt zeggen dat je dus een vieze leecher bent ?

Dat wil niet zeggen dat je het goed kunt, tuurlijk kun je wel goed zijn in deze game.
Tuurlijk zijn mensen met goede gear beter, maar je moet ok boven gemiddeld zijn om die gear te verzamelen. En het argument dat je gewoon veel moet spelen om goede gear te hebben en dus goed te zijn gaat op voor elke game (mulitplayer).

Relax
Ik hou gewoon van dit spel.. ik zit er nog steeds aan vast.
Maar helaas heb ik een paladin gemaakt als main, lvl 70 Human.
Healen is geen bal aan wist ik veel toen ik net begon.