World of Warcraft (2004)

Macintosh / PC
multi player / online

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Vivendi

World of Warcraft speelt zich 4 jaar na de gebeurtenissen uit Warcraft 3 af. Twee facties, de Horde en de Alliance, vechten om de heerschappij van het verwoeste fantasy-rijk Azeroth. Er zijn acht speelbare rassen die of bij de Horde of bij de Alliance horen. Spelers kunnen de wereld ontdekken als Orcs, Trolls, Undead of Tauren aan de Horde kant en als Humans, Dwarves, Night Elves of Gnomes bij de Alliance. Negen klassen, twaalf beroepen, honderden quests en duizenden voorwerpen zorgen voor oneindige variatie en eindeloze avonturen. De reusachtige spelwereld met bossen, woestijnen, steppen, berggebieden, eilanden herbergt 6 gigantische steden, tientallen dorpen en meer dan 100 Dungeons.

Akron777
Heeft iemand al gelezen over de toekomstige expansie: Cataclysm? De hele wereld van Azeroth zal verziekt worden door overal ofwel overstromingen, ofwel grote magmaputten en lavastromen over de wereld te gooien. The Barrens worden twee zones, gescheiden door een afgrond (met lava, haha), Auberdine is overstroomd. Taurens kunnen paladin worden, Humans kunnen hunters worden. Worgen en Goblins worden nieuwe speelbare rassen. Mijn account is gisteren verlopen en hij word niet meer opgewaardeerd. Jammer, de wereld was net zo mooi in elkaar gezet. Moet de Desolace, het meest barre en levenloze gebied ineens veranderen in een jungle, en word Ashenvale omgetoverd tot een kerkhof van afgekapte boomstammen.

avatar van Martijn
Taurens paladin? Lol, dat kan toch niet, Taurens zijn daar veel te moedig voor, bovendien hebben ze daar te veel eergevoel voor.

Martijn schreef:

World of Warcraft: Cataclysm - Media - wow-europe.com

Ergens op het laatste van de trailer kun je t zien.

maxmus
ze focken wow nu toch op met die nieuwe expansion en feeden de zombies er mee, inplaats van dat ze verder gaan met starcraft 2 of diablo 3.

Johan Vogel....

avatar van Alfred Mok
Recensie: WoW

Dus dit is het spel waar iedereen zo vol over praat. Aan de ene kant snap ik waarom maar aan de andere kant zie ik wel weer wat minder positieve dingen aan dit spel. De maandelijkse betaling is een slecht punt en vanwege zo iets zou ik alleen maar afhaken. Nou weet ik wel dat ik met mijn 52 jaar niet echt thuis hoor in deze wereld maar toch vind ik dit spel wel leuk. Ik probeerde het spel uit bij mijn zoon. Die vondt het spel zo geweldig dat hij er iets te lang per dag achter zat. Ik ben het spel ook gaan spelen en gelukkig kan ik op een leuke tijd terug kijken.

Het spel is niet super maar ook niet slecht. De leuke dingen aan dit spel zijn toch wel de originaliteit van het verhaal en de graphics. Want iedereen moet toegeven dat dit toch wel een mooi straaltje werk is. Voor vele no-life gamers om het zo maar te noemen is dit spel een sprookje. Maar raak zeker niet te diep in dat sprookje want dit kan heel erg veradelijk zijn. Ik heb het ook wel eens op radar gezien hoe dit spel verslavend is. Vreselijk gewoon. Vroeger eten omdat je ergens hebt afgesproken, dingen verzetten en dat allemaal voor een spel. Je kan ook wel zeggen dat bij sommige dit spel zoveel ruimte in neemt dat het je 2e leven is. En dat gaat mij toch echt iets te ver.

Het spel is niet erg blijven hangen, wel een mooi spel maar gelukkig niet verslavend in mijn geval. Toch vond ik het een leuke game ervaring en ben ik door dit spel ook andere RPG-ers gaan spelen. Ik houd het op 4* maar geen 5* omdat dit spel ook heel veel kapot kan maken. Zo heb ik vele ruzies gezien bij tv programma's etc. Dus een leuk spel maar vergeet niet je echt sociale leven

Alfred Mok schreef:

Dat is toch met zoveel dingen, en hoort bij vele personen standaard bij het spelen, niet specifiek bij WoW.

avatar van Tsjo-Wi
Tsja ik vind dat eigenlijk ook een argument waar je de game niet op kan afrekenen. De makers hebben kennelijk zo'n groots en leuk spel gemaakt dat je niet meer wilt stoppen. In feite is het dus het ultieme spel en is het niet helemaal eerlijk om je stem te verlagen simpelweg omdat het voor velen zo verslavend is...

Akron777
Precies. Het is hetzelfde met bijvoorbeeld tv-series. Er zijn genoeg mensen die op bepaalde dagen vroeger eten om een serie te volgen. Dat heb je in feite met alles wat je graag doet.

die taurens zijn zo ongelooflijk lelijk. Jammer hoor

N811 schreef:
die taurens zijn zo ongelooflijk lelijk. Jammer hoor

Ik vind de orken erger.

Akron777 schreef:

Ik vind de orken erger.

Nee die vind ik wel mooi eruit zien.

avatar van N811
vraag: Kan je ook gewoon levelen? door altijd in je eentje op pad te gaan? Met zo een groep dingen doen zie ik namelijk niet zitten/

N811 schreef:

Ja, je bent zelfs meestal solo bezig. Je vormt vrijwel alleen groepen om bepaalde dungeons en instances te spelen. Levellen en questen doe je meestal alleen. Hoewel het vaak handig is om als je bezig bent met een quest en iemand anders heeft dezelfde dingen nodig als jou in een bepald gebied, een groep te vormen. Dat maakt het veel eenvoudiger en sneller, anders krijg je zo'n wedstrijd wie als eerste bij een bepaalde vijand is om deze te doden.

avatar van N811
ik begin het toch wel ergens interessant te vinden. En volgens mij is dit spel ook te doen voor de niet hardcore gamer.....
Ik heb een trail en kan ik verder spelen met zo een prepaid achter kaartje? of moet ik het spel daarvoor aanschaffen...
Ik heb een vriend die alle uitbreidingen heeft en gestopt is, kan ik beter zijn zooi lenen en daar een karakter maken?

avatar van N811
ik heb hem ook maar aangeschaft hihi. Hoe uninstalleer je de trail?

avatar van N811
tjonge jonge wat een verslavend spel

avatar van 1993dulmen
Ik ga dit never nooit spelen. Niet omdat het niet goed is maar omdat het zo verslavend schijnt te zijn. Ik blijf er ver vanaf. Lol. Schoolexamen heb ik dit jaar en dan moet ik niet verslaafd zijn xd.
Maar lijkt me best lachen spel. alleen wel verslavend. Ik was al verslaafd aan warrock dus dit kan nooit goedgaan.

avatar van Martijn
Erg verstandig dulmen

had ergens gelezen (wouw dat ik nog weet waar) dat Blizzard bezig was met het maken van een nieuwe 'epic' MMO. vandaar dat ze samwise dedier al van wrath of the lich king afgehaald hadden. als dit zo is wil iemand het even bevestigen voor me ben er namelijk erg nieuwsgierig naar.

avatar van N811
Ze gaan een hele nieuwe mmo maken voor een bredere publiek.
Wat dus niet met wow te maken heeft.

Ontopic:

Ik vond het spel in het begin leuk, maar toen ik teveel tijd moest besteden aan dingen uitzoeken had ik er al snel geen zin in. Niet mijn ding.

avatar van Maiky
Ik dacht goh, die laatste maand dat ik nog een vrij high tech laptop kan gebruiken, laat ik die eens nuttig besteden en World of Warcraft uitproberen. Vanmiddag de trialversie gedownload, met het idee om daar de volledige avond eens goed voor te gaan zitten.

Gevolg: chronische vastlopers. Nu weet ik weer waarom ik op de consoles over ben gestapt. Ik ga wel goed zitten voor het eerste seizoen van Family Guy.

Ik zit te denken om de trial te proberen. Er zijn alleen zoveel 'gevaren':

- Ik ben (nog) geen diehard online speler
- Ik ben bang dat ik dadelijk betaal en er over een paar maanden op uit gekeken ben
- Zo niet, ik ben bang dat ik weinig tijd over heb voor andere games en heb er nog zo'n 30-40 liggen die ik moet spelen.

Hoewel, proberen kan altijd natuurlijk

En vervolgens krijg je een expension pack en voor je het weet laat het je niet meer los Nee online doe ik dit soort games gewoon niet meer omdat ik weet dat er een sleur in gaat zitten een offline game ben je gewoon een keer klaar.

[quote]Rujar schreef:
Klopt er gaat echt veel te veel tijd in zitten op een gegeven moment ben je alleen maar bezig omdat je willen levelen en speel je niet echt meer voor de 'lol' [quote]

Inderdaad, het is gewoon een drug , eerst speel je het voor de lol maar na een tijdje MOET je spelen. Je denkt er gewoon de hele dag aan en je kan niet wachten tot je thuis bent. Dit is het enige waarvoor ik ooit op zondag om 7 uur ben opgestaan. Heeft me denk ik mijn vwo gekost.

avatar van Maiky
Hadouken, wat ik gewoon deed was me bewust voornemen dat ik "die spelwereld wel eens in het echt zou willen zien" en dat ik met grote brave Bambi-oogjes door de wereld zou lopen. Nooit van plan om het eens serieus te spelen. Ik had geen problemen met vastlopen meer en vervolgens gewoon als een tweetal classes (night elve en warrior) door de spelwereld gelopen. Heb ervan genoten. De trial is nu voorbij, maar ik heb mijn eyecandy gehad.

Ja misschien dat ik ooit nog eens een kijkje neem. Op dit moment heb ik een shitload aan nieuwe games dus daar ga ik eerst aan beginnen.

avatar van baafeurus
ik heb dit spel al een tijdje niet gespeeld, ik begon eraan omdat mn vrienden er op aandrongen, het is zeker een geniaal spel, maar (zoals je bij de onderstaande berichten ziet) erg verslavend. ik speel het met vrienden samen anders vind ik er helemaal niets aan. ik ga mijn vwo niet vallen voor een spelletje, dat sowieso

avatar van baafeurus
mijn vrienden zijn er wel trouwens wel verslaafd aan volgens mij. ik ben nu bijna verslaafd aan fallout 3

avatar van darkD
in de begin jaren veel gespeeld tot de eerste expansion, sinds dien steeds minder... vond dat het spel steeds verder achteruit ging. ben gestopt tijden de 2e expansion, wotlk. Het spel bood voor mij geen uitdaging en fun meer.